kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

اخبار ورش جهان


اوبامیانگ اولین ستاره ناکام جام ملت‌های آفریقا
میزبان جام ملت‌های آفریقا از این رقابت‌ها کنار رفت تا اوبامیانگ خداحافظی زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد.
سرنوشت گروه نخست جام ملت‌های آفریقا با دو دیدار مشخص شد و تیم‌های کامرون و بورکینافاسو توانستند به مرحله بعدی راه یابند و گابن که میزبان این دوره از رقابت‌هاست، با سه تساوی از این رقابت‌ها کنار رفت.حذف گابن بیش از هر تیم دیگری هواداران بوروسیا دورتموند را خوشحال کرده است. این باعث شده است تا پیر امریک اوبامیانگ، بهترین گلزن گابن خداحافظی زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد و خودش را برای حضور در دورتموند آماده کند. به همین خاطر به نظر می‌رسد او از این هفته در ترکیب تیمش بتواند در بوندسلیگا به میدان برود. رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا در حالی برگزار می‌شود که ستاره‌های تیم‌های اروپایی در کوران رقابت‌های باشگاهی مجبور به حضور در تیم‌های ملی خود شدند.
این در حالی است که در صورت حذف الجزایر از این رقابت‌ها، خیلی از بازیکنان این تیم از جمله ریاض محرز، بهترین بازیکن لیگ برتر در فصل قبل به تیم باشگاهی خود بازخواهند گشت.
مورینیو خواستار اخراج توپ جمع کن‌های اولدترافورد شد!
سرمربی منچستریونایتد که از رفتار توپ جمع کن‌های اولدترافورد اصلا راضی نیست، خواستار اخراج آنها شد. در بازی‌های اخیر منچستریونایتد توپ جمع‌کن‌های یونایتد که سن کمی دارند، خیلی کند توپ را به بازیکن خودی می‌دادند تا ریتم بازی کند شود.
ژوزه مورینیو از رفتار توپ جمع کن‌های این باشگاه راضی نیست و خواستار اخراج تمامی این افراد شده است. مورینیو عنوان کرده باید توپ جمع‌کن‌هایی با سن بالاتر در باشگاه به کار گرفته شود و به همین خاطر از افرادی که در باشگاه هستند استفاده شود. افرادی که قدرت بازی خوانی دارند و این درک را دارند که چه زمانی باید توپ‌ها را سریع‌تر در اختیار افراد تیم قرار بدهند. منچستریونایتد که در ابتدای فصل سوپرجام فوتبال انگلیس را با برتری برابر لسترسیتی کسب کرد، در لیگ اروپا، جام اتحادیه و جام حذفی شانس قهرمانی دارد. این تیم همچنین در تلاش است بتواند سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را نیز با حضور بین تیم‌های بالانشین جدول کسب کند. شاگردان مورینیو پنجشنبه دیدار برگشت‌شان در نیمه نهایی جام اتحادیه را برابر هال سیتی برگزار خواهند کرد.
رونی: می‌خواهم در یونایتد بمانم
وین رونی با وجود دقایق کم بازی در ترکیب منچستریونایتد و داشتن پیشنهاد از چین، به تیمش وفادار خواهد بود. وین رونی در جریان دیدار منچستریونایتد و استوک سیتی توانست روی یک ضربه کاشته دروازه حریف را باز کند تا تیمش یک دیدار از بازی خارج از خانه، یک امتیاز به اندوخته‌های خود اضافه کند. این گل باعث شد رونی دویست و پنجاهمین گل خود برای یونایتد را به ثمر برساند و برترین گلزن تاریخ باشگاه شود. وین رونی زیاد در ترکیب یونایتد قرار نمی‌گیرد و در عین حال پیشنهادهایی نیز از لیگ چین برای این بازیکن به دست سران یونایتد رسیده است ولی بعید به نظر می‌رسد او به این زودی‌ها راهی فوتبال آسیا شود. کاپیتان شیاطین سرخ درباره آینده خود در یونایتد گفت: سال‌هاست که در یونایتد هستم و به این تیم تعهد دارم. فوتبال ورزش عجیبی است و در زمان کمی، همه چیز می‌تواند خیلی سریع تغییر کند. با این حال من از حضور در یونایتد خوشحال هستم و دوست دارم در این تیم بمانم. هنوز نمی‌توانم درباره آینده خودم صحبت کنم ولی چیزی که هست، این است که دوست دارم برای تیمم بازی کنم. هر بازیکنی دوست دارد در ترکیب تیمش به میدان برود. اکنون در میانه‌های راه هستیم و باید ببینیم تا پایان فصل چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. رونی این فصل ۱۶ بازی برای یونایتد انجام داده است که نیمی این تعداد بازی را به عنوان بازیکن تعویضی به زمین مسابقه آمده است. او دو گل در لیگ برتر و ۵ گل در تمام رقابت‌ها برای یونایتد به ثمر رسانده است.
موتکو: برنامه‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
طبق برنامه پیش رفته است
معاون نخست وزیر روسیه تأکید کرد که تمامی برنامه‌های آماده‌سازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه طبق برنامه پیش رفته و جایی برای نگرانی‌های احتمالی وجود ندارد. ویتالی موتکو، معاون نخست وزیر و رئیس‌فدراسیون فوتبال روسیه در مصاحبه تلفنی با شبکه آر اسپورت گفت: تمام برنامه‌های ما برای آماده‌سازی جام‌جهانی 2018 اجرایی شد و ورزشگاه شهر سن‌پترزبورگ هم مهیای بهره‌برداری می‌شود. من هیچ‌گونه مشکلی در این رابطه نمی‌بینم و فکر می‌کنم در ماه‌های مارس و فوریه تمامی ورزشگاه‌ها طبق برنامه‌ریزی آماده خواهند شد. نگرانی هم در این رابطه نداریم.موتکو در ادامه تصریح کرد: فیفا در ماه فوریه بازدیدی از روسیه جهت کنترل برنامه‌های آماده‌سازی جام جهانی و ارزیابی کار ما خواهد داشت. جام جهانی یکی از برنامه‌های بدون مشکل روسیه در طول سالیان اخیر بود و همه کارها در آرامش عملیاتی شد. ما از حمایت همه جانبه و قدرتمند دولت روسیه برخوردار هستیم و در بخش اجرایی نیز افراد به صورت جدی مشغول کار شدند. کمیته روسی سازماندهی جام‌جهانی 2018 نیز فعالیت خود را به صورت مطلوبی انجام می‌دهد و همه چیز خوب پیش می‌رود.جام جهانی 2018 روسیه در روزهای 24 خرداد تا 24 تیر ماه سال 1397 با شرکت 32 تیم در 12 ورزشگاه 11 شهر این کشور برگزار خواهد شد.
ژیبا به دنبال مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن!
ستاره پیشین تیم ملی والیبال برزیل قصد دارد پروسه ابطال عنوان قهرمانی روسیه در المپیک ۲۰۱۲ لندن و پس گرفتن مدال طلای این مسابقات را به جریان بیندازد. مسابقه فینال والیبال بازی‌های المپیک 2012 لندن بین روسیه و برزیل، به یاد ماندنی‌ترین فینال مسابقات والیبال تاریخ المپیک است. در این بازی، تیم ملی روسیه پس از شکست 25 بر 19 و 25 بر 20 در ست‌های اول و دوم، در 3 ست بعدی با نتایج 29 بر 27، 25 بر 22 و 15 بر 10 پیروز شد و به مدال طلای المپیک رسید.گیلبرتو آمائوری دگودوی فیلیو ملقب به «ژیبا»، ستاره پیشین تیم ملی والیبال برزیل که در آن فینال به یاد ماندنی مغلوب دیمیتری موزرسکی و یارانش شدند،‌ به تی‌وی گلوبو برزیل گفته که 7 بازیکن از تیم ملی روسیه در فینال المپیک 2012 دوپینگ کرده بودند. ژیبا البته نامی از بازیکنان مورد نظر خود نبرده و همچنین منبع اطلاعات خود را هم اعلام نکرده است ولی به نظر می‌رسد این بازیکن به دنبال هدف بزرگ‌تری است: پس گرفتن مدال طلای المپیک لندن!
ژیبا که رئیس‌کمیته تازه تأسیس ورزشکاران در فدراسیون جهانی والیبال نیز هست در سفر آینده خود به مقر FIVB، قصد دارد با ارائه مدارک و اطلاعاتی به کمیته ضد دوپینگ فدراسیون جهانی، پروسه ابطال عنوان قهرمانی روسیه در المپیک 2012 لندن و پس گرفتن مدال طلای این مسابقات را به جریان بیندازد. تعداد زیادی از ورزشکاران روسی در چند ماه گذشته به خاطر مسجل شدن دوپینگ سیستماتیک و دولتی در مسابقات گذشته با محرومیت و جریمه مواجه شده‌اند.