kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اعلام کرد

ورزشگاه آزادی در خطر ریزش نیست

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور می‌گوید خطر ریزش ورزشگاه آزادی تهران را تهدید نمی‌کند.



مصطفی مدبر در نشست خبری که روز گذشته در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی اظهار داشت: از عمر سازه این ورزشگاه 50 سال می‌گذرد و سازه عظیم بتونی به این شکل قطعا نشست دارد. مقاوم‌سازی نیاز به هزینه کلانی دارد و طبیعی است که در این مدل سازه‌ها نشست عمودی داشته باشند. از نظر ما این ورزشگاه خطر ریزش ندارد، ولی نیاز به مقاوم‌سازی دارد. ما حتی در نصب صندلی‌ها اول مقاوم‌سازی بتن را انجام دادیم.
وی افزود: سال 93 موتورخانه سیستم گرمایش از کف این ورزشگاه را از زیر گرادن‌ها خارج کردیم تا مشکلی ایجاد نشود. ما پیشنهاد مقاوم‌سازی را به وزارت ورزش و جوانان و دولت دادیم و قرار بود دولت در سال نخست 80 میلیارد تومان تخصیص دهد تا مقاوم‌سازی را شروع کنیم. در بازدیدی که وزیر ورزش و جوانان از این ورزشگاه داشت قرار شد به طور بخش بخش کار مقاوم‌سازی را در سطح و ریزش آبها و تزریق بتون در جاهایی که ریزش دارد انجام دهیم که این اقدام صورت گرفت
مدبر در ادامه به آخرین وضعیت ورزشگاه نقش جهان و یادگار امام اشاره کرد و گفت: کار نصب صندلی و نورافکن‌ها هم در این ورزشگاه انجام شده است. در رابطه با ورزشگاه نقش جهان، فقط نصب چادر سازه‌ها باقی مانده که برنامه زمان بندی ما در این مورد اوایل سال آینده است. در رابطه با ورزشگاه یادگار امام با یک نوساناتی مواجه شدیم اما در نهایت این ورزشگاه دی ماه بهره‌برداری شد، سیستم هیتینگ یادگار امام جزء بهترین‌ها است، باشگاه تراکتورسازی متقاضی در اختیارگرفتن مسئولیت این ورزشگاه شده که در صورت موافقت وزارت ورزش، مانعی برای آن نیست.
مدبر با بیان اینکه ۴۷۰ میلیارد تومان بودجه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در سال ۹۵ است، گفت: تاکنون ۵۳ درصد از کل این بودجه در قالب اوراق تخصیص داده شده که با استفاده از آنها بدهی پیمانکاران را به صفر رسانده‌ایم، البته در مورد اوراق مشکلی داریم و این است که پروژه‌ها به روز در حال انجام است اما نمی‌توانیم اوراق را برای پرداخت مطالبات به روز دریافت کنیم.