kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

اخبار کوتاه از فوتبال



تامین ایمنی دربی از سوی آتش‌نشانی
هشتادوچهارمین دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال امروزدر ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار خواهد شد و براین اساس آتش‌نشانی نیز همچون گذشته تمهیداتی را برای تامین ایمنی تماشاگران این دیدار پیش‌بینی کرده است. سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان در ورودی‌ها و قسمت‌های مختلف ورزشگاه آزادی و همچنین معابر منتهی به آن حضور خواهند داشت، اظهار کرد: در مجموع 14 دستگاه خودروی سنگین و نجات و همچنین 5 دستگاه موتورسیکلت در این بخش‌ها حضور خواهند داشت.سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه حضور آتش‌نشانان در قالب استقرار ثابت و گشت‌زنی انجام خواهد شد، گفت: بیش از 70 آتش‌نشان تامین ایمنی این دیدار را برعهده خواهند داشت و افزون بر آن ایستگاه 20 سازمان آتش‌نشانی در محوطه ورزشگاه آزادی در آماده‌باش بوده و تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی به منظور پشتیبانی از هر نوع حادثه احتمالی در آماده‌باش هستند. ملکی با بیان اینکه بیش از 10 نفر از مدیران ارشد سازمان نیز به منظور کنترل اوضاع ایمنی و نظارت بر آتش‌نشانان در محل حضور دارند، گفت: درخواست ما از تماشاگران این است که در صورت بروز هر نوع حادثه احتمالی، ضمن حفظ خونسردی، موضوع را به آتش‌نشانان مستقر در محل یا سامانه 125 اطلاع دهند.
داوران دربی ۸۴: امیدواریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم
علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری، سعید علی نژادیان و اشکان خورشیدی داوران ‏دیدار هشتاد و چهارمین شهرآورد پایتخت ضمن ابراز رضایت از نامگذاری دربی ۸۴ به نام شهدای چوار اعلام کردند: سی‌امین سالروز شهدای چوارایلام را گرامی می‌داریم و امیدواریم همه ما ادامه دهنده راه شهدا باشیم‎.‎ علیرضا فغانی با ابراز همدردی با خانواده شهدای چوار افزود: بسیار متاسفیم که مسابقه ۲۳ بهمن سال ۶۵، با سوت داور مسابقه پایان ‏نیافت و حتی داور عزیز مسابقه نیز به شهادت رسید.
منصوریان: می‌خواهیم جایگاه پرسپولیس را به هم بریزیم
علیرضا منصوریان سرمربی استقلال پیش از برگزاری دیدار دربی برابر پرسپولیس اظهار داشت: دربی امروز۵۰ -۵۰ است. ما با احترام به پرسپولیس نگاه می‌کنیم. جایگاه خوب پرسپولیس به ما انرژی می‌دهد تا برویم و این جایگاه را به‌هم بریزیم. هجمه‌ای که روی ما بود، از ابتدای فصل وجود داشت. من جلوی السد هم گفتم که وقتی سرمربی استقلال هستید، نمی‌توانید بیشتر از ۲۴ ساعت از یک پیروزی خوشحال باشید چون هواداران عادت به برد دارند. ما باید مقابل پرسپولیس باهوش و زیرک باشیم. اینکه من چقدر با بازی رفت فرق کرده‌ام باید بگویم که فقط موهای صورتم کمی سفید شده است. در بازی رفت خیلی تحت فشار بودم و این بازی هم به این شکل است. تجربیاتم در نیم فصل اول برایم مفید بود. امیدوارم هر دو تیم بدون مصدوم دادن از بازی خارج شوند.
برانکو:تلاش می‌کنیم روند بردهایمان ادامه داشته باشد
برانکو سرمربی تیم پرسپولیس گفت: فضای این دربی با دربی قبلی متفاوت است. هر دو تیم با چند برد متوالی وارد این بازی می‌شوند. استقلال بعد از راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا که بابتش به آنها تبریک می‌گویم گام به این میدان می‌گذارد. مطمئنم که یک جنگ ورزشی پیش روی ماست. طبیعی است که تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در روند بردهایمان باقی بمانیم و استقلال هم این تلاش را می‌کند. همه بازیکنان ما سالم و سلامت هستند. فقط کامیابی‌نیا به دلیل محرومیت در این بازی نیست. وی در ادامه صحبت هایش به وضعیت استقلال اشاره کرد و عنوان داشت: استقلال الان اعتماد به نفس خوبی دارد. نسبت به دربی قبلی وضعیت بهتری دارد. همه بردهایی که داشته‌اند از جمله بازی با السد و تغییراتی که در تیم داشته‌اند و دست به جوانگرایی زده‌اند، قطعا با انگیزه می‌آید. آنها برای خوشبینی خود و میل به برد، دلایل خودشان را دارند. این می‌تواند باعث برگزاری یک بازی ورزشی عالی شود.
عزیزی: با اصرار هاشمی‌نسب در سیاه جامگان ماندم
سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان می‌گوید خسته شده است اما به اصرار مهدی هاشمی‌نسب به کارش در این تیم ادامه می‌دهد. خداداد عزیزی اظهار داشت: کاش فقط مشکل ما گل نزدن بود. ما مشکلات دیگری هم داریم. تیم یک قران پول ندارد. بازیکنان قسمتی از قرارداد خود را گرفته‌اند اما مربیان تیم هیچ پولی دریافت نکرده‌اند. نه اینکه پول ندهند، پولی نیست که بخواهند بدهند. من تیم را به دندان گرفته‌ام. نمی‌دانم چرا هر کجا که می‌روم، تیمم پول ندارد اما تا چه زمانی باید تیم را به دندان بگیرم. عزیزی ادامه داد: می‌خواستم دیگر در تمرین‌ها شرکت نکنم اما با اصرار هاشمی‌نسب که گفت بازیکنان سه چهار بازی است که خوب بازی می‌کنند ولی نتیجه نمی‌گیرند، برگشتم و به کار ادامه دادم. من احساس می‌کنم ایراد جای دیگری است. چگونه فوتبالیستی که در لیگ برتر توپ می‌زند، دروازه خالی را گل نمی‌کند و موقعیت تک‌به تک را هدر می‌دهد؟ حتما جایی از کار ایراد دارد. دوست نداشتم بیایم اما شما ببینید. در بازی با گسترش فولاد در نیمه دوم فوق‌العاده بودیم، در دیدار با فولاد بد کار نکردیم و بازی با صبا هم موقعیت زیاد داشتیم اما گل نشد و این نشان دهنده این است که از لحاظ تاکتیکی خوب هستیم.
شهباززاده به نفت می‌رود؟!
سجاد شهباززاده که هفته گذشته بخاطر محرومیت تراکتورسازی در پنجره نقل و انتقالات زمستانی نتوانسته بود با این تیم قرارداد خود را نهایی کند، در آستانه پیوستن به نفت تهران قرار گرفته است. البته به نتیجه رسیدن شهباززاده با نفتی‌های پایتخت منوط به توافق او با مسئولان تراکتورسازی است.
ویسی در سپاهان ماندنی است
تیم سپاهان در هفته بیست و یکم مسابقات لیگ برتر با نتیجه‌ای عجیب 3 بر صفر در نقش جهان مغلوب میهمان خود شد، تا علاوه بر رقم خوردن سنگین‌ترین و البته اولین شکست (در لیگ برتر و پس از بازسازی) آن‌ها در نقش جهان، امیدهای آن‌ها برای کسب سهمیه آسیایی کمتر از قبل شود و با قبول این شکست به رتبه نهم سقوط کنند. این شکست، واکنش‌های مختلفی به همراه داشت و در برخی از گمانه‌زنی‌ها به اخراج ویسی پرداخته شد. در همین خصوص مهدی اخوان سرپرست باشگاه سپاهان ضمن رد صریح این موضوع، گفته است: «این شایعه به هیچ عنوان درست نیست. ما جمعه تمرینات را تعطیل کردیم و از دیروز برای بازی با پرسپولیس در هفته ۲۲ لیگ برتر استارت زدیم. ویسی هم قطعا در این بازی تیم را هدایت می‌کند.»
احتمال حضور وریا غفوری در دربی
علیرضا منصوریان در خلال نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سؤالی که راجع به مصدومیت وریا غفوری مدافع راست این تیم از وی پرسیده شد گفت: مصدومیت وریا چندان جدی نیست و این احتمال می‌رود که نام او را در لیست بازیکنان حاضر در دربی بگذاریم. مدافع راست استقلالی‌ها در جریان بازی این تیم مقابل السد مصدوم شد و پس از بازی عنوان شده بود که وی دیدار حساس دربی را از دست داده اما اکنون و با نوید منصوریان هواداران استقلالی امیدوار شدند که این بازیکن بتواند در این دیدار به میدان برود.
اقدام عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیای مرکزی
تیم‌های ملی فوتسال و امید ایران در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه برای برگزاری مسابقات تدارکاتی با تیم‌های بزرگسالان و امید ازبکستان راهی این کشور خواهد شد و هر تیم دو دیدار برگزار می‌کند.این در حالی است که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیای مرکزی از تاشکند ازبکستان درخواست برگزاری یک تورنمنت فوتسال را در ایران داشته‌اند.عباس ترابیان رئیس‌کمیته فنی و توسعه فوتسال در این خصوص گفت: ما اواخر ماه آپریل باید با تیم ازبکستان بازی کنیم ولی مرکز کنفدراسیون آسیای مرکزی (کافا) در تاشکند از ما خواسته‌اند تا از تاریخ اول تا ششم می‌(۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت) در تهران یک تورنمنت فوتسال برای تیم‌های زیر ۲۰ سال برگزار و تیم‌های این تورنمنت را هم خودمان دعوت کنیم!وی افزود: برگزاری این تورنمنت شدنی نیست. کافا اگر خودش برنامه داده، باید تیم‌ها را هم خودش دعوت کند. این برنامه یک مقدار ما را ناراحت کرده ولی در صدد هستیم تا با رایزنی آنرا برطرف کنیم. ترابیان تاکید کرد: این برنامه یا احتمالا لغو خواهد شد و یا به تاریخ دیگری موکول می‌شود چرا که خود ازبکستانی‌ها از تیم امید و ملی ما دعوت کرده‌اند که به این کشور برویم و بازی کنیم. با این شرایط برگزاری تورنمنت در تاریخ مقرر ممکن نیست.
باشگاه عربستانی نیز از نقل و انتقالات زمستانی محروم شد
فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد که باشگاه الشباب با رای فیفا حتی حق عقد قرارداد با بازیکنان آماتور و داخلی را ندارد. این رای بعد از محرومیت الشباب از خرید بازیکنان بین‌المللی صادر شده است.ممنوعیت خرید بازیکن در باشگاه الشباب شامل تمام رده‌های سنی می‌شود و این باشگاه تا سال آینده حق خرید و جذب نفرات جدید ندارد. سخت گیری فیفا در بحث بدهی بین‌المللی باشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا و بخصوص ایران سر و صدای زیادی به پا کرده است. پیش از این دو باشگاه استقلال تهران و تراکتورسازی ایران به خاطر همین مسئله از جذب بازیکن محروم شده بودند.