kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳

کوتاه از سراسر جهان



انگلیس
ساندی تایمز: به‌رغم انتشار گزارشی مبنی بر آزمایش ناموفق موشک «ترایدنت» توسط انگلیس در ژوئن گذشته، (خرداد) وزیر دفاع این کشور ناموفق بودن آزمایش مذکور را رد و تاکید کرده که این آزمایش پرهزینه موفقیت‌آمیز بوده است! پیشتر «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس از پاسخ به اینکه آیا درباره این آزمایش‌ موشکی ناموفق در ژوئن گذشته اطلاعی داشته است یا خیر، امتناع کرده بود اما نهایتا صبح دوشنبه به این مسئله اذعان کرد.
ترکیه
 مشرق: در پی تعطیلی شبکه‌های تلویزیونی شیعی ترکیه، شبکه «کانال ۱۲» نامه اعتراضی رسمی خطاب به «شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه» و نیز شرکت ماهواره‌ای «ترک‌ست» را آماده کرده‌که به زودی آن را بطور رسمی تسلیم مراجع رسمی قضایی ترکیه خواهد کرد. شبکه تلویزیونی منتسب به شیعیان ترکیه و شبکه تلویزیونی منتسب به شیعیان آذری ترکیه روز دوشنبه با دستور مقامات دولت ترکیه تعطیل و دفاتر آنها هم پلمب شد.
پاکستان
فارس: وزیر کشور پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با  فرماندار ایالت «سند» از اجرا نکردن تدابیر امنیتی ویژه برای پاراچنار اظهار نگرانی کرده است. وزیر کشور پاکستان تأکید کرده «کسانی که با وجود هشدار سرویس امنیتی و دولت مرکزی درباره اجرای تدابیر امنیتی پاراچنار سهل‌انگاری کردند، شناسایی و مجازات خواهند شد». انفجار تروریستی در بازار سبزی و تره‌بار پاراچنار واقع در مناطق قبایلی و از توابع ایالت «خیبرپختونخواه» دست کم 25 کشته و بیش از 55 زخمی برجای گذاشته است.
آلمان
تسنیم: دولت آلمان 50 پناهجوی افغانی را از کشور خود اخراج کرد. اخراج اجباری پناهجویان افغان در حالی توسط دولت آلمان از سر گرفته شده که این روند در چند ماه اخیر اعتراضات گسترده برخی از سازمان‌ها و مردم آلمان را در پی داشته است.سازمان‌های «طرفدار پناهندگی» و «اتحادیه رفاه و کمک‌های اجتماعی» در آلمان، اخراج اجباری پناهجویان افغان را اقدامی «غیرانسانی» و «نامسئولانه» اعلام کرده‌اند.
کره شمالی
ایرنا: روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کار کره شمالی در گزارشی نوشته، پیونگ یانگ روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا را باعث پیچیده‌تر شدن شرایط بین‌المللی می‌داند و معتقد است برای مقابله با چنین وضعیتی چاره‌ای جز افزایش توان قدرت دفاعی و هسته‌ای خود ندارد.
آمریکا
آسوشیتدپرس: «کیتی ریچ» یکی از طنزنویسان  شبکه «ان بی‌سی» آمریکا بعد از انتشار یک مطلب طنز در خصوص پسر کوچک رئیس‌جمهور جدید آمریکا، به مدت نامحدود از کار معلق شد. ان‌بی‌سی هنوز درباره این خبر اظهارنظری منتشر نکرده است. این اولین باری نیست که  ا‌ن‌بی‌سی به دلیل به تمسخر گرفتن فرزندان روسای‌جمهور به دردسر می‌افتد.