kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

هنرمندان «حقوق بشر آمریكایی» را نمایش می‌دهند(اخبار ادبی و هنری)

آئین آغاز دومین جشنواره بین‌المللی «حقوق بشر آمریكایی» در محل لانه جاسوسی آمریكا برگزار شد.



اسماعیل آجرلو، رئیس حوزه هنری استان البرز و دبیر دومین جشنواره «حقوق بشر آمریكایی»، در این مراسم با بیان اینكه در سال 1394، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام تیرماه، واژه حقوق بشر آمریكایی را مطرح كردند، اظهار كرد: جشنواره «حقوق بشر آمریكایی» در این دوره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود؛ چرا كه معتقد بودیم جنایت‌های آمریكا و نقض حقوق بشر توسط این كشور، تنها در ایران صورت نگرفته و بسیاری دیگر از كشورها هم در این موضوع با ایران سهیم هستند. مجموعه سه جلدی تهیه شده كه در آن مجموعه اقدامات آمریكا در درون این كشور بر ضد حقوق بشر، مجموعه اقدامات ضد بشری آمریكا نسبت به ایران و مجموعه اقدامات ضد بشری آمریكا در جهان مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در دومین دوره جشنواره «حقوق بشر آمریكایی» بخش علمی و پژوهشی را هم به جشنواره اضافه كردیم.
وی همچنین گفت: دومین جشنواره «حقوق بشر آمریكایی» در بخش ملی در شاخه‌های هنری، موشن گرافیك، اینفوگرافیك، پوستر، كاریكاتور و نمایش رادیویی و در بخش بین‌الملل در شاخه‌های پوستر و كاریكاتور آثار را دریافت می‌كند. در بخش علمی جشنواره نیز شاخه‌های كتاب، تالیف و ترجمه، رساله‌های علمی (پایان‌نامه و ...) و متن‌های پژوهشی  قرار دارند. برای هر كدام از این بخش‌ها نیز كمیته داوران جداگانه در نظر گرفته می‌شود. تیرماه 1396 اختتامیه این جشنواره در حوزه هنری برگزار خواهد شد.
جمال شورجه، کارگردان سینما نیز گفت: باید چندین جلد كتاب درباره جنایات آمریكا در طول تاریخ توسط حوزه هنری كه امكانات و دانش این كار را دارد، نگاشته شود.
سهراب صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید كشور، نیز در سخنانی با اشاره به جنایت‌های آمریكا در عراق، خلیج فارس و برخی دیگر از كشورها، اظهار كرد: در زمینه جنایات آمریكا در جهان، خوب است كه آثار اندیشمندان و نویسندگان غربی را بخوانیم.
در این مراسم همچنین از پوستر دومین جشنواره حقوق بشر آمریكایی رونمایی شد.
در پایان با اهدای لوح تقدیر به پاسداشت سال‌ها تلاش جمال شورجه بر ضد استكبار و جنایات بشری آمریكا، در عرصه سینما، از این كارگردان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.