kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

حضور طلاب متخصص در جشنواره سینما انقلاب(اخبار ادبی و هنری)

به همت اداره اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های رسانه‌ای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، طلاب متخصص رسانه‌ای در جشنواره سینما انقلاب شرکت می‌کنند.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سجاد شمس‌اللهی سرگروه گروه «‌نگاه‌بان» از حضور طلاب داوطلب و متخصص اداره اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های رسانه‌ای معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در جشنواره سینما انقلاب خبر داد.
شمس‌اللهی هدف از حضور در جشنواره سینما انقلاب را بیان دغدغه‌های فرهنگی و دغدغه‌های انقلاب در حوزه سینما دانست و گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: «تحول درسینما و تلویزیون بدون اصلاح پایه‌های معرفتی علوم انسانی غربی امکان‌پذیر نیست»،  می‌توان مطالبات ایشان از طلاب در این عرصه را لزوم تحول، اهتمام به علوم انسانی و اصلاح پایه‌های معرفتی علوم انسانی غربی دانست.
وی افزود: به همین منظور ۲۰ نفر از طلاب که در زمینه‌های مختلف همچون فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی، تولید فیلم، شعر و کسانی که در هنر، توانایی دارند را جهت شرکت در اکران فیلم‌های جشنواره سینما انقلاب انتخاب کردیم.
سرگروه گروه «نگاه‌بان» اظهار داشت: جشنواره سینما انقلاب هرساله در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار می‌شود؛ که امسال ششمین جشنواره از تاریخ هجدهم تا بیست و هفتم بهمن ماه برگزار خواهد شد. مدت زمان این جشنواره هفت روز می‌باشد که شرکت‌کنندگان هرروز بعد از تماشای فیلم‌ها به نقد و بررسی پیرامون آثار می‌پردازند و این نقدها در دبیرخانه سینما انقلاب و گروه رسانه‌ای اداره اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های رسانه‌ای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در اختتامیه جشنواره از فیلم برگزیده و نقد برتر تقدیر به عمل خواهد آمد و ما جهت آمادگی بیشتر طلاب، کارگاهی یک روزه در نظر گرفته‌ایم که قبل از اعزام به جشنواره برگزار خواهد شد.