kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
نماینده مردم هندیجان در مجلس:

مجلس شورای اسلامی پیگیر مشکلات خوزستان است‌

نماینده ویژه مجلس در ‌خوزستان گفت: سوء‌مدیریت در استان خوزستان سبب ایجاد مشکلات عدیده شده و مجلس شورای اسلامی به جد پیگیر مشکلات خوزستان است.


علی گلمرادی در جلسه شورای اداری شهرستان هندیجان که به بررسی معضلات اخیر این استان برگزارشده بود، اظهار داشت: اگر این اتفاق اخیر استان خوزستان 2 ماه آینده شکل می‌گرفت قطعاً شبکه برق کشور را دچار اختلال می‌کرد براساس بررسی‌های عمیقی که تاکنون صورت گرفته لازم است مسئولان مرتبط به ویژه وزارت نیرو و شخص وزیر در این راستا اقدامات اساسی‌تر را انجام دهند.
وی گفت: ما تا چند روز آینده گزارش معضلات و مشکلات پیش‌آمده در استان خوزستان را به مجلس شورای اسلامی خواهیم داد و امروز هم رهبر معظم انقلاب به مشکلات اخیر خوزستان ورود کردند و فرمودند این مشکل آزاردهنده بود.
وی عنوان کرد: مشکل اخیر خوزستان ازلحاظ روانی و مالی بر مردم خوزستان بسیار سخت گذشت و زندگی روزمره مردم خوزستان را مختل کرد.
نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولان نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای و سیاسی شده و نباید همدیگر را مقصر نشان دهند و بی‌راهه بروند.وی گفت: مشکلات و وضعیت اسفناک خوزستان به دلیل سوء‌مدیریت در این استان بوده و نیاز است مدیران نالایق برکنار و افراد دانا منصوب‌شده و با مدیریت بسیجی و جهادی کارها پیش برود.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده برای استان خوزستان فعلا در حد یک مصوبه است و به مرحله اجرایی نرسیده است گفت: با توجه به مشکلات قطعی برق که در استان خوزستان به وجود آمد باید مقره‌ها در طول سال 4 بار شست‌و‌شو می‌شد ولی متاسفانه این امر در استان خوزستان صورت نگرفته است.
فریدون حسنوند با بیان اینکه اگر شست‌و‌شو مقره‌ها در استان صورت می‌گرفت قطعاً این میزان خاموشی و قطع برق در سطح استان و شهر اهواز وجود نداشت خاطرنشان کرد: در مشکلات اخیر توجه به موضوع پدافند غیرعامل صورت نگرفت؛ چون مرکز استان با قطعی آب روبه‌رو بود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه قطعی برق باعث قطعی آب می‌شود و ژنراتور پیش‌بینی نشده بود؛ با اقدامات صورت گرفته 100 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شد تا در هنگام قطعی برق مشکل قطعی آب وجود نداشته باشد.
حسنوند با تاکید بر اینکه باید یک ستاد اجرایی در استان خوزستان مستقر شود و اعتبارات و اختیارات لازم برای رفع مشکلات این استان به آن داده شود افزود: با توجه به مشکلات موجود در خوزستان با کوچک‌ترین اتفاق دوباره این وضعیت در آن به وجود خواهد آمد و نگرانی‌ها نیز بیشتر خواهد شد.
نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با ریزگردها 100 میلیون دلار بودجه سال آینده برای استان خوزستان و دیگر استان‌ها مصوب شده است عنوان کرد: سه درصد از پیمان‌های نفتی برای حل معضلات محیط‌زیستی استان‌ها استفاده می‌شود.
وی با اشاره به مسئله انتقال آب بیان کرد: انتقال آب همچنان یک دغدغه برای انتشار ریزگردها است، حق‌آبه تالاب‌ها، نهال‌کاری و عدم انتقال آب‌های سطحی می‌توانند باعث کاهش ریزگردها شود و این مسئله باید پیگیری شود.