kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴

دبیر جشنواره فیلم فجر حرف وزیر ارشاد را رد کرد!(اخبار ادبی و هنری)

دبیر جشنواره فیلم فجر، صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این جشنواره را تکذیب کرد!



به گزارش خبرنگار کیهان، سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر درحالی از هفته آینده آغاز خواهد شد که این جشنواره امسال نیز با حواشی بسیاری همراه شده است. تحت‌الشعاع انتخابات ریاست جمهوری سال آینده قرار گرفتن جشنواره، ورود و خروج برخی از فیلم‌ها، وضعیت فروش بلیت‌های جشنواره که امسال به اوج نابسامانی رسید و ...
محمد حیدری، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، روز گذشته در نشستی خبری، علاوه بر بیان برنامه‌های این جشنواره به توضیح درباره این مسائل و حواشی هم پرداخت. وی در اظهار نظر قابل تأملی، گفته وزیر ارشاد درباره این جشنواره را تکذیب کرد. صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش در جریان دیدار با مراجع تقلید در قم از  کنار گذاشته شدن حدود 10 فیلم با مضامین ضدارزشی و فمنیستی خبر داده بود. اما دبیر جشنواره فجر چنین اتفاقی را تکذیب کرد و گفت که مدیریت، در کار هیئت انتخاب دخالت نکرد.
وی همچنین درباره نابسامانی در فروش بلیت‌ها هم گفت: من به عنوان دبیر به دلیل مشکلات پیش آمده در سامانه فروش عذرخواهی می‌کنم. متأسفانه در روز اول مشکل پیدا کردیم و سرعت سامانه کند بود، اما علاقه‌مندان از امروز می‌توانند بلیت تهیه کنند.
حیدری درباره تأثیر انتخابات سال آینده بر جشنواره فجر امسال نیز تصریح کرد: برای من فرقی نمی‌کرد که امسال سال اول یا آخر دولت بوده است. با توجه به شاخصه‌هایی که فیلم‌ها دارند، توجه نکردیم که با توجه به شرایط سیاسی کشور انتخاب شوند اما یادمان باشد که امسال سال حساسی است دو انتخابات در پیش داریم. باید مراقب باشیم که از این هنر در فضای سیاسی استفاده نشود. این را توجه کنیم که سینمای ما متعلق به مردم است و بهتر است فیلم‌ها را ببینیم و بعد درباره آنها قضاوت کنیم.
دبیر جشنواره فجر همچنین از هنرمندان و حضار جشنواره خواست تا با لباس رسمی حضور یابند و اظهار داشت: در همه آیین‌ها به احترام آن جایگاه و هنر با لباس رسمی حضور پیدا می‌کنند، من خواهشم از هنرمندان این است که در مراسم‌های جشنواره با لباس رسمی حضور پیدا کنند.
حیدری درباره فیلم «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی و کناره‌گیری این فیلم نیز توضیح داد: هیئت انتخاب نپذیرفت تا این فیلم در بخش مسابقه حضور داشته باشد و تلاش کردیم تا در بخش چشم‌انداز سینمای ایران دیده شود اما تهیه‌کننده این فیلم نپذیرفت که این فیلم در بخش چشم‌انداز باشد.
وی ادامه داد: همه تلاش‌مان را کردیم با توجه به اهمیت این موضوع که مربوط به داعش بود این فیلم را مردم ببینند. البته هیئت انتخاب نسخه کامل فیلم را ندیدند چون زمانی که فیلم به هیئت انتخاب ارائه شد، کامل نبود.
مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره نیز گفت: افتتاحیه 9 بهمن در برج میلاد با معرفی برگزیدگان اقلام تبلیغاتی سینمای ایران و برپایی چهار بزرگداشت همراه خواهد بود. برج میلاد میزبان رسانه‌های گروهی خواهد بود و پردیس ملت نیز به عنوان کاخ مردمی جشنواره فعالیت خواهد کرد.جشنواره فیلم فجر امسال  که در 30 استان برگزار خواهد شد، از 14 بهمن آغاز و تا 21 بهمن ادامه خواهد داشت.