kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

اخبار کوتاه از فوتبال



بدقولی فدراسیون فوتبال در پرداخت پاداش داوران المپیکی
با وجود قول فدراسیون فوتبال بر پرداخت پاداش به داوران المپیکی ایران، بعد از گذشت پنج ماه مسئولان فدراسیون هنوز به وعده خود عمل نکرده‌اند. پس از درخشش تیم داوری ایران متشکل از علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان در مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل قول‌های زیادی مبنی بر تقدیر و تشکر از این گروه در بازگشت به ایران داده شد.فدراسیون فوتبال ایران و مهدی تاج نیز در همان اوایل برای تقدیر از این گروه قول پرداخت پاداش و سکه به این گروه سه نفره را داد. با این حال پس از گذشت پنج ماه کماکان پاداش این گروه پرداخت نشده و فغانی اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که تاکنون مسئولان فدراسیون فوتبال به قول خود عمل نکردند و برای بررسی این موضوع نیز به مسئولان رده بالای فدراسیون دسترسی ندارد.فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این باره گفت: همان زمان در یکی از جلسات هیئت رئیسه مصوبه‌ای در این باره صادر شد و طبق همان مصوبه باید پاداش این داوران پرداخت شود با این حال فعلا فدراسیون بضاعت مالی ندارد اما در موعد مقرر این مصوبه اجرا می‌شود.او در واکنش به اینکه فغانی عنوان کرده است برای پیگیری این موضوع به مسئولان رده بالای فدراسیون دسترسی ندارد، گفت: چرا فغانی به تاج زنگ نمی‌زند و خودش آن را پیگیری نمی‌کند؟ این موضوع در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.در حالی این گروه داوری تاکنون پاداشی را دریافت نکرده‌اند که بلافاصله پس از درخشش در المپیک وعده‌هایی مانند پرداخت پاداش به اندازه قهرمانان المپیک به آنها داده شد و در ادامه هم فدراسیون فوتبال طی مصوبه‌ای قول پرداخت پاداش به این داوران داده بود که تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته است.
برد پرتلفات پرسپولیس
تیم فوتبال پرسپولیس سه بازیکن تاثیر گذار خود را در دیدار بعدی تیمش مقابل صبای قم در اختیار نخواهد داشت.پس از سیدجلال حسینی و فرشاد احمدزاده که در جریان بازی با گسترش فولاد سه اخطاره شدند، مهدی طارمی هم از احمد صالحی قاضی میدان کارت زرد گرفت تا دیدار بعدی تیمش را از دست بدهد.پرسپولیس شنبه هفته آینده میهمان تیم صبای قم خواهد بود.
عزیزی: چرا باید تاوان اشتباهات داوران را بدهیم؟
سرمربی تیم فوتبال سیاه جامگان از قضاوت داور دیدار تیمش با سایپا انتقاد کرد.خداداد عزیزی بعد از شکست یک گله تیمش برابر سایپا در نشست خبری بعد از این بازی گفت: والله چه بگویم؟ بازیکنانم زحمت خودشان را کشیدند. به ما گفته‌اند درباره داوری حرف نزنیم. من از کامرانی فر و اصفهانیان می‌خواهم فیلم بازی را حتما ببینند. خلعتبری با دست توپ را جلو انداخت و زرگر سوت زد و هند اعلام کرد ولی به دلیل اعتراض بازیکنان سایپا به سمت کمک داور رفت و رای را برگرداند.او افزود: الان سه امتیاز یا یک امتیاز ما را بر می‌گرداند؟ اگر یک نابینا هم باشد می‌داند که با دست توپ را زدن هند است. آقای زرگر در بازی با ماشین سازی هم یک بازیکن ما را اخراج کرد و پنالتی ما را نگرفت و یک نفر از آنها را اخراج نکرد. هیچ اتفاقی هم نیفتاد. من چیزی بگویم مرا محروم می‌کنند آن هم از مدل بدون اعتراض. ما تیم خود را درست کرده‌ایم، آقای اصفهانیان شما داوری خود را درست کنید. زرگر چهار اشتباه در دو بازی ما داشته است. آقای زرگر دنبال چه چیزی در این اشتباهات هستید؟ هیچ حرفی ندارم بزنم.وی درباره افت تیمش بعد از دریافت گل و اینکه چرا نتوانست به بازی برگردد، گفت: ما تیمی هستیم که ته جدولیم. تیم ما با یک گل بهم می‌ریزد. ما که صدر نیستیم. ما تیممان با یک اشتباه می‌افتد. اگر داور اشتباه نمی‌کرد تیم ما الان از سایپا در جدول بالاتر بود. بازیکن ما بعد از برخورد با دروازه‌بانمان دهنش قفل شده بود ولی خود ما از داوری زرگر قفل کرده بودیم.
فرکی: خداداد حق دارد
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: در شرایط سختی مقابل سیاه جامگان پیروز شدیم.حسین فرکی بعد از پیروزی تیمش برابر سیاه جامگان با حساب یک بر صفر درباره این بازی گفت: تیم‌های پایین جدولی کمی دچار استرس هستند. طبیعی است هر تیمی در خانه خودش بازی کند به فکر پیروزی است چون اگر پیروز نشود استرس دوچندان می‌شود. ما تیم خود را برای پیروزی آماده کرده بودیم تساوی نه به کار ما و نه سیاه جامگان نمی‌آمد و فقط پیروزی ما را برای بازی‌های بعدی امیدوارتر می‌کرد. به بازیکنانم تبریک می‌گویم چون در یک شرایط سخت و بحرانی پیروز شدیم. وی درباره اعتراض عزیزی به هند خلعتبری گفت: عزیزی دوست خوب من هستند. حق دارد. جایگاه تیم آنها مثل ماست. اعتراض او به داوری بود و به طور کلی حرف او این بود که داور چرا تصمیمش را عوض کرده است. ما هم چون خیلی قوانین و مقررات در بحث داوری به طور صد در صد آشنا نیستیم نمی‌توانم چیزی بگویم. خود عزیزی و خلعتبری بحثشان دوستانه بود. خلعتبری گفت؛ من توپ را با دستم نزدم. من هنوز فیلم بازی را ندیدم و فقط حرف خلعتبری را به شما می‌گویم.
طاهری:روند داوری به بازی استرس تزریق کرد
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید، سوت‌های داور قشنگی بازی را کاهش داد.علی‌اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود ولی متاسفانه داور با سوت‌هایی که زد قشنگی بازی را کاهش داد. البته کارشناسان باید درباره صحنه‌های این بازی نظر بدهند ولی روند سوت زدن به جریان بازی استرس تزریق کرد. مسئولان باید فکری به حال داوری کنند تا باعث قشنگ‌تر شدن بازی شود.او درباره شایعاتی مبنی بر فسخ قرارداد پولیانسکی با پرسپولیس گفت: بازیکنان و نمایندگان‌شان هر از چند گاهی به باشگاه می‌آیند و با هم صحبتی داریم ولی این دلیل بر فسخ قرارداد آنها نیست.مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره روند دادگاه CAS بر سر مسئله شکایت مانوئل ژوزه خاطرنشان کرد: فعلا فقط دادگاه برگزار شده و نتیجه آن نیامده است.
پیشنهاد ۹۰۰ هزار دلاری به منشا و عصبانیت جلالی
سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید یکی از باشگاه‌ها به مهاجم خارجی تیمش پیشنهاد ۹۰۰ هزار دلاری داده است. مجید جلالی در پاسخ به این سؤال که چرا گادوین منشا در ترکیب تیم‌تان قرار نگرفت،با عصبانیت گفت: منشا در یکی، دو بازی آخر عملکرد خوبی نداشت. البته او علاوه بر این دو بازی، در چند روز اخیر هم در تمرین‌ها خوب ظاهر نشد. فکر می‌کنم مذاکراتی که با این بازیکن برخی تیم‌ها انجام دادند روی ذهنش تاثیرگذاشته است. در حالی که قرارداد ما با منشا برای یک فصل ۱۱۰ هزار دلار است، یکی از باشگاه‌ها پیشنهاد قراردادی ۳۰۰ هزار دلاری را برای یک نیم فصل داده بود و عنوان کرده برای فصل بعد هم حاضر است قراردادی ۶۰۰ هزار دلاری با منشا ببندد. این یعنی این بازیکن که برای یک فصل ۱۱۰ هزار دلار از باشگاه پیکان دریافت می‌کند، پیشنهاد ۹۰۰ هزار دلاری دریافت کرده است. همین مسائل روی ذهن او تاثیر می‌گذارد.
جدایی مرزبان از خونه به خونه
علیرضا مرزبان با توافق با مسئولان باشگاه خونه به خونه از سمت سرمربیگری این تیم کناره‌گیری کرد.علیرضا مرزبان، سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل پس از جلسه‌ای که با مسئولان این تیم داشت، تصمیم به قطع همکاری با این باشگاه گرفت.با تصمیم مسئولان خونه به خونه علیرضا امامی فر و لئون استپانیان موقتا هدایت این تیم را بر عهده گرفتند.تیم خونه به خونه بابل در هفته‌ گذشته لیگ دسته اول فوتبال نتیجه‌ خوبی را کسب نکرد و با نتیجه‌ سه بر صفر مقابل بادران تهران شکست خورد. در حال‌ حاضر تیم خونه به خونه با ۳۲ امتیاز در رده ششم جدول ۱۸ تیمی لیگ آزادگان قرار دارد. از نادر دست‌نشان به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم خونه به خونه یاد می‌شود.
بهروان: قلعه‌نویی کم‌لطفی می‌کند
مشاور عالی سازمان لیگ فوتبال می‌گوید در برنامه سازمان لیگ عدالت رعایت شده و با این که قلعه نویی قصد دفاع از منافع تیمش را دارد، در این مورد کم لطفی کرده است.غلامرضا بهروان درباره اظهارات امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی مبنی بر عدم رعایت عدالت در برنامه‌ریزی سازمان لیگ و همزمان نبودن دیدارهای آنها و پرسپولیس بیان‌ کرد: امیر قلعه‌نویی حق دارد و می‌خواهد از منافع تیمش دفاع کند ولی در این مورد سازمان لیگ عدالت را رعایت کرده و برنامه مشکلی ندارد و قلعه‌نویی کم‌لطفی کرده است.او ادامه‌ داد: تا پایان مسابقات ۱۲ هفته‌ باقی‌ مانده که سه هفته‌ پایانی همزمان است. یک هفته‌ هم دو تیم با هم بازی دارند که روی همین بازی‌ها چهار دیدار می‌شود. از هشت دیدار باقی‌ مانده چهار بازی تراکتورسازی زودتر بازی می‌کند و چهار بازی پرسپولیس زودتر بازی می‌کند. در نتیجه‌ عدالت در این موضوع رعایت شده و سازمان لیگ مشکلی در این رابطه ندارد.بهروان در پایان گفت‌: ما الان در برهه مهمی قرار داریم و باشگاه‌ها با پیروی از برنامه سازمان لیگ و تیم‌ ‌ملی باید به صعود ایران به جام جهانی کمک کنیم.
قوچان‌نژاد: چه فایده، گل‌هایم بی‌ثمر ماند
مهاجم ایرانی بعد از هت تریک و رسیدن به صدر جدول گلزنان لیگ هلند از این که نتوانست تیمش را به برد برساند، ابراز ناراحتی کرد.هیرنفین که رضا قوچان‌نژاد، مهاجم ایرانی را در اختیار دارد برابر آیندهوون قرار گرفت و در حالی که سه بر دو از این تیم پیش بود در نهایت چهار بر سه بازی را واگذار کرد. در این بازی مهاجم ایرانی توانست برای تیمش هت تریک کند و به اولین فوتبالیست ایرانی تبدیل شود که در یک لیگ اروپایی توانسته هت تریک کرده باشد.قوچان‌نژاد بعد از پایان مسابقه، گفت‌: متاسفم که گل‌هایم بی‌ثمر ماند. اگر یک تیم با بدشانسی بازی را قرار بود ببازد، همین روز بود. باید از این شکست درس بگیریم. از طرفی من خوشحالم که توانستم سه گل برای تیمم به ثمر برسانم و هت تریک کنم، اما چه فایده که این گل‌های من بی‌ثمر ماند و تیمم نتوانست امتیازی از این بازی را کسب کند.قوچان‌نژاد ادامه‌ داد: شکست بسیار تلخی برای ما بود. نیمه نخست فوتبال بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم و کاملا سرتر از حریف بودیم. حریف قدرت فیزیکی و تیمی بالایی داشت. من خیلی متاسفم که این بازی را باختیم، اما باید به خودمان افتخار کنیم که برابر تیمی همچون آیندهوون چنین فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتیم. قطعا شایستگی‌های زیادی داشتیم و نباید در این بازی شکست می‌خوردیم ولی این طور اتفاقات در فوتبال طبیعی است و در برخی از مواقع یک تیم نمی‌تواند به آن چه که استحقاق دارد برسد.