kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

اخبار کوتاه از فوتبال


برانکو: اوکراینی‌ها بازیکنان استاندارد مورد نیاز ما نبودند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بازی سختی مقابل سپاهان پیش‌رو دارند و رقابت آنها با این تیم یک دیدار سنتی است.برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی مقابل سپاهان، اظهار کرد: ما دربی سوم را پیش‌رو داریم. این بازی به اندازه دربی پایتخت مهم است. علی‌رغم این که هم سپاهان و هم ما با باخت وارد دربی می‌شویم، اما هر دو به دنبال ترمیم شکستمان هستیم. او ادامه‌ داد: ما سریع به شرایط بازی برگشتیم و  با برد برابر سپاهان به شرایط ایده‌آل‌مان بازمی‌گردیم. همه بازیکنان سالم و سلامت و آماده هستند به جز کمال کامیابی‌نیا. شکست در دیدار قبلی باعث این نمی‌شود که حضور قدرتمندی جلوی سپاهان نداشته باشیم. برانکو افزود: انصاری با تیم تمرین کرد و انتظار داریم برای بازی امروز آماده باشد. همچنین در خصوص سیدجلال اعتراضی کرده‌ایم و منتظریم ببینم چه می‌شود.برانکو در مورد جدایی اوکراینی‌ها از پرسپولیس توضیح داد: این توافقی است که بین باشگاه و بازیکنان بوده و هر دو طرف با رضایت توافق کردند. آنها قبل از جدا شدن با باشگاه به توافق نرسیده بود.در ادامه خبرنگاری از برانکو پرسید اگر این بازیکنان خوب نبودند پس چرا جذب پرسپولیس شدند، سرمربی پرسپولیس در پاسخ بیان کرد: به‌ هر حال منافع باشگاه، تیم و بازیکنان در این زمینه مطرح است و ارزیابی تصمیم نهایی می‌ماند تا ببینیم چه می‌شود. به نظرم آنها بازیکنان استاندارد مورد نیاز ما نبودند و به منافع خودشان فکر می‌کردند تا بیشتر بازی کنند. با این وجود به این نتیجه‌ رسیده‌ام که آنها جدا شوند. من هرگز نمی‌توانستم به آنها تضمین دهم که بازی خواهند کرد.
شکست سپیدرود مقابل شاگردان پاشازاده
تیم فوتبال سپیدرود رشت در یک بازی خارج از خانه مقابل آلومینیوم اراک با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد ولی همچنان جایگاه صدرنشینی خود را حفظ کرد. در تک بازی هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال، عصر دیروز دیدار دو تیم آلومینیوم اراک و سپیدرود رشت با پیروزی یک بر صفر اراکی‌ها به پایان رسید. در این دیدار محمدعلی اکبرخواه در دقیقه ۶۱ تک گل شاگردان مهدی پاشازاده را به ثمر رساند. سپیدرود با این شکست ۴۳ امتیازی باقی ماند ولی جایگاه نخست خود را از دست نداد. همچنین آلومینیوم اراک با ۳۳ امتیاز به رده یازدهم صعود کرد.دیگر دیداری هم که به تعویق افتاد، بین تیم‌های پارس‌جنوبی جم و نفت مسجدسلیمان با ادامه بارندگی‌ها لغو و به زمان دیگر موکول شد.
مراسم تقدیر از فوتسالیست‌ها باز هم به تعویق افتاد
در حالی که قرار بود از ملی‌پوشان فوتبال بعد از ۵ ماه تقدیر به عمل آید اما باز هم این مراسم به زمان دیگری موکول شد. فدراسیون فوتبال با همکاری شهرداری تبریز قرار بود روز جمعه مراسم تقدیر از ملی‌پوشان فوتسال ایران به خاطر کسب مقام سومی جهان را در تبریز برگزار کند اما این مراسم به دلیل مخالفت باشگاه‌ها به بعد از مسابقه‌های لیگ موکول شد. در هفته بیست و سوم لیگ قرار است تیم‌های گیتی‌پسند و مس سونگون پنجشنبه به مصاف هم بروند و با توجه به حضور پرتعداد ملی‌پوشان در این دو تیم، این مراسم به بعد از بازی موکول شده بود اما باشگاه‌های مس سونگون و دبیری تبریز به برنامه‌ریزی این مراسم اعتراض کرده و معتقد بودند اگر ۷ ملی‌پوش گیتی‌پسندی جایزه نقدی خود را پیش از اتمام لیگ دریافت کنند، روحیه مضاعفی برای کسب عنوان قهرمانی لیگ پیدا خواهند کرد. از همین رو قرار شد مراسم بلافاصله بعد از اتمام لیگ و با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال در تبریز برگزار شود.
مشخص شدن زمان برگزاری دیدار ایران و چین
کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان و مکان برگزاری دیدار ایران – چین را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه اعلام کرد. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در دومین دیدار برگشت مرحله نهایی جام جهانی 2018 روسیه باید در ورزشگاه آزدی به مصاف تیم ملی چین برود.طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسابقه روز سه‌شنبه هشتم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی راس ساعت 16:30 آغاز خواهد شد.
شاهرودی: اوکراینی‌ها فقط به دلال‌ها سود رساندند
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بازیکنان اوکراینی این تیم فقط به دلال‌ها سود رساندند. رضا شاهرودی درباره جدایی بازیکنان اوکراینی پرسپولیس هم گفت: از همان ابتدا هم معلوم بود که این بازیکنان کیفیت لازم را ندارند و با دلالی به پرسپولیس آمده‌اند. الان هم فقط دلال‌ها به یک نان و نوایی رسیدند. پرسپولیس که پول از دست داده اما از آن بدتر این است که به جای این دو بازیکن بازیکن دیگری هم نمی‌تواند بگیرد. بهتر بود زودتر قرارداد این بازیکنان را فسخ می‌کردند تا به جای آنها بازیکنان تاثیرگذار جذب می‌شد و در لیگ قهرمانان آسیا به تیم کمک می‌شد.
سرمربی پیشین پرسپولیس تیم گرفت
سرمربی پیشین پرسپولیس برای قبول هدایت تیم دسته اولی  اسکی ‌شهیر اسپور به توافق رسید. رسانه‌های مطرح ترکیه‌ای در خبری فوری گزارش دادند، مصطفی دنیزلی که سابقه سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس را در کارنامه‌اش دارد، برای قبول سرمربیگری تیم اسکی‌شهیر اسپور از لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی ترکیه با سران این باشگاه به توافق رسیده است. بر اساس همین گزارش‌ها دنیزلی برای عقد قرارداد یک ‌ساله با قابلیت تمدید برای یکسال دیگر با این باشگاه توافق کرده است. سرمربی پیشین پرسپولیس جانشین آلپای اوزالان شد .دنیزلی 67 ساله بین سال‌های 2006 تا 2007 هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت. او که سابقه سرمربیگری تیم ملی ترکیه بین سال‌های 1996 تا 2000 را دارد، با هر سه تیم مطرح ترکیه‌ای یعنی گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش فاتح سوپرلیگ ترکیه شده است.اسکی‌شهیر اسپور در حال حاضر با 35 امتیاز در رده چهارم لیگ دسته اول ترکیه است و با صدر جدول 2 امتیاز اختلاف دارد.
شهباززاده: در جدایی از تراکتورسازی من نقشی نداشتم
مهاجم جدید تیم فوتبال نفت تهران گفت:‌ در جدایی‌ام از تراکتورسازی من تقصیری نداشتم و اتفاقاتی رخ داد که در هیچ کجای جهان نمونه‌اش را نمی‌بینیم. سجاد شهباززاده پس از ثبت قراردادش با باشگاه نفت تهران درباره حضورش در لیگ ترکیه گفت: اگر بخواهم کلی صحبت کنم باید بگویم تجربه بسیار خوبی برای من بود. این تجربه در ادامه فوتبال به کارم می‌آید اما می‌توانست بهتر از این باشد که دلایل آن را نمی‌توانم در یک جمله مطرح کنم. حتما در آینده درباره آن صحبت خواهم کرد. وی درباره عقد قرارداد با تراکتورسازی و جدایی از این تیم هم تصریح کرد: به هر حال اتفاقاتی رخ داد که تقصیر من نبود. من هیچ نقشی در آن اتفاقات نداشتم و سعی کردم بهترین تصمیم را بگیرم. اتفاقات غیرنرمالی رخ داد که در هیچ کجای جهان نمونه آن را نمی‌بینید.
چشمی تا پایان فصل به صبای قم پیوست
هافبک تیم فوتبال استقلال تا پایان فصل به تیم فوتبال صبای قم پیوست. روزبه چشمی که در تمرین دیروز تیم صبای قم حاضر شده بود، بعد از صحبت با صمد مرفاوی و مسئولان این باشگاه، تا پایان فصل به جمع سفیدپوشان شهر قم اضافه شد.این بازیکن تا پایان فصل در خدمت صبای قم خواهد بود و سپس به استقلال بازخواهد گشت.
بدهی ۲۰ میلیارد تومانی
 کمر فدراسیون عربستان را شکست
در آستانه آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فدراسیون فوتبال عربستان در باتلاق بدهی فرو رفته است. در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است و نمایندگان کشورمان با رقبای عربستانی در مسقط و دوحه به پیشواز هم خواهند رفت، فدراسیون عربستان در باتلاق بدهی فرو رفته است و رئیس ‌جدید این فدراسیون بدهی‌ها را کمرشکن دانسته است. روزنامه الریاضه عربستان خبر داد: فدراسیون فوتبال عربستان دچار ضایعه بزرگی شده است و بدهی‌های ثبت شده گذشته این نهاد به 200 میلیون ریال عربستان (تقریبا 20 میلیارد تومان) رسیده است و در چند روز آینده نیز احتمال افزایش این بدهی می‌رود. نصف این بدهی بزرگ سعودی‌ها به فرانک رایکارد، سرمربی سرشناس سابق بارسلونا است که به خاطر اخراجش در سال 2013 از راس تیم ملی عربستان خواستار غرامت 90 میلیون ریالی شده است.
رجب‌زاده: محکوم به شکست استقلال هستیم
کاپیتان تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان کسب پیروزی در پنج بازی پیش‌رو را برای تیمش ضروری دانست. مهدی رجب‌زاده در مورد آخرین وضعیت ذوب‌آهن اصفهان و دو شکست اخیر این تیم گفت: ما در دو بازی اخیر شش امتیازی از دست دادیم که این بسیار بد بود. درست در زمانی که باید برنده می‌شدیم شکست خوردیم و جایگاه سومی را هم از دست دادیم. حالا برای اینکه به جایگاه قبلی برسیم و برای کسب سهمیه آسیا شانس داشته باشیم، باید در پنج بازی پیاپی به پیروزی برسیم. کاپیتان تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ادامه افزود: ما از جام حذفی کنار رفتیم و فقط در لیگ برتر شانس گرفتن سهمیه داریم. اگر نتیجه نگیریم همه چیز را از دست خواهیم داد. در شرایط فعلی تنها امید ذوب‌آهن به لیگ برتر است. امیدوارم که در بازی‌های آینده نتیجه بگیریم. وی درمورد تقابل تیمش با استقلال خاطرنشان کرد: این تیم بعد از پنج سال پرسپولیس را شکست داد و الان از لحاظ روحی و فنی آمادگی بسیار بالایی دارد. استقلال با انگیزه‌تر شده تا حتی جای تراکتورسازی را هم بگیرد، ولی بعید است که به قهرمانی برسد. ما بازی فوق‌العاده سختی داریم و اگر ببازیم حتی دیگر نمی‌توانیم استقلال را بگیریم. ما محکوم به شکست این تیم هستیم. امیدوارم در اصفهان به پیروزی برسیم.