kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

اخبار کوتاه از فوتبال


قوچان‌نژاد: در ایران بیشتر از لیگ هلند پول می‌دهند!
مهاجم ایرانی هیرنفین با رسانه‌ای هلندی درباره حضور موفق در این تیم صحبت کرد.رضا قوچان نژاد این هفته خبرساز شد و توانست به عنوان اولین ایرانی در اروپا هت تریک کند. ۳ گل گوچی برابر آیندهوون باعث شد تا او با ۱۲ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ هند قرار گیرد.روزنامه تلگراف درباره این بازیکن نوشت: اینکه این بازیکن ایرانی بعد از پایان بازی در نشست خبری به خوبی و بدون لهجه هلندی صحبت می‌کند، خود گویای همه چیز است. او به خوبی در فوتبال هلند جا افتاده است. او در ۲۹ سالگی در لیگ هلند موفق شده ۱۲ گل به ثمر برساند تا در کنار نیکولاس یورگنسن از فاینورد در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. این بازیکن ایرانی می‌توانست با حضور در لیگ ایران، پول بیشتری نسبت به حضور در فوتبال هلند به دست بیاورد ولی ترجیح داده است تا در لیگ هلند بازی کند. رضا قوچان نژاد درباره شرایط خود در این تیم گفت: شما می‌توانید در ایران تا جایی که می‌توانید و می‌خواهید پول در بیاورید. ارقامی که در فوتبال ایران به بازیکنان داده می‌شود با هلند قابل مقایسه نیست. قطعا برای من هم پیشنهادات خوبی از لیگ ایران رسید ولی من دوست دارم تا در اروپا بازی کنم. هنوز خیلی زود است که بخواهم از اروپا بروم و باید در بالاترین سطح توانم را نشان دهم. هیچ وقت به دنبال این نبودم که با حضور در تیمی به اهداف غیرفوتبالی فکر کنم. تنها هدف من این بوده است تا در هر تیمی بروم توان فوتبالی خودم را نشان دهم و به تیمم کمک کنم. او درباره این موضوع گفت: آمار به خودی گویای همه چیز است. خیلی خوشحالم که در ۲۹ سالگی به این شرایط رسیدم و بهترین شرایط فوتبالی خودم را در حال سپری کردن هستم. برای خودم هم باورش سخت است. این کمی دیوانه‌کننده است.در باشگاه هیرنفین عکس‌های بزرگی از دو اسطوره این تیم یعنی آفونسو آلوس و رود فان نیستلروی به چشم می‌خورد. او در پایان گفت: اگر عکس من هم روزی در کنار این دو بازیکن بزرگ قرار بگیرد واقعا یک افتخار خیلی بزرگ برای من بوده است. به امید آن روز تلاش می‌کنم.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
*میثم مجیدی مدافع هافبک استقلال قراردادش را با این تیم فسخ کرد و راهی قم شد تا قراردادش را با این تیم امضا کند.او و حاج محمدی از بازیکنان لیست خروجی استقلال بودند.
*سنگربان تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه با قراردادی چهار ماهه به نفت تهران پیوست تا شاگرد علی دایی شود.سایت عربی کوره اعلام کرد که ابراهیم العالمة، سنگربان الإتحاد سوریه با باشگاه نفت تهران به توافق نهایی رسید و تا پایان فصل به صورت قرضی در تیم علی دایی بازی خواهد کرد.عالمه از بهترین دروازه‌بان‌های حال‌ حاضر  فوتبال سوریه است. او در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم سنگربان سوریه است و سهم بسزایی در صعود این تیم به مرحله انتخابی نهایی جام جهانی داشت.
*باشگاه استقلال دیروز اعلام کرد فرشید باقری حق جدایی از این تیم را ندارد و باید در جمع آبی‌پوشان بماند.مدیربرنامه‌های فرشید باقری دیروز جلسه‌ای سه ساعته با مسئولان استقلال داشت، ولی آنها اعلام کردند که به این بازیکن رضایت‌نامه نمی‌دهند.مسئولان استقلال به مدیربرنامه‌های این بازیکن اعلام کردند که او در فهرست مازاد منصوریان نیست و باید در این تیم بماند. این در حالی است که باقری از این شرایط ناراضی بوده و خواهان جدایی از جمع آبی‌پوشان است.
اعتراف دپارتمان داوری به اشتباه‌های صالحی
دپارتمان داوری درخصوص بازیهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال اطلاعیه‌ای را صادر کرد.دپارتمان داوری درباره دیدارهای هفته هجدهم بیانیه‌ای صادر کرد که در قسمتی آمده است:در بازی سایپا و سیاه جامگان گلی که توسط تیم سایپا در دقیقه ۴۶ به ثمر رسید می‌بایست به علت خطای هند مهاجم تیم سایپا گل را مردود و به بازیکن خاطی یک اخطار داده می‌شد. در نهایت باید گفت تصمیم داور در نتیجه بازی تاثیر مستقیم داشته است.در مسابقه تیمهای پرسپولیس تهران و گسترش فولاد تبریز داور مسابقه باید دو خطای پنالتی به نفع تیم پرسپولیس اعلام می‌کرد. در صحنه منجر به اخطار دقایق ۳۵ و ۸۱  با توجه به تصاویر تلویزیونی، گزارش بازی و گزارش داوران، هر چند که صبح امروز(دیروز) در مصاحبه با رسانه‌های گروهی با استناد مطالب یاد شده، موضع گیری شده است اما هنوز به دلایل قطعی نرسیده‌ایم که به محض مشخص شدن آن، به سرعت اذهان عمومی را مطلع خواهیم کرد. همچنین کاپیتان تیم پرسپولیس تهران باید به علت تحریک تماشاگران با کارت زرد دوم از بازی اخراج می‌شد.حسن کامرانی فر رئیس دپارتمان داوری نیز دیروز در خصوص عملکرد حسین زرگر در بازی سایپا و سیاه‌جامگان گفت: داور باید خطای هند مهاجم سایپا را می‌گرفت و تصمیم اول خودش را اجرایی می‌کرد. تنها دیداری که اشتباه داور در نتیجه بازی تأثیرگذار بوده، دیدار سایپا و سیاه‌جامگان بود. داوران در آنالیز سایر بازی‌ها اشتباهاتی داشته‌اند، اما تنها اشتباه تأثیرگذار مربوط به همین بازی بود و طبق قانون، حسین زرگر چند هفته از سوی کمیته داوران قضاوت نخواهد کرد. وی در خصوص اتفاقات دیدار پرسپولیس – گسترش فولاد اظهار داشت: در گزارش داور و ناظر اخطار اول برای بازیکن شماره 5 گسترش فولاد یعنی باتیستا قید شده و اخطار دوم برای بازیکن شماره 61.وی افزود: در صحنه‌ اخطار اول، ظاهرا بازیکن شماره 5 گسترش فولاد اعتراض‌ کرده و به همین دلیل داور به او کارت زرد داده است. با این وجود، در حال بررسی این موضوع بوده و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.
پرسپولیس و ۴ باشگاه دیگر در خطر محروم شدن از تماشاگر
 رئیس کمیته انضباطی گفت: در صورت بروز تخلفات از سوی تماشاگران، تنبیهات بیشتری برای آنها در نظر گرفته می‌شود. اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی با تاکید بر اینکه تخلفات پیاپی تماشاگران منجر به محرومیت آنها در مسابقات بعدی می‌شود، گفت: در پایان نیم فصل اول، تخلفات تماشاگران را که دسته بندی کردیم که تیم‌های استقلال تهران و تراکتور‌سازی تبریز به ترتیب بیشترین تخلفات راداشته و در راس باشگاههای پر تخلف بود. بر همین اساس بعد از ۷ یا ۸ تنبیه جریمه نقدی، مجبور شدیم از گزینه محرومیت تماشاگر برای این دو تیم استفاده کنیم که محرومیت‌های تماشاگران نیز اجرا شد.وی درادامه بیان کرد: تیم‌های صنعت نفت آبادان، پرسپولیس، ماشین‌سازی تبریز، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان در رده‌های بعدی از لحاظ تخلفات تماشاگران هستند و تخلفاتشان به اندازه‌ای است که اگر رعایت نکنند ما مجبوریم با تنبیهات سخت تری، با آنها برخورد کنیم.
شوک دوم به استقلال و تردید شهباززاده برای آبی پوش شدن
 سجاد شهباززاده مهاجم سابق استقلال که در آستانه بازگشت به این تیم قرار داشت، به شدت دچار تردید شده است. استقلالی‌ها که دیروز، صبح خود را با یک شوک بزرگ شروع کردند، هنوز شوک اول را هضم نکرده شوک دوم را هم متحمل شدند. دومین شوک به آبی‌های پایتخت، تردید سجاد شهباززاده برای بازگشت به تیم سابقش است. در حالی که گمانه زنی‌های بازگشت شهباززاده به استقلال می‌رفت تا رنگ واقعیت به خود بگیرد، با انتشار خبر محرومیت این باشگاه از نقل و انتقالات زمستانی، بازیکن مزبور را نیز برای بازگشت به تیم سابقش به شدت دچار تردید شد.شهباززاده رضایتنامه‌اش را از باشگاه آلانیا اسپور گرفته و گویا با باشگاه سابقش برای بازگشت به توافق نهایی رسیده بود. اما این مشکل پیش آمده برای استقلالی‌ها باعث شد تا مهاجم سابق شان برای بازگشت به این تیم مردد شود.از تراکتورسازی و پرسپولیس به عنوان تیم‌هایی که به جذب این بازیکن اصرار دارند یاد می‌شود.