kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از سران فتنه حمایت کرد

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه خواستار آزادی سران فتنه شد.




«مارک تونر» سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا در بیانیه ای مداخله‌جویانه مدعی شد: ما خواهان آزادی فوری این افراد[سران فتنه] و همه زندانیان عقیدتی هستیم که به صورت غیرمنصفانه در ایران بازداشت شدند.
وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین مدعی شد: ادامه حصر خانگی آنها مغایر الزامات بین‌المللی ایران از جمله الزامات میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که ایران عضو آن است و باید براساس آن تضمین‌های محاکمه حداقل عادلانه را فراهم و نباید شهروندان را حبس و بازداشت خودسرانه کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزارت‌خارجه دولت دونالد ترامپ در ادامه ادعای خود افزود: ایران باید به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی تمام افراد در ایران مطابق با الزامات بین‌المللی خود از جمله تضمین به حق اساسی آزادی بیان مسالمت آمیز و حق مشارکت در جامعه مدنی و روند سیاسی بدون ترس از بازداشت و حبس خودسرانه یا انکار محاکمه عادلانه احترام بگذارد.
گفتنی است فتنه گران در سال 88 با بازی در زمین دشمن و اجرای مرحله به مرحله نقشه آمریکایی- انگلیسی- صهیونیستی کودتای مخملین، با ادعای تقلب و نرفتن زیر بار مکانیسم‌های قانونی، خسارت‌های بزرگی به کشور وارد کرده و جنایت‌های بی‌سابقه‌ای را مرتکب شدند.