kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
یادداشت دانشجویی

گورستان جای مستضعفان نیست

هوا بس ناجوانمردانه سرد است و‌ ای کاش مرحوم اخوان زنده بود و می‌دید این سرما با محرومان و مستضعفان چه کرد. همان‌هایی که خمینی‌کبیر، پیر این انقلاب گفت: «انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلاب محرومان و مستضعفان است.»

 

همان محرومانی که در دژخیم ستم مزدوران آمریکایی- انگلیسی به ستوه آمده بودند و شدند آتشفشان بر هر طرح استعماری و استکباری. همان محرومانی شدند خار چشم برخی‌ها پس از انقلاب، تا در زیر چرخ دنده‌های توسعه لیبرالی، خرد شوند و به قبرستان بروند. همان‌هایی که توسط برخی دولتمردان اراذل و اوباش خوانده شدند و توسط برخی دیگر، سوسیالیست و برخی نیز چشم دوختند به نسل این مستضعفان تاریخ و فکر کردند اگر آنان را عقیم سازند، دیگر انقلابی در صحنه رخ نخواهد داد و روند لیبرال سازی این سرزمین با موفقیت ادامه خواهد یافت!
تاریخ این محرومان و مستضعفان به قدمت تاریخ بشری است که با شیاطین زمان مبارزه کرد، با هیچ ابزار و سلاحی، الا قدرت خداوندیش. همان شلاق خوردگان تاریخ سیاه کفر و تزویر بودند که حضرت نوح نبی(ع) را در کشتی نجات همراهی کردند، همان‌هایی که به کمک ابراهیم حنیف(ع) تبر بر دست گرفتند و با استعلای نمرود مقابله کردند. همان‌هایی که با موسای کلیم(ع) از بحر نیل گذر کردند و با عیسای مسیح(ع) به مبارزه با جبهه نفاق داخلی پرداختند و جان را در این مسیر از دست دادند.
این محرومان و مستضعفان بودند که در بیابان‌های داغ مکه، سنگ‌های سوزان را بر سینه خود تحمل کردند و گامی از مسیر حق رسول اعظم(ص) منحرف نشدند. در شعب ابی‌طالب همراه آن پیامبر عظیم الشأن شدند تا لرزه‌ای بر دل رهبرشان وارد نشود. همان‌هایی که در تاریخ بشریت مردانه در مقابل جبهه کفر مقاومت کردند، از بدر و احد گرفته، تا خیبر و خندق. همان‌هایی که وصیّ رسول، برایشان نان و غذا می‌آورد و همان‌هایی که بر سر سفره احسان حسن‌بن علی(ع) اطعام می‌شدند.
محرومان و مستضعفان تاریخ، به دوران معاصر پیوستند. آنان شلاق خوردند و خون دادند، اما از لبیک خود با امام(ره) دست برنداشتند. همان‌هایی که کاخ ستم شاهنشاهان پوشالی را چونان غباری در هوا متلاشی کردند تا درس بگیرند مجاهدان و مبارزان سراسر عالم، از افغانستان و عراق گرفته، تا آفریقا و کوبا.
آری! حرکت مستضعفان و محرومان عالم بود که اسرائیل را بین دو رودخانه محصور کرد و کیست که از جنبش محرومین امام موسی صدر در لبنان تجلیل نکند؟! حرکت مستضعفان عالم بود که شاخ غول آمریکایی را در جهان شکست تا ثابت کند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»
آری! محرومان و مستضعفانی که خار چشم آمریکا و اسرائیل هستند، باید مورد نفرت مزدوران استکباری باشند. آنانی که خواب آمریکا را می‌بینند، باید نسل این محرومان و مستضعفان را عقیم کنند، باید همه آنان را عقیم کنند تا دلبستگان اندیشه لیبرالی بتوانند هر غلطی را در این سرزمین، به عنوان ارزش معرفی کنند و بعد پُزش را بدهند که ما فهمیده و «دکتر» و «مهندس» و «در دانشگاه‌های خارج درس خوانده» هستیم.
کور خوانده اند، کسی که در درازای تاریخ بشریت پشت انبیای الهی به مبارزه پرداخته و از لقمه پاک آنان ارتزاق کرده و سر سفره معصومین(ع) نشسته، هیچگاه نسلش منقطع نمی‌شود، حتی اگر نوکران آمریکا در ایران بخواهند آنان را عقیم کنند. محرومان و مستضعفان در طول تاریخ، مثل خورشید درخشیدند و راه سعادت را برای بشریت روشن کردند. حتی اگر شب‌ها هم در داخل گورها بخوابند، باز هم نور الهی هستند برای کور کردن چشم آمریکایی‌ها، هرجا که باشند، خار چشم استکبار خواهند بود. مگر می‌شود با کلام خدا در کتابش معارضه کرد که فرمود: يُريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُون (32-توبه)
* امیرحسین خسروآبادی
دانشجوی ارشد حقوق دانشگاه امام صادق(ع)