kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج آغاز به كار كرد(اخبار ادبی و هنری)

آیین گشایش دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج، سه‌شنبه 26 بهمن‌ با حضور هنرمندان و فعالان فرهنگی و سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گلزار شهدای شهر بندرعباس برگزار شد.



به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، این مراسم پیش‌تر قرار بود بر ناوهای جنگی و در تجلیل از شهدای پرواز ایرباس 655 ایران‌‌ایر برگزار شود كه به دلیل بارش نعمت الهی و نامساعد بودن دریا لغو شد.
در این مراسم كه با اهدای گل بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس در گلزار شهدای بندرعباس آغاز شد، سردار ترابی در صحبت‌های كوتاهی هرمزگان را یكی از جنوبی‌ترین استان‌های كشور نام برد كه از مركز كشور بیش از ۱۰۰۰ كیلومتر فاصله دارد؛ اما دارای تنوعی غنی از فرهنگ است. او در ادامه تأكید كرد: عقبه تمامی شهرهای استان هرمزگان چیزی جز فرهنگ و آداب و رسوم كه بدان پایبند هستند، نیست.
غلامرضا منتظری، رئیس ‌بسیج هنرمندان نیز در تشریح وظایف جشنواره یكی از گام‌های این حركت را اعتمادسازی برشمرد و تأكید كرد جلب اعتماد حضار مطلوب او و سازمان بسیج است. او همچنین خبر داد: برخی نهادها برای تولید آثار آتی گروه‌های حاضر شرایط حمایتی فراهم خواهند كرد تا شرایطی برای خاتمه نیافتن جشنواره ایجاد شود.