kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323



* حادثه تلخ  پلاسکو مشخص کرد که کشور به جای خرید هواپیما و برگزاری جشن برای ورودش، نیازمند تهیه امکاناتی مثل تجهیزات به روز آتش‌نشانی است. آن چه که امروز از این رخداد تأسف‌بار مشخص است در تجهیز آتش‌نشانان  همکاری و همراهی دولت با شهرداری تهران آنچنان که باید باشد، نبوده است.
   9424---021  و 9107---0911 و 7582---0938
* آقای رئیس‌جمهور در بازدیدی که از نزدیک از ایثارگری، جانفشانی و تلاش شبانه‌روزی آتش‌نشانان تهران در حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان 17 طبقه پلاسکو داشتند فرمودند همه باید در مقابل این همه ایثار و جانفشانی سر تعظیم فرود بیاوریم. عرض می‌کنیم این تعارف‌ها برای آتش‌نشانی امکانات نمی‌شود. راست می‌گویند مشکلات این عزیزان را حل کنند و تجهیزات امدادگری آنان را ارتقاء بدهند.
عشقی
* کاش دولتمردان به جای حضور در برابر دوربین و در بین آتش‌نشانان، به وظیفه خویش در قبال اخطارهای مکرر شورای شهر و شهرداری و... عمل می‌کردند. در این صورت شاهد چنین حادثه‌ای نبودیم و با از  دست دادن عزیزان جان بر کف آتش‌نشان دل بسیاری از مادران، همسران، پدران، برادران،  خواهران و فرزندان داغدار نمی‌شد!
2628---0913
* ده بار اخطار دادن درخصوص ایمن نبودن یک ساختمان مرتفع در مرکز پایتخت کشور معنا ندارد بعد از سه بار اخطار باید با حکم قضایی نسبت به پلمب این ساختمان اقدام می‌شد. باید خلأ قانونی رفع شود و کسی ملاحظه جوسازی‌های رسانه‌ای را نکند.
7109---0915 و 0996----0919
* خداوند به عزیزان آتش‌نشان جزای خیر دهد. یک حادثه در یک ساختمان 17 طبقه این‌گونه مجموعه سیستم امداد را به چالش می‌کشد و یک هفته کشور را درگیر می‌کند باید طوری آمادگی به وجود بیاید که اگر خدای ناکرده یک حادثه بزرگتری مثل زلزله رخ داد، بتوان مشکل را کنترل و مدیریت کرد.
دباغ‌زاده و 2482---0912 و 1479---0933 و 6271---0914
* با عنایت به ایثار مجاهدانه آتش‌نشانان تهران در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو پیشنهاد می‌شود به نشانه قدردانی از جانفشانی این عزیزان نام چهارراه استانبول به چهار راه ایثار تغییر پیدا کند. و روز 30 دی به نام روز شهدای آتش‌نشان نامگذاری شود.
  9581---0901 و 1132---0939 و 8487---0912
* اگر واقعا مسئولین نگران کسبه ساختمان پلاسکو در شب عید هستند جلوی واردات پوشاک به کشور را بگیرند تا آسیب‌دیدگان و مال‌باختگان این ساختمان امیدی برای جبران داشته باشند، واردات کنونی پوشاک و کیف و کفش و... به کشور بلای جان تولید‌کننده داخل شده است.
3885---021
* در چهار راه مخبرالدوله کفاشان بیکار زیادی هستند که به دلیل واردات بی‌رویه کفش به کشور بیکار شده‌اند و در خلأ نبود  شغل، آسیب‌هایی مثل اعتیاد برخی از این افراد را تهدید می‌کند چرا مسئولین عزم جدی برای ممنوع کردن واردات کیف و کفش به کشور ندارند؟ چه کسانی در پشت صحنه واردات هستند؟ و آیا در نظام اسلامی نباید دست کثیف مافیا را از جیب مردم کوتاه کرد؟!
2914---0912
* بسیاری از هموطنانمان از اقصی نقاط کشور چون بندرعباس، تبریز، بوشهر و استانهای مرزی برای کمک به حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو اعلام آمادگی کردند و برخی نیز خود را به تهران رساندند. دشمنان ملت بدانند که با چنین مردم منسجم، سلحشور، عاطفی و پیرو رهبری سر و کار دارند و با تکیه بر چنین واقعیتی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این مردم اگر گاهی نیز اظهار نارضایتی می‌کنند به خاطر برخی مسئولین کج سلیقه و بی‌تدبیری است که منافع خویش را بر منافع ملت ترجیح می‌دهند.
علیمردانی و نراقی
* ترامپ بعد از سوگند ریاست جمهوری گفت که شعارش این است: آمریکائی بخر و آمریکائی استخدام کن! قابل توجه دولتمردانی که در دولت یازدهم معتقد به وارد کردن مدیر از خارجند و اظهار می‌دارند با خرید ایرباس حرفه‌ای شده‌ایم! گویا اقتصاد مقاومتی را دشمنان بهتر از ما درک کرده‌اند!
عسگری
* پیشنهاد می‌کنم تمام افراد و دست‌اندرکاران در مهار آتش و آواربرداری ساختمان پلاسکو اعم از برادران آتش‌نشانی، سپاه، ارتش، هلال‌احمر، رانندگان جرثقیل، لودر، بیل مکانیکی، برش‌کار و غیره... به صورت واحد در جشن پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی 22 بهمن امسال نمادی از قدرت اتحاد ملت را به نمایش بگذارند. در این صورت 22 بهمن امسال صحنه قدردانی مردم از این عزیزان خواهد بود. دیگر اینکه مردم برای حمایت از تولید داخلی در خرید شب عید امسال کالا و البسه ایرانی را خریداری کنند.
بدری از تهران
* پیشنهاد می‌کنم برای کمک به کارگران و مالباختگان ساختمان پلاسکو یک (صندوق کمک ملی) تشکیل شود تا مردم به آسیب‌دیدگان کمک کنند. این موضوع می‌تواند با همکاری شهردار محترم تهران انجام شود.
3114---0912
* ما با هر عینکی حتی عینک دولتی هم نگاه می‌کنیم اثر برجام را در سر سفره زندگی خود و اقتصاد جامعه نمی‌بینیم. مشکل کجاست؟ عینک نیاز کسانی است که با چشم غیرمسلح برخی فسادهای صورت گرفته در اطراف خود را نمی‌بینند.
0461---0911 و 5922---0937
* ما مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی شهرستانی هم دست کمی از آسیب‌دیدگان اقتصادی ساختمان خراب شده پلاسکو در تهران نداریم. فقط مشکل ما رسانه‌ای نمی‌شود.
2146---0915
* در میدان کاج، سعادت‌آباد در طبقات زیر پاساژی به نام سروستان صدها کابل برق وجود دارد که از ایمنی لازم برخوردار نیست از مسئولین امر تقاضا دارم برای جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای، اقدام کنند.
3642---021
* گویا عینک مسئولین دولتی تعطیلی کارخانه‌ها را تولید با حداکثر ظرفیت می‌بیند و یا موج بیکاری را ایجاد اشتغال می‌پندارد که رشد اقتصادی را 7/4 درصد می‌دانند و به بحران رکود و تورم هم خوش‌خیالانه می‌نگرند! آیا می‌توانند با اجبار استفاده از عینک خود واقعیت جامعه را هم تغییر دهند؟!
کاظمی - قزوین
* چطور مسئولین می‌گویند پرتقال‌ها سالم هستند ولی در موقع رسیدن به دست مصرف‌کننده پوسیده و خشک و غیرقابل استفاده‌اند؟!
2376---0990
* بر اساس لایحه دولت و تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان و طبق بند «ل» مراکز آموزشی و موسسات فرهنگی از پرداخت مالیات معاف‌اند ولی گویا دولت برای پرداخت حقوق‌های نجومی کفگیرش به ته دیگ خورده و اقدام به اخذ مالیات از این مراکز و موسسات می‌‌کند. دولتی که مدعی قانون‌گرایی است چرا خود بی‌قانونی می‌کند؟!
محمدزاده
پاسخ روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 روزنامه مورخ 95/10/1 در خصوص «چرا مسافری که از قم عازم بندرعباس است کرایه تهران گرفته می‌شود» به اطلاع می‌رساند: همه روزه 2 رام قطار به صورت ثابت با سازمان درجه یک 6 تخته و 4 تخته غزال و نیز یک رام قطار به صورت یکروز در میان با سازمان درجه یک 6 تخته از تهران به بندرعباس اعزام می‌شود و در کلیه قطارهای فوق سهمیه شناور جهت استفاده هموطنان عزیز در مسیر بین راهی با قیمت بلیت متناسب با همان شهر در سیستم فروش قرار دارد.»