kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
رئیس ‌فدراسیون دوچرخه‌سواری اعلام کرد

پیش‌بینی من کسب ۸ مدال در قهرمانی آسیا پیست بود



رئیس ‌فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: پیش‌بینی من کسب ۸ مدال در مسابقات قهرمانی آسیا بود، در این حال رکابزنان به ویژه در بخش سرعت عملکرد خوبی داشتند و کم نگذاشتند. گزیده‌ای از تازه‌ترین صحبت‌های خسرو قمری در ادامه می‌آید:
* پیش‌بینی من از مسابقات قهرمانی آسیا پیست کسب ۷-۸ مدال بود . در رده جوانان کسرا باقرپور با توجه به اینکه رکورد‌های خوبی در تمرینات و مسابقات داخلی ثبت کرده بود و انتظار داشتیم در مسابقات مدال بگیرد، متاسفانه زمین خورد و این اتفاق نیفتاد. بخشی از این زمین‌خوردن‌های رکابزنان ایران به ویژه در رده سنی پایه به دلیل نداشتن پیست چوبی بود.
* هند با وجود موافقت قبلی اما لحظه آخر اجازه برگزاری اردو قبل از مسابقات را به ما نداد از این رو شرایط برای رکابزنان ما به گونه‌ای بود که انگار بر روی آسفالت تمرین کرده بودند اما روی شیشه مسابقه دادند و به دلیل نداشتن تمرکز و آشنایی با پیست دچار مشکل شدند. البته ما موضوع نبود پیست چوبی را به اطلاع وزیر ورزش رساندیم و او هم دستور اکید به شرکت توسعه و تجهیز برای تکمیل پیست ساری داد. اگر این پیست هر چه سریع‌تر آماده شود حتی می‌توانیم در المپیک ۲۰۲۰ در بخش پیست هم سهیمه بگیریم. در کل نسبت به سال‌های گذشته و پوسته‌اندازی که در تیم‌های ملی داشتیم و رکابزنان جوان جایگزین قهرمانان شدند ، عملکرد خوبی در قهرمانی آسیا داشتیم و رکابزنان واقعا کم نگذاشتند. در سال‌های گذشته از مربیان خارجی استفاده می‌کردیم اما امسال به ویژه در بخش سرعت با مربیان داخلی خود توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.
* ما همیشه در هر رده سه رده جوانان، امید و بزرگسالان جاده مدعی بودیم در این مسابقات هم هدفمان قهرمانی است.
* وزیر ورزش دستور داد مبلغی برای خرید ۳۰۰ دوچرخه کمک شود سعی می‌کنیم تا پایان سال تکلیف دوچرخه‌ها را مشخص کنیم.