kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

عبادی: برخی از تظاهرات سوءاستفاده می‌کنند /اولویت مردم عراق جنگ با تروریسم است

نخست‌وزیر عراق خواستار عدم مشغول شدن کشور به جنگ داخلی و فراموش کردن هدف مهم‌تر یعنی آزادسازی خاک کشور شد.



حیدر عبادی طی سخنانی در یک نشست خبری خواستار عدم مشغول شدن کشور به جنگ داخلی شد و گفت، آزادسازی خاک عراق از دست دشمنان مهم‌ترین هدف دولت در شرایط کنونی است. وی با بیان اینکه دولت عراق بر اهمیت تظاهرات صلح‌آمیز تاکید می‌کند افزود، برخی گروه‌ها از تظاهرات سوءاستفاده می‌کنند و با به زحمت انداختن نیروهای امنیتی بر تلاش‌ها و نبرد علیه تروریسم تاثیر می‌گذارند. هزاران نفر از هواداران مقتدا صدر صبح شنبه در میدان التحریر در مرکز بغداد تظاهرات برگزار کردند. وزارت کشور عراق اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز شنبه، 7 تن کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. تظاهرات‌کنندگان خواستار لغو کمیسیون عالی انتخابات و انجام اصلاحات و مبارزه با فساد شده بودند.
حیدر عبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت، عراق در نبرد خود بر علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش به حمایت‌های آمریکا و ایران نیاز دارد. وی در عین حال هریک از این دو کشور را به حل و فصل اختلاف‌های خود به دور از عراق فرا خواند. وی همچنین با بیان اینکه ممنوعیت ورود شهروندان عراق به آمریکا اقدامی نامناسب است گفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به او وعده داده که موضوع ممنوعیت ورود عراقی‌ها به این کشور را حل کند.
انفجار بمب در بغداد
عصر دیروز یک خودروی بمب گذاری شده در شهرک صدر بغداد منفجرشد. در این انفجار 15غیر نظامی شهید و50 تن دیگر نیز زخمی شدند.پیش از این مقامات بغداد از احتمال عملیات تروریستی توسط داعش در این شهر خبر داده بودند.
تحولات میدانی
«کریم النوری»، یکی از فرماندهان بسیج مردمی، مشارکت بسیج مردمی در مرحله آینده عملیات آزادسازی موصل را امری حتمی دانست و گفت، تاکنون ساعت صفر و محورهای عملیاتی این نیرو مشخص نشده اما مشارکت این نیرو در عملیات کرانه راست راه پیشروی برای دیگر نیروهای شرکت‌کننده در عملیات را هموار خواهد کرد. النوری با بیان اینکه حضور بسیج مردمی در این محور داعش را تحت فشار خواهد گذاشت و موجب نگرانی و بهم‌ریختگی صفوف آنها خواهد شد، افزود: این مشارکت از حیث کاهش خسارت‌ها و تعیین سرنوشت نبرد در زمان و با نتیجه‌ای مناسب اهمیت بسیاری دارد.