kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
محمود الزهار:

دشمنی حماس با اسرائیل و دوستی با ایران و حزب‌الله دایمی است

در پی انتخابات درون حزبی در حماس و تغییر مقامات بلند پایه این جنبش، محمود الزهار تاکید کرد در موضع‌گیری خود نسبت به رژیم اشغالگر هیچ تغییری نخواهیم داد و همچنان خواستار روابط با ایران و حزب‌الله خواهیم بود.

 

محمود الزهار در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت که  با انتخاب «یحیی سنوار» به سمت مسئول حماس در غزه، هیچ تغییری در سیاست یا مواضع حماس صورت نمی‌گیرد انتخابات داخلی این جنبش، تغییری در مواضع یا سیاست آن در زمینه مواجهه با اسرائیل ایجاد نخواهد کرد. حماس باید روابط خود را با همه کشورهایی که طوفان جهان عرب آن‌ها را در نوردیده است از جمله سوریه و سایر کشورهای عربی که ویران شده‌اند از سرگیرد. وی همچنین بر ضرورت رابطه با ایران و حزب‌الله تاکید کرد.
الزهار در بخش دیگری از این گفت‌وگو از تماس‌های جنبش متبوعش با قاهره برای عبور هیئت این جنبش از گذرگاه رفح به منظور مشارکت در کنفرانس حمایت از فلسطین در ایران خبر داد و گفت: مصر هیچ وعده‌ای در این خصوص به ما نداده و ما نمی‌دانیم که به هیئت ما اجازه خروج از گذرگاه رفح داده می‌شود یا خیر.
وی افزود: انتخابات داخلی حماس در غزه به پایان رسید، اما انتخابات رهبران حماس در خارج نیازمند مقدماتی است و نتایج آن در زمان خود اعلام می‌شود. این عضو بلندپایه حماس اظهارات مطرح شده درباره وقوع کودتا یا درگیری در جنبش حماس را رد کرد و گفت: باید بین واقعیت‌ها و آرزوهای اسرائیل که می‌خواهد چنین جلوه دهد که حماس ارگانی نظامی است که بر یک حکومت غیر نظامی تسلط دارد، فرق قائل شد. وی همچنین درباره سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن گفت: ما به اظهارات و موضع‌گیری‌هایی که صورت می‌گیرد توجه نمی‌کنیم و این اظهارات بر مواضع مقاومت تاثیر نمی‌گذارد.