kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
در واکنش به قتل 3 جوان بحرینی:

جمعیت الوفاق: خون می‌دهیم اما برده دیکتاتورها نمی‌شویم

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به جنایت تازه آل‌خلیفه در کشتن سه جوان انقلابی آن هم به بهانه فرار آنها از زندان اعلام کرده، «بحرینی‌ها مخالف این هستند که برده دیکتاتورهای آل خلیفه باشند. آن‌ها در راه آزادی، خون و جان خود را باز هم تقدیم می‌کنند.»



شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین(بزرگترین جمعیت مخالف این کشور) در واکنش به قتل سه جوان بحرینی که به تازگی به دست رژیم آل‌خلیفه و به بهانه فرار از زندان به شهادت رسیدند ضمن تسلیت به ملت بحرین گفت، «بحرینی‌ها در راه آزادی، خون و جان خود را تقدیم می‌کنند اما برده دیکتاتورها نخواهند شد.»
 وی افزود: «هنوز خون جوانان بی‌گناهی که به صورت غیر قانونی و غیر انسانی اعدام شدند خشک نشده بود، که روز پنج‌شنبه گروه دیگری از جوانان در راه آزادی به شهادت رسیدند.»
به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های بحرینی، «الدیهی» در ادامه گفت: «حوادث رخ داده میزان تروریسم و خشونت رسمی غیرقابل توجیه و غیر انسانی رژیم علیه شهروندان بی‌گناه در بحرین را نشان می‌دهد.» وی خاطرنشان کرد، «تمام تلاش‌های شکست خورده از 6 سال پیش برای تخریب حرکت مردمی ملت بحرین، شکست خورده و باز هم شکست خواهد خورد و رژیم آل خلیفه راهی به جز برآورده کردن خواسته‌های مردم ندارد.
«الدیهی» در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: «افراد شکست خورده و ضعیف و کسانی که از مشروعیت و محبوبیت در کشورشان برخوردار نیستند به قتل و خونریزی روی می‌آورند. کسانی که از مشروعیت در کشورشان برخوردار باشند، از اینگونه اقدامات اجتناب می‌کنند.»
 وزارت کشور بحرین روز پنج‌شنبه از کشته شدن سه نفر و دستگیری هفت تن دیگر خبر داد و مدعی شد که این افراد در یورش اخیر به زندان «جو» در جنوب منامه دخالت داشته‌اند.
آل خلیفه مدعی شد این 3تن پس از فرار از زندان کشته شده‌اند. علمای بحرین اما قتل این سه جوان بحرینی را «ترور سازمان یافته دانسته و آن را قویا محکوم کردند. علمای بحرین این را هم گفتند که، «این اقدام رژیم آل خلیفه، جنایتی است که به صورت غیر قانونی و برای رسیدن به اهداف سیاسی شکست خورده صورت گرفته است.»
 اما مردم بحرین از روز پنج‌شنبه همزمان با قتل این سه جوان بحرینی همچنان به تظاهرات خود ادامه داده و تاکید کرده‌اند که با جنایات آل‌خلیفه دست از انقلاب نخواهند کشید و تسلیم نخواهند شد. آل خلیفه پیش از این نیز 3 جوان دیگر بحرینی را تیرباران کرده بود.