kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور


    تبدیل حبس به یادگیری محیط‌بانی
گرگان - ایرنا: مستشاران یکی از شعب دادگاه تجدید نظر گلستان، حکم حبس اعضای یک گروه 5 نفره از شکارچیان غیرمجاز را به دو سال یادگیری حرفه محیط‌بانی تبدیل کردند.
رئیس‌اداره حفاظت محیط‌زیست بندرترکمن و گمیشان اظهار داشت: این شکارچیان غیرمجاز هنگام شکار پرندگان توسط مأموران در یکی از شهرستان‌های شمالی استان گلستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده و در ادامه محکوم به حبس شدند.
علی بیانی افزود: رأی  صادره بدین شرح تقریر شده است که محکومان می‌بایست در طول دو سال و با هماهنگی مدیرکل محیط‌زیست گلستان و با نظارت قاضی اجرای احکام‌، در هر ماه به مدت سه روز نسبت به فراگیری حرفه محیط‌بانی و نیز شرکت در دوره‌های خاص آموزشی سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای آگاهی از آسیب‌های شکار غیرمجاز بر طبیعت و حیات‌وحش؛ شرکت کنند.
انحراف به چپ خونین
تبریز- خبرنگار کیهان: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: برخورد سه خودرو در تبریز یک کشته و 6 زخمی برجای گذاشت.
وحید شادی‌نیا افزود: این سانحه رانندگی در میدان معلم به سمت حجتی رخ داد و مصدومان آن توسط امدادگران به بیمارستانی در تبریز منتقل شدند.
وی گفت: فرد جان باخته این حادثه راننده 30 ساله خودرو پژو «روآ» است.
پلیس راهور علت این حادثه را انحراف به چپ خودروی «روآ» دانست.
کالای قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به 6 دستگاه خودروی وانت مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آنها را توقیف کردند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو‌ها انواع کالاهای قاچاق شامل چای، سیگارت، لوازم خانگی، شکر، پتو قاچاق به ارزش 428 میلیون و 680 هزار ریال را کشف کردند.
وی تصریح کرد: راننده‌های خودروهای مزبور دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
تصادف زنجیره‌ای
مشهد- ایرنا: رئیس‌مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تصادف زنجیره‌ای 9 دستگاه خودرو در محور باغچه - مشهد 12 مصدوم بر جای گذاشت.
حسن گودرزی اظهار کرد: در این حادثه که دوشنبه شب در کیلومتر 5 محور باغچه - مشهد رخ داد و 7 دستگاه خودروی سواری، یک دستگاه آمبولانس بخش خصوصی و یک دستگاه کامیون با یکدیگر برخورد کردند.
وی با بیان اینکه در پی این حادثه 12 نفر دچار مصدومیت شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 4 نفر به نزدیکترین مراکز درمانی منتقل شدند و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.
بر اثر این حادثه یک دستگاه خودرو 405 به دلیل نشت سوخت از خودروها به‌طورکامل در آتش سوخت.
باغچه نام یکی از روستاهای بخش احمدآباد واقع در 45 کیلومتری مشهد است.
مرگ در آتش‌
آمل – خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل گفت: یک باب مغازه خیاطی در این شهر طعمه حریق شد که در اثر آن یک جوان آملی جان باخت.
حسین نذیری تصریح کرد: مأموران آتش‌نشانی با مراجعه به محل طعمه حریق شاهد خاموشی آتش از سوی اهالی محل با خاموش‌کننده‌های دستی بودند.
وی گفت: در این حادثه یکی از همشهریان آملی دچار سوختگی شدید شد.
نذیری با اشاره به حضور مأموران اورژانس 115 در محل حادثه، ادامه داد: با معاینه فرد دچار سوختگی علایم حیاتی مشاهده نشده و این جوان در محل حادثه جان داد.
نگهداری 2 رأس آهو در منزل
سبزوار - ایرنا: رئیس ‌اداره حفاظت محیط‌زیست سبزوار گفت: 2 راس آهوی نر و ماده که زنده شکار شده بودند، با همکاری پلیس آگاهی در بازرسی از یک منزل مسکونی واقع در یکی از روستاهای این شهرستان کشف شد.
حمیدرضا صادقی افزود: درپی اطلاع‌رسانی یکی از دوستداران محیط‌زیست مبنی بر تخلف صاحبخانه مزبور، مأموران پلیس آگاهی پس از دریافت حکم قضایی و بازرسی از منزل وی این 2 حیوان را کشف کردند.
وی تصریح کرد: این فرد متخلف دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد.
صادقی افزود: بر اساس قوانین حفاظت محیط‌زیست، شکار، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا تلف شده و اجزای آنها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان محیط‌زیست جرم محسوب می‌شود.
سد قربانی گرفت
گلپایگان - خبرگزاری فارس: مسئول فوریت‌های پزشکی گلپایگان گفت: با دریافت خبری مبنی بر غرق شدن فردی در سد گلپایگان بلافاصله مأموران اورژانس 115 به محل اعزام شدند.
ناصر توانایی افزود: سه نفر از شهروندان به قصد ماهیگیری به سد گلپایگان رفته بودند که یک نفر آنان درآب سد غرق شد و دو نفر دیگر که دچار «هیپوترمی» شده بودند توسط امدادگران به بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان انتقال یافتند.
وی گفت: تلاش برای یافتن جسد فرد حادثه دیده ادامه دارد.
آتش‌سوزی در بیمارستان
تبریز – خبرنگار کیهان: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: در پی اعلام حادثه آتش سوزی دربیمارستان الغدیر ناجا، آتش نشانان به محل اعزام و اقدام به اطفاء حریق کردند.
داوود طالب‌نژاد افزود: این آتش‌سوزی در طبقه سوم ساختمان بیمارستان و در اتاق استراحت پرسنل بخش cu رخ داده بود.
وی ادامه داد: در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.
نگهداری داروی اعتیادآور درخانه
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی سیرجان اظهار داشت: در پی یک‌سری کارهای اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان فردی که در منزل مسکونی خود مقادیر زیادی داروهای اعتیادآور نگهداری و به صورت غیر‌مجاز در بازار توزیع می‎کرد، شناسایی شد.
سرهنگ محمدرضا ایران‎نژاد افزود: در یک عملیات منسجم متهم دستگیر و از مخفیگاهش 20 هزار عدد قرص و 617 بطری 250 سی‎سی شربت اعتیادآور، 200 گرم تریاک و یک دستگاه پلمب دستی مجموعاً به ارزش 900 میلیون ریال کشف شد.وی گفت : متهم دستگیرشده با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.
بازداشت کارمند قلابی
زنجان – خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان از دستگیری جوان ۳۰ ساله‌ای خبرداد که خود به عنوان مأمور ادارات و شرکت‎های مختلف از افراد مسن کلاهبرداری می‎کرد.
 حجت‌الاسلام حسن مظفری اظهارداشت: این متهم دارای سوابق کیفری متعدد است و خود را بعنوان مأمور یا کارمند ادارات و شرکت‌های مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی، بهداشت، شهرداری، تأمین اجتماعی، شرکت برق، گاز، مخابرات معرفی می‌کرد و پس از جلب اعتماد افراد مسن وارد خانه آنان می‌شد و اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
وی تصریح کرد: متهم با استفاده از شگردهای ماهرانه  ۲۸ کهنسال را فریب داده و نزدیک به یک میلیارد ریال به همراه مقداری طلاجات و لوازم منزل از آنان کلاهبرداری و سرقت کرده است .
دادستان زنجان گفت: به محض شکایت شهروندان و اطلاع از موضوع، اقدامات و پیگیری‌های قضایی در اسرع وقت انجام و نهایتاً متهم مذکور دستگیر و روانه زندان شد.