kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵

تظاهرات گسترده فلسطینیان در اعتراض به طرح ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس

هزاران فلسطینی در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس تظاهرات کردند. ترامپ به کرات تأکید کرده از این وعده انتخاباتی خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.
هزاران نفر از فلسطینیان ساکن کرانه باختری روز پنجشنبه در اعتراض به طرح «دونالد ترامپ» برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی تظاهرات کردند.تظاهرات کنندگان با برافراشتن پرچم فلسطین در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی کرانه باختری علیه ترامپ شعار داده و نسبت به تبعات خطرناک انتقال سفارت آمریکا به قدس به رژیم صهیونیستی و آمریکا هشدار دادند.
به گزارش تسنیم به نقل از «شین‌هوا»، «محمود العلول»، یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح که در این تظاهرات شرکت داشت تاکید کرد «براساس عرف بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی، شرق قدس یک منطقه اشغال شده است و هر گونه اقدام آمریکا در جابجایی سفارت توسط مردم فلسطین رد می‌شود و از نظر فلسطینیان غیرقابل قبول است». وی هشدار داد «انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس امیدها در مورد تشکیل کشور فلسطینی را از بین خواهد برد و اسرائیل نیز بر سیاست اشغالگری خود بیشتر پافشاری خواهد کرد. محمود العلول همچنین از کشورهای اسلامی و عربی خواست در قبال این موضوع مسئولیت‌پذیر باشند». این تظاهرات در حالی برگزار شد که دونالد ترامپ در آستانه مراسم تحلیفش بار دیگر بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی تاکید کرد و گفت «بر سر قول خود باقی خواهم ماند». وی در کارزار تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نیز بر حمایت خود از ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو  به قدس تاکید کرده بود. انتقال سفارت آمریکا به قدس از جمله معدود برنامه‌های انتخاباتی ترامپ است که وی از آن عقب‌نشینی نکرده است.