kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱

امام‌جمعه قم: رژیم بی‌کفایت آل‌خلیفه مرگ خود و پیروزی مردم را تسریع می‌کند

قم- خبرنگار کیهان: امام‌ جمعه قم با اشاره به حادثه آتش‌سوزی پلاسکو، گفت: این حادثه قلب رهبر را به درد‌ آورد و ملت را داغدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور پرشکوه مردم خداجوی این شهر در مصلای قدس برگزار شد، افزود: آتش‌نشانان در این حادثه جان خود را برای نجات جان و مال مردم در طبق اخلاص نهادند. وی اظهار داشت: این حادثه اگر چه ملت را داغدار کرد اما به یقین پلی بود تا آتش‌نشانان مجاهد فی‌ سبیل‌الله را به رضوان الهی برساند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌البیت(س) شأن و منزلت آتش‌نشانان را بسیار رفیع دانست و گفت: پیامبر(ص) در این زمینه می‌فرماید: هرکس مسلمانان را از آب و آتش نجات دهد، بهشت بر او واجب می‌شود.
وی از مسئولین درخواست کرد با دقت و سرعت تلاش مجاهدانه خود را در آواربرداری و نجات جان کسانی که احتمالا هنوز زنده هستند، ادامه دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به مشکلات شدید پیش آمده برای مردم یمن ناشی از تجاوز عربستان به آن کشور اشاره کرد و افزود: این تجاوز وحشیانه موجب شده است که روزانه عده‌ای از مردم به دلیل سوءتغذیه و کمبود دارو، جان خود را از دست بدهند و در این میان کودکان و زنان وضع اسفناک‌تری دارند.
وی اضافه کرد: با این حال این ملت غیرتمند از زن و مرد شجاعانه برای دفاع و دفع دشمن کمر همت بسته‌اند و اخیرا دیدید که زنان آن‌کشور با پوشش کامل اسلامی اسلحه به دست گرفته و به دفاع از وطن خود قیام کرده‌اند.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه به اعدام جوانان بحرینی توسط رژیم آل خلیفه نیز اشاره کرد و گفت: این رژیم سلطنتی و بی‌کفایت با مشت آهنین می‌خواهد مردم را خفه کند اما با این اقدامات مرگ خود و پیروزی مردم را تسریع می‌بخشد.
وی پیام رهبرمعظم انقلاب خطاب به اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مقیم اروپا را دارای نکات مهمی برای همه جوانان دانست و گفت: رهبرمعظم انقلاب این دانشجویان را به تاثیرگذاری در محیط‌های اطراف خود آن هم با عمل و نه صرفا با زبان و بیان فراخواند و این همان تاکید امام صادق(ص) است که می‌فرمایند دعوت‌کننده مردم به حق باشید آن هم با عمل.
امام جمعه قم در پایان درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و از خدمات ایشان در قبل و بعد از انقلاب تجلیل کرد.