kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

خسارت 173 میلیارد ریالی سیل به کشاورزی شهرستان‌های دشتی و دیر

مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های دشتی و دیر استان بوشهر اعلام کردند: بر اثر سیل اخیر 173 میلیارد ریال خسارت به بخش‌ کشاورزی این شهرستان‌ها وارد شده است.



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: براساس برآورد اولیه کارشناسان این مدیریت، سیل 108 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان زیان رسانده است.
شیرعلی بهادری اضافه کرد: در شهرستان دشتی مزارع صیفی، سبزی، گندم و جو 20 تا 60 درصد و نخیلات و مرکبات، تأسیسات دامداری، مرغداری، کندوهای زنبور عسل، جاده‌های بین مزارع و سیستم آبیاری تحت فشار، قنات‌ها و کانال‌های آبیاری نیز به میزان‌های مختلف خسارت دیده است.
مدیر جهاد کشاورزی دشتی بیان کرد: بارندگی اخیر در شهرستان‌ دشتی سبب تغذیه سفره‌های زیرزمینی، آبگیری سدها و بندها و حوزه‌های آبخیزداری شهرستان، بهبود بسیار خوب منابع آبی، به جریان افتادن بسیاری از چشمه‌ها و قنات‌ها در شهرستان شده است و سبب افزایش میزان تولید در واحد سطح در 2500 هکتار مزارع گندم آبی خواهد شد.
بهادری تأکید کرد: طغیان رودخانه مند نیز سبب آبیاری اراضی حاشیه رودخانه مند و بالا رفتن رطوبت مزارع و تقویت منابع آلی خاک این مزارع شده است که برای کشت دیم در سال‌های آینده بسیار مفید است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر استان بوشهر هم گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در هفته گذشته 65 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده است.
عیسی محمددوست افزود: به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیل در این منطقه یک هزار هکتار از مزارع گندم و گوجه فرنگی شهرستان دیر بین 50 تا 70 درصد خسارت دیده است.
وی اضافه کرد: این خسارت به زمین‌ها شامل چاه، خاکریز، بندهای خاکی، جاده بین مزارع، گلخانه‌ها، لوله‌های آبرسانی و آب بردگی محصولات گوجه و گندم در مناطق بخش آبدان، بردخون و مرکزی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر ادامه داد: همچنین سیل به تأسیسات دامداری‌های منطقه خسارت وارد کرده و 50 رأس دام سبک و سنگین در این حادثه تلف شده است.
شهرستان‌های دشتی و دیر در جنوب بوشهر قرار دارند.