kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹

حوادث کوتاه از کشور


    فروشنده کالای قاچاق جریمه شد
رشت - خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی برعرضه گوشی تلفن همراه قاچاق با برگه‌های بیمه و گارانتی توسط نماینده یک شرکت در سطح شهر رشت، بازرسان این سازمان موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
رضا قشلاقی اضافه کرد: بازرسان درتحقیقات خود متوجه شدند که برگه‌های بیمه و گارانتی صادره از سوی این شرکت فاقد اعتبار هستند.
وی با بیان اینکه فرد خاطی، گوشی‌های قاچاق را تحت پوشش صدور گارانتی به عنوان گوشی‌های مجاز به فروش می‌رساند لذا وی به تعزیرات حکومتی احضار شد.
قشلاقی تصریح کرد: قاضی دادگاه تعزیرات حکومتی رشت با محرز شدن تخلف عرضه و فروش کالای قاچاق توسط متهم او را به پرداخت 2 میلیارد و 18 میلیون و872 هزار ریال جریمه نقدی درحق دولت و محرومیت از فعالیت در صنف عرضه و فروش گوشی‌های تلفن همراه محکوم ساخت.
دستگیری دزدان 6 تن فولاد
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی بندرخمیر گفت: در پي دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر سرقت 6 تن فولاد از یک کارخانه سيمان دراین شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
سرهنگ سعید رأفت افزود: مأموران با بررسی ميداني، بازرسی سرنخ‌ها و تحقیق از کارگران، یک مالخر 20 ساله را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند که در تحقیقات اولیه به خرید اموال مسروقه از 3 سارق اعتراف کرد.
وی اظهارداشت: پس از هماهنگی قضائی این سه سارق که از کارگران کارخانه بودند شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند که در تحقیقات به سرقت 6 تن فولاد در ساعات غیر اداری از کارخانه مذکور اعتراف کردند.
سرهنگ رأفت تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
حمل یک تن ماهی بدون مدرک
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت:  مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی خروجی این شهر هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود:  مأموران در بازرسی از این خودرو یک هزار کیلوگرم ماهی بدون هرگونه مدارک قانونی به ارزش 190 میلیون ریال را کشف کردند
وی تصریح کرد: راننده خودرو به همراه محموله مکشوفه به مراجع قضائی معرفی شد.
انفجار در زمین کشاورزی
 ایلام- خبرگزاری فارس: انفجار مواد منفجره در یکی از روستاهای شهر ایوانغرب، جان یک نفر را گرفت. این انفجار در زمین کشاورزی منطقه روان حد فاصل تنگ کوشک و جاده سومار روی داد.
در این انفجار یک نفر نیز مجروح شد که توسط امدادگران به مراکز درمانی انتقال یافت. کارشناسان مربوطه فعالیت خود را برای یافتن علت این انفجار آغاز کردند. این خبر از سوی پلیس ایلام تأیید شده است.
کشف داروی غیرمجاز ازسمند
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي آق‌قلا گفت:  مأموران يگان امداد اين شهرستان موفق شدند طی عملیاتی مقادیری داروی غیرمجاز کشف و ضبط کنند.
سرهنگ علي اميريان افزود: در اين عمليات، حين بازرسي از يك خودروي سواري پژو، تعداد 65 هزار قلم داروي غير مجاز كشف شد.
فرمانده انتظامي آق‌قلا با اشاره به دستگيري متهم و تحويل آن به مراجع قضائي خاطرنشان كرد: داروي كشف شده نيز پس از صورتجلسه تحويل مراجع ذيصلاح شد.
توقیف کامیونت پای مرغ
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي لردگان گفت: در پي کسب خبری مبني بر تردد يك دستگاه كاميونت حامل پاي مرغ غير بهداشتي و فاسد در يكي از محورهاي مواصلاتي این شهرستان بررسی موضوع در دستور كار  مأموران گرفت.
 سرهنگ خسرو نجفي افزود:  مأموران پس از هماهنگي با مقام قضائي طي عمليات ايست و بازرسي در محور «لردگان به بروجن» محدوده روستاي «تنگ كلوره» اين كاميونت را متوقف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان لردگان با اشاره به كشف 3 هزار و 500 كيلو پاي مرغ غير بهداشتي و فاسد از اين خودرو، بيان كرد: محموله مكشوفه جهت انجام مراحل قانوني به شبكه دامپزشكي این شهرستان تحويل شد.
قاچاقچی پتو به دادگاه رفت
آشتیان- خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آشتیان گفت: 238 تخته پتوی قاچاق دراین شهرستان توسط  مأموران انتظامی کشف و ضبط شد.
سرهنگ رضا قائد رحمت افزود: این مقدار پتوها در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف شده است.
وی بیان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.
انبار گوشی لو رفت
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان کرمانشاه گفت: مأموران شهرستان جوانرود موفق شدند محل نگهداری یک محموله بزرگ گوشی‌های تلفن همراه را در این شهر شناسایی کنند.
سرتیب منوچهر امان‌اللهی افزود: مأموران با اعزام به محل مورد نظر آنجا را مورد بازرسی قراردادند و موفق شدند 417 دستگاه گوشی و 77 عدد ساعت مچی هوشمند کشف ویک نفر را دراین رابطه دستگیر کنند.
وی با بیان اینکه متهم به مراجع قضائی معرفی شده است، تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده بیش از 11 میلیارد ریال برآوردشده است.
لوازم یدکی به بازار نرسید
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرماندهی انتظامی اشکذر گفت:  مأموران پليس آگاهي این شهرستان هنگام گشت زني به يک دستگاه کاميون بنز مشکوک و خودرو را متوقف کردند.
 سرگرد مهدی گل‌محمدی افزود:  مأموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند تعداد دو هزار و 750 قطعه انواع لوازم يدکي خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف وضبط کنند.
وی ارزش این لوازم یدکی قاچاق را یک میلیارد و 115 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و یک متهم به دادگاه شهرستان معرفی شد.
قاچاق شتر
زاهدان- خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: در پی کسب خبر مبنی بر اینکه قاچاقچیان احشام تعدادی شتر را در بیرون از شهر در یک چهار دیواری نگهداری می‌کنند، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار  مأموران انتظامی قرار گرفت.
سرهنگ احسانعلی آذر پودینه افزود: پس از شناسایی دقیق محل نگهداری شترها،  مأموران انتظامی به محل اعزام شدند که تعداد هفت نفر شتر به ارزش 250 میلیون ریال را کشف کردند
وی تصریح کرد: تلاش برای شناسایی قاچاقچیان همچنان ادامه دارد.
پلمب 18 واحد صنفی
ساوه - خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ساوه گفت: طرح نظارت و کنترل بر اصناف شهرستان ساوه، از سوی مأموران پلیس امنیت عمومی و با همکاری اتحادیه‌های صنفی اجرا شد.
سرهنگ پرویز اسدی افزود: در جریان این طرح، 18 واحد صنفی متخلف، به علت رعایت نکردن ضوابط انتظامی، نداشتن پروانه کسب و تخلفات صنفی و بی‌توجهی به اخطارهای قبلی پلمب شد.
وی افزود: پرونده صاحبان صنوف متخلف به مراجع ذیصلاح تحویل شد.