kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

کردستان میزبان20 شهید تازه تفحص شده

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: پیکر مطهر 20 شهید تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی کردستان عراق امروز از مرز باشماق مریوان وارد کشور می‌شوند.




به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: پیکر این شهدا برای انجام آزمایش ژنتیکی و ‹دی ان ای› به تهران منتقل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر مفقودین تازه تفحص شده توسط کمیته تفحص در مناطق عملیاتی کردستان عراق کشف شده است گفت: پیکر مطهر این شهدا امروز با تشریفات نظامی وارد جمهوری اسلامی می‌شوند و مورد استقبال مردم کردستان قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه 2 نقطه برای تدفین پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده در نظر گرفته شده است گفت: پیکر مطهر 2 شهید تازه تفحص شده در دانشگاه آزاد اسلامی قروه و یک شهید نیز در لشکر 22 بیت‌المقدس کردستان تدفین و تشییع خواهند شد.
شرف بیانی مرز باشماق را یکی از مرزهای اصلی تبادل و ورود شهدا به کشور جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: امسال برای دومین بار در طول سال‌های گذشته پیکر مطهر شهدا از مرز باشماق وارد کشور می‌شوند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: آئین تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده با حضور اقشار مختلف مردم استان کردستان ساعت سه بعد از ظهر امروز در پادگان لشکر 28 سنندج تا مقابل مسجد جامع این شهر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.