kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
به یاد شهید اديك نرسسيان

سرباز ارمنی وظیفه شناس(حدیث دشت عشق)

شهيد «اديك نرسسيان»، در سال 1339 در تهران متولد شد. او تحصيلات ابتدائي و راهنمايي خود را در مدرسه «تونيان» گذرانده و پس از پايان دوره دوم متوسطه در دبيرستان «طوماسيان»، در رشته رياضي فيزيك، فارغ التحصيل گرديد.



وي پس از شركت در امتحانات كنكور سراسري همان سال، در دو رشته الكترونيك (دانشگاه شيراز) و برق (دانشگاه تهران) پذيرفته گرديد. با شروع جنگ تحميلي و تعطيلي دانشگاه‌ها، پس از دو ترم تحصيل در دانشگاه، تصميم به كار گرفته و به عنوان دبير در مدرسه راهنمايي «سوقومونيان»، مشغول به كار گشت. بعد از پنج سال تدريس و بازگشايي دانشگاه‌ها و اعلام سازمان آموزش عالي مبني بر ادامه تحصيل دانشجويان، با وجود اصرار والدين، وي خدمت مقدس سربازي را انتخاب نمود.
او پس از طي دوره آموزشي در پادگان «افسريه» به جبهه «سرپل ذهاب» قصرشيرين منتقل شد. در محل خدمت، معاون گروه خود بود. در خلال مرخصي پانزده روزه، مراسم نامزدي «اديك» نيز برگزار گرديد.
روز اول مهر ماه بود كه بعد از مرخصی به جبهه ها بازگشت. در پنجمین روز مهر «اديك» پس از حدود 18 ماه خدمت به شهادت رسيد و صبح هشتم مهر سال 1362 نيز پيكرش بازگشت و بعدازظهر همان روز نيز او را به خاك سپردند. هنگام مراسم مخصوص مذهبي، اسقف اعظم ارامنه تهران، مرحوم خليفه «آرداك مانوكيان» به مادر شهيد متذكر گرديد كه شهيد متعلق به همه ملت بوده و تمام مردم مي‌توانند در مراسم تشييع جنازه شهيد شركت كنند.
مقام معظم رهبري، «حضرت آيت الله خامنه‌اي» با حضور مبارك خويش در منزل شهيد از خانواده ايشان ديدار داشته و خانواده شهيد «اديك نرسسيان» را مورد دلجويي و تفقد قرار داده‌اند.