kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
تمام واکنش غرب به اعدام وحشیانه3 جوان بحرینی:

«نگران شدیم»

اعدام وحشیانه 3 جوان مظلوم و بی‌گناه بحرینی، اگرچه از سوی ملت‌های مختلف جهان محکوم شد اما از سوی اتحادیه اروپا محکوم نشد. غربی‌ها گفته‌اند از این اعدام‌ها کمی «نگران» شده‌اند!



اتحادیه اروپا پس از جنایت روز یکشنبه رژیم آل خلیفه در تیرباران سه شهروند بحرینی، بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا خشونت را به عنوان یک ابزار سیاسی رد کرده و کاملا از ثبات و توسعه بحرین حمایت می‌کند اما معتقد است که این موضوع تنها از طریق روند آشتی ملی فراگیر و پایدار حاصل می‌شود.»
در ادامه این بیانیه پس از اینکه  نسبت به این‌گونه جنایت‌ها «ابراز نگرانی» شده، و از آل خلیفه خواسته شده روند عادلانه تری نسبت به محاکمه مخالفان در پیش گرفته شود.
برخلاف غرب تیرباران این سه جوان بی‌گناه اما، واکنش گسترده‌ای بین کشورها و سایر نهادهای بین‌المللی داشت. حزب‌الله لبنان، شورای سیاسی انصارالله یمن، جنبش النجباء عراق، نوری مالکی رئیس‌ائتلاف دولت قانونی عراق ،سخنگوی وزارت خارجه ایران،نایب رئیس‌مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان،سازمان‌های حقوق بشری بحرین و... ضمن تاکید بر «نقض‌آشکار حقوق بشر» از سوی آل خلیفه اظهار داشتند که ریختن خون این مظلومان بی‌پاسخ نخواهد ماند.
در لندن نیز ده‌ها نفر از فعالان حقوق بشر و مردم کشورهای مختلف با تجمع مقابل سفارت بحرین، خشم و انزجار خود را از این جنایت رژیم آل خلیفه و حامیانش ابراز کردند. نماینده پارلمان کویت نیز اعدام سه جوان بحرینی را جنون سیاسی خواند.
گفتنی است کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس روابط بسیار نزدیکی با آل‌خلیفه دارند.
ادامه اعتراض‌ها در بحرین
در بحرین هم تظاهرات و اعتراضات مردمی نسبت به جنایت آل خلیفه همچنان ادامه دارد و مردم با سردادن شعار «مرگ بر حمد» و «انتقام می‌گیریم» با مزدوران آل‌خلیفه درگیر هستند.
رهبران و سران ائتلاف‌های مردمی در بحرین نیز ضمن دادن فراخوان مردمی علیه اقدام رژیم بحرین در اعدام این سه جوان بحرینی تاکید کردند «آل خلیفه روزهای سختی را در پیش دارد.»
گفتنی است رژیم آل خلیفه روز یکشنبه سه جوان مخالف را به اتهام ساختگی بمب گذاری و قتل یک پلیس اماراتی تیرباران کردند و این در حالی است که هیچ مدرکی برای این مسئله موجود نبود  و حتی جلسه محاکمه و امکان دفاع نیز برای این سه جوان بحرینی وجود نداشت.
مقاومت اسلامی بحرین و علمای این کشور نیز سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند. مادر یکی از این جوانان گفته قبل از اجرای  مراسم حتی یک سوال درباره ماجرای بمب‌گذاری از وی پرسیده نشده است!