kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸

اخبار ورش جهان


حمایت رئیس باشگاه بارسلونا از انریکه
رئیس باشگاه بارسلونا با توجه به شرایط کنونی این تیم از سرمربی اسپانیایی تیمش حمایت کرد. خوسپ ماریو بارتومئو در گفت‌وگو با مویستار پلاس درباره وضعیت باشگاه بارسلونا، آینده لوییس انریکه و لیونل مسی صحبت کرد. رئیس باشگاه بارسا گفت‌: وضعیت‌مان بحرانی نیست. اکنون در فینال کوپا دل ری حضور داریم. ژانویه سختی داشتیم و تیم باید به روند پیشین خود ادامه‌ بدهد. رئال‌ مادرید و سویا ما را تحت فشار قرار دادند اما دو بازی خانگی پیش‌رو داریم که مهم هستند. بارتومئو درباره شکست برابر پاری ‌سن‌ ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا نیز اظهار کرد: هر تیمی برای هر بازی طرح و برنامه‌ای دارد که پاری ‌سن‌ ژرمن در آن بازی موفق بود. تیم‌مان اعتماد به نفس خود را از دست نداده است. باید تمرکزمان روی لالیگا باشد. می‌خواهیم برای قهرمانی در این رقابت‌ها مبارزه کنیم. رئیس باشگاه بارسلونا در رابطه با آینده انریکه (سرمربی بارسلونا) هم گفت‌: قرار است در آوریل باهم صحبت کنیم. اکنون توجه‌مان روی بازی‌هاست. این مسئله از همه مهم‌تر است. انریکه، سرمربی مورد علاقه‌مان است. از او راضی هستیم. اکنون در یک فینال حضور داریم. هنوز به پایان فصل باقی‌ مانده است و برخی چیزها بهتر خواهند شد. بارتومئو در مورد اتحاد بازیکنان تیم نیز عنوان کرد: همه باهم متحد هستند. اتحاد محکمی بین‌شان پابرجاست. تا به حال چنین تیم متحدی ندیده بودم.
مورینیو در جام حذفی به چلسی رسید
قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس انجام شد. قرعه‌کشی جام حذفی انگلیس انجام شد و 8 تیم راه یافته به این مرحله حریفان‌شان را شناختند. بر این اساس، منچستریونایتد باید به لندن برود تا برابر چلسی قرار بگیرد و حال بهترین فرصت برای انتقام مورینیو از تیم سابق خود فراهم می‌شود. دیگر دیدارهای جام حذفی انگلیس به شرح ذیل است: * میدلزبورو- هادرسفیلد یا منچسترسیتی* تاتنهام- میلوال* ساتن یا آرسنال- لینکولن سیتی
کلن به پیشنهاد سنگین چینی‌‌ها «نه» ‌گفت
بنابه نوشته یک نشریه معتبر گلزن تکنیکی اف.ث‌کلن که مدعی کسب عنوان آقای گل بوندس‌لیگا است، پیشنهادی سنگین از چین داشت که رد شد. هفته‌نامه کیکر در جدید‌ترین شماره خود که دیروز منتشر شد، در مورد «آنتونی مودسته» یکسری اطلاعات به خوانندگان خود داده است. براساس اعلام این نشریه تخصصی، در نقل و انتقالات زمستانی، یک باشگاه چینی حاضر شد تا برای این گلزن 28 ساله رقمی بالغ بر 40 میلیون یورو هزینه کند اما کلنی‌ها آن را رد کردند. کیکر از قول یورگ اشماتکه، مدیر ورزشی اف.ث‌کلن نوشت: ما اهداف ورزشی خود را فدای یک نقل و انتقال نمی‌کنیم. حتی اگر پای پولی سنگین در میان باشد، نمی‌پذیریم. مودسته تاکنون در فصل جاری 17 گل به ثمر رسانده و مدعی آقای گلی است. او با تیم سفید‌پوش تا سال 2021 قرارداد دارد.
گران‌ترین نیمکت تاریخ جام حذفی
برای منچستریونایتد
بازیکنان ذخیره منچستریونایتد در بازی برابر بلک برن ۱۹۲ میلیون پوند قیمت داشتند. در ادامه دیدارهای جام حذفی انگلیس دو دیدار برگزار شد که در یکی از دیدارها منچستریونایتد در خانه بلکبرن به مصاف این تیم رفت و در حالی که ابتدا با یک گل از حریف خود عقب بود، توانست دو بر یک به برتری برسد و به مرحله بعد راه یابد. مارکوس رشفورد در نیمه اول روی پاس هنریک مخیتاریان دروازه حریف را باز کرد و در ادامه زلاتان ایبراهیموویچ که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمده بود، گل دوم را به ثمر رساند. در این بازی ژوزه مورینیو ترجیح داد بسیاری از ستاره‌ها و بازیکنان اصلی این تیم را به دلیل فشردگی بازی‌ها روی نیمکت قرار بدهد. بازیکنانی چون وین رونی و داوید دخئا حتی روی نیمکت نیز قرار نداشتند. نیمکتی که منچستریونایتد برابر بلکبرن داشت، گرانترین نیمکت تاریخ این رقابت‌ها بود. بازیکنانی که در این دیدار روی نیمکت قرار داشتند عبارت بودند از: *پل پوگبا ۸۹ میلیون پوند * اریک بایی ۳۰ میلیون پوند * لوک شاو ۳۰ میلیون پوند* هندرسون - قرارداد آزاد * زلاتان ایبراهیموویچ - قرارداد آزاد* خوان ماتا ۳۷ میلیون پوند
* باستین شواین اشتایگر 6/5 میلیون پوند.
نارضایتی گواردیولا از حمله هواداران و رسانه‌ها به ونگر
سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی از همتای فرانسوی خود که این روزها به شدت از سوی هواداران و رسانه‌های انگلیس مورد انتقاد واقع می‌شود، دفاع کرد. به دنبال شکست 5 بر یک تیم فوتبال آرسنال در خانه بایرن مونیخ در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که توپچی‌ها را شرمنده هواداران‌شان کرد و آنها را در آستانه حذف از این رقابت‌ها قرار داده، موجی از انتقادات علیه آرسن ونگر شکل گرفته است که مضمون همه آنها به پایان رسیدن دوران کاری این مرد 67 ساله و لزوم بازنشسته شدن او در پایان فصل است.این‌ها اما محترمانه‌ترین شیوه‌های انتقاد از ونگر بوده است و بعضی رسانه‌ها و هواداران به شیوه‌ای تند‌تر صلاحیت او را برای باقی ماندن روی نیمکت آرسنال زیر سوال برده‌اند که این موضوع ناراحتی پپ گواردیولا را به همراه داشته است. گواردیولا در این خصوص گفت: چیزی که من در 10 روز اخیر شنیده‌ام، درباره اینکه مردم، بازیکنان پیشکسوت و خبرنگاران چه رویکردی را علیه ونگر در پیش گرفته‌اند، ناشایست است.گواردیولا افزود: شغل ما به گونه‌ای است که در چنین لحظات و مقاطعی هیچ‌کس دیگر برای آن احترام قائل نمی‌شود و این چیزهایی که گفته می‌شود هم یک نوع بی‌احترامی است. پس ما هر تصمیمی که لازم باشد اتخاذ می‌کنیم و شما هم هرچه بخواهید می‌توانید بگویید. منچسترسیتی هشت روز دیگر باید بازی دومش برابر هادرزفیلد را انجام دهد، اما پیش از آن، امشب در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میزبان موناکو خواهد بود.