kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
جزئیات انتخاب مربی خارجی از زبان داورزنی

سرمربی خارجی تیم ملی والیبال یکشنبه به تهران می‌آید

رئیس‌فدراسیون والیبال ضمن تشریح آخرین وضعیت مذاکرات انجام شده برای انتخاب جانشین لوزانو در تیم ملی گفت: گزینه اصلی مد نظر فدراسیون روز یکشنبه به تهران خواهد آمد.


نشست خبری فدراسیون والیبال پیش از ظهر دیروز با حضور محمدرضا داورزنی رئیس‌فدراسیون در محل سالن کنفرانس آکادمی ملی فوتبال برگزار شد تا گزارشی در مورد آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی ارائه شود. محمدرضا داورزنی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: با توجه به نگرانی‌های موجود در سال پر رویداد و با اهمیت ۲۰۱۷ و حضور تیم در لیگ جهانی و حضور در رقابت‌های ژاپن با حضور بهترین تیم‌های قاره‌ای انتخاب سرمربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. هدف ما حفظ و ارتقای جایگاه والیبال ایران و جایگیری والیبال ایران در زمره چهار تیم برتر در لیگ جهانی و المپیک مطابق با برنامه فدراسیون برای سال ۲۰۲۰ بود. سعی کردیم در این مدت برای مذاکرات با مربیانی که در سطح اول دنیا هستند و در ۱۰ تیم برتر دنیا فعالیت می‌کنند صحبت کنیم.
استویچوف یکشنبه به ایران می‌آید
رئیس‌فدراسیون والیبال از حضور استویچوف در ایران خبر داد و گفت: این مربی روز یکشنبه به ایران می‌آید و مسابقات لیگ را از نزدیک خواهد دید و تا روز پنجشنبه در ایران خواهد بود. در مدت حضور وی مذاکراتی خواهیم داشت و بعد از آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد. اولویت اول ما استویچوف است اما گزینه‌های دیگری را هم مد نظر خواهیم داشت. اگر نتوانیم با استویچوف به جمع‌بندی و توافق نهایی برسیم سراغ گزینه دوم خواهیم رفت. کولاکوویچ اولویت بعدی ما خواهد بود که به سراغش می‌رویم و اگر به وی هم به توافق نرسیم سراغ نفرات بعدی خواهیم رفت.
کارهای اقتصادی پسرم به والیبال ربطی ندارد
داورزنی در پاسخ به سؤالی درخصوص اظهارات بیان شده در مورد برخی فعالیت‌های اقتصادی خود و پسرش و همچنین سعید معروف عنوان کرد: مسائل پسرم هیچ ربطی به والیبال و من ندارد. اینکه یک جوانی با چند نفر در کار اقتصادی شراکت داسته باشد اصلا به والیبال مربوط نمی‌شود. دستگاه‌های بازرسی مربوطه می‌توانند رسیدگی‌های لازم را انجام دهند. اگر از رانتی استفاده شده باشد مطمئن باشید اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. راه‌اندازی رستوران و باشگاه تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران ارتباطی به تیم ملی ندارد.
وضعیت سیچلو چه می‌شود؟
وی درخصوص سیچلو گفت: خوان ظرفیتی است که در والیبال ایران وجود دارد و تمام بازیکنان حاضر در لیگ برتر را زیر نظر دارد. بطور حتم یا به عنوان کمک مربی و یا سرمربی یکی از رده‌های سنی از وی استفاده خواهیم کرد.
هشت تیم ملی داریم و سرپرست مطمئن می‌خواهیم
داورزنی ضمن اشاره به اینکه در مورد کادر فنی و سرپرست هنوز نظر قطعی را نداده ایم اظهار داشت: خوش خبر سال‌هاست که در کنار تیم ملی کار می‌کند. عملکرد وی قابل قبول است. سرپرستی یکی از کلیدی‌ترین و اثرگذارترین عنصر در نتیجه‌گیری است. برای انتخاب سرمربی باید پارامترهای زیادی را در نظر بگیریم. ما ۸ تیم ملی داریم که باید برای هرکدام سرپرست مطمئن که به کار گروه اعتقاد داشته باشد انتخاب کنیم.
نمی‌خواهم به وزارت ورزش بروم
رئیس‌فدراسیون والیبال در خصوص حضورش به عنوان معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تا المپیک ۲۰۲۰ عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و آسیایی هستم. دغدغه و هدفم این است که با کمک دوستان و کسانی که علاقه‌مند به پیشرفت کشور هستند والیبال را در توکیو به جایگاه مطلوب برسانم. می‌خواهم با تمام توانم به اهدافی که از پیش ترسیم کردیم برسیم. در این راستا پیشنهادهای مختلفی صورت گرفت که چه در دولت قبلی و چه دولت فعلی ولی باز تمایل دارم در والیبال بمانم. در دورانی که دولت جدید سرکار آمد چه زمانی که گودرزی وزیر بود و چه حالا با حضور دکتر سلطانی‌فر دوستان زیادی برای رفتنم به وزارتخانه ابراز تمایل کردند اما به شخصه می‌خواهم در والیبال به اهدافی که دارم برسم. والیبال به نام داورزنی گره نخورده است. این رشته روی ریل خودش افتاده و حرکت رو به جلو دارد.