kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
العهد:

حزب‌الله با ورود به جنگ سوریه نقشه غرب برای تمام منطقه را خنثی کرد

شبکه خبری العهد طی تحلیلی اعلام کرد حزب‌الله با ورود به جنگ سوریه، نقشه‌ای را که بازتاب‌های منفی فراوانی در سطوح جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی، دینی و اقتصادی داشت و بسیار فراتر از طرح سرنگونی نظام بشار اسد بود، بی‌حاصل گذاشت.


شبکه خبری العهد در تحلیلی به بررسی حضور چهارساله حزب‌الله در سوریه پرداخته و تاکید کرده که حضور این جنبش در صحنه نبردهای سوریه و «جانفشانی رزمندگان مقاومت» نتایج  بسیار ارزشمندی برای کل منطقه داشته است... از جمله اینکه این حضور «نقشه‌ای را که بازتاب‌های منفی فراوانی در سطوح جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و دینی و نیز اقتصادی داشت و بسیار فراتر از طرح سرنگونی نظام بشار اسد بود، بی‌حاصل گذاشت.»
به گزارش تسنیم این شبکه خبری لبنانی در ادامه نوشته: حضور حزب‌الله در سوریه نقشه‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و محاسباتی را که هدف از آن تشکیل فضای منطقه‌ای جدید تحت رهبری اسرائیل بود، ناکام گذاشت از سوی دیگر حزب‌الله در طول چهار سال حضور در سوریه دستاوردهایی در سطح نظامی از جمله، ورود به نبردهایی که از نظر راهبردی ارزشمند است و پیروزی در آن دستاورد بزرگی به شمار می‌آمد به دست آورد. مانند آنچه حزب‌الله در نبرد القصیر و حلب محقق ساخت. در همین رابطه ژنرال «یعقوب عمیدور» مشاور سابق امنیت ملی اسرائیل نیز به این توانمندی‌های حزب‌الله به گونه‌ای دیگر پرداخت و اعلام کرد «قدرت آتش حزب‌الله بسیار نادر و منحصر به فرد است و چه بسا با قدرتی که تمام کشورهای اروپایی دارند برابری می‌کند.»
«در ادامه این گزارش می‌خوانیم: در سطح راهبردی نیز حزب‌الله پیش از هر کاری توانست از تبدیل شدن سوریه به پایگاه راهبردی آمریکا جلوگیری کند و مانع تقسیم سوریه بین دشمنان شود و همچنین از قطع راه‌های اصلی کمک‌رسانی به مقاومت به دست اسرائیل و ممانعت از تبدیل سوریه به منبع تهدید همیشگی علیه مقاومت جلوگیری کند جلوگیری از نابودی و فراموشی قضیه فلسطین به دلیل جنگ در سوریه و تبدیل شدن حزب‌الله به یک قدرت تاثیرگذار در سطح منطقه پس از ورود به صحنه جنگ در سوریه از دیگر دستاوردهای راهبردی حزب‌الله در ورود به جنگ سوریه است.
حزب‌الله در سطح داخلی نیز از حاکمیت ملی و وحدت اراضی لبنان حفاظت کرد و این کشور را از سایه جنگ و تهدیدات تکفیری‌ها و تروریست‌ها دور نگه داشت.»