kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

پالایشگاه غلات‌زر با حضور رئیس‌جمهور در ساوجبلاغ افتتاح شد



رئیس‌جمهور همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی برای افتتاح چند پروژه صنعتی و تولیدی وارد استان البرز
 شد.
به گزارش تسنیم، پالایشگاه غلات‌زر که دیروز با حضور رئیس‌جمهور در ساوجبلاغ افتتاح شد، بر مبنای تفکر توسعه صنایع تبدیلی ایجاد و در طرح‌های توسعه‌ای آن استقرار 16 شرکت صنعت تبدیلی پیش‌بینی شده است.
پیشتر خطوط ریلی اختصاصی از راه‌آهن جمهوری اسلامی و سیلوهای ذخیره‌سازی غلات با ظرفیت 600 هزار تن به بهره‌برداری رسیده بود و خطوط تولید «های‌فروکتوز 55 آنزیمی» امروز با حضور رئیس‌جمهور راه‌اندازی شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از افتتاح پالایشگاه غلات زر و بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع، اظهار داشت: در دهه فجر امسال صدها و هزارها طرح در سراسر کشور افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افتتاح پالایشگاه غلات زر را حائز اهمیت برشمرد و گفت: این پالایشگاه تأسیساتی دانش‌بنیان و جزو اولین‌ها است که در آن ذرت تبدیل به قند مایع می‌شود، محصول آن در داخل و خارج مصرف‌کننده داشته و امروز کشورهای زیادی متقاضی خرید این محصول
 هستند.
رئیس‌‌جمهور خاطرنشان کرد: ارزش محصول این پالایشگاه به اندازه قند و شکر با قیمتی پایین‌تر و حدود 40 درصد ارزان‌تر است و به همین دلیل بهره‌برداری از این پالایشگاه اقدامی اقتصادی، تولیدی و دانش‌بنیان است که در مجموع 6 هزار و500 اشتغال پایدار ایجاد کرده است.
همچنین با حضور رئیس‌جمهور نخستین و بزرگترین «کانفکشنری» منطقه ۲ طرح اولیه پالایشگاه غلات‌زر کلنگ‌زنی شد.
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کمتر از 2 سال آینده محصولات تولیدی این «کانفکشنری» راهی بازارهای صادراتی می‌شود و بدون شک در زمره برندهای برتر دنیا قرار می‌گیرد.
این صنعت یکی از 10 برند برتر کانفکشنری در دنیا خواهد بود و سالانه بیش از 10 میلیارد دلار صادرات خواهد داشت.
رئیس‌جمهور همچنین از ۵ بذر جدید محصولات زراعی و کشاورزی در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال در استان البرز رونمایی کرد.