kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
تراکتورسازی تبریز امروز به صدر جدول می‌رسد؟!

تقابل استقلال تهران و خوزستان در سکوت ورزشگاه آزادی

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، امروز (سه‌شنبه) با انجام سه دیدار آغاز می‌شود. دیدارهای این روز می‌تواند ترکیب تیم‌های بالانشین جدول را دچار تغییر کند.

سرویس ورزشی-

مسابقات لیگ برتر فوتبال به هفته هفدهم رسید. دیدارهای این هفته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ دی برگزار می‌شود. امروز (سه‌شنبه) سه دیدار مهم برگزار می‌شود که می‌تواند ترکیب تیم‌های بالای جدول را با تغییر روبه‌رو کند.
در مهم‌ترین دیدار امروز،‌ تراکتورسازی در خانه پذیرای صنعت نفت آبادان است. تراکتورسازی برای رسیدن به صدر در این بازی تلاش خواهد کرد و اگر بتواند سه امتیاز از نفت بگیرد حداقل 24 ساعت در صدر می‌ایستد. نفت آبادان با حضور فیروز کریمی به اولین برد خود بعد از سه شکست متوالی دست پیدا کرد. تراکتورسازی هم مقابل استقلال خوزستان به پیروزی رسید تا همچنان در کورس قهرمانی با پرسپولیس قرار داشته باشد. تقابل امیر قلعه‌نویی با فیروز کریمی می‌تواند دیدنی و جذاب باشد. دیدار رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید اما بعید است که بازی برگشت گل نداشته باشد تراکتورسازی با 25 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و نفت آبادان با 20 گل خورده صاحب یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ است. به نظر می‌رسد فیروز کریمی برای گرفتن حداقل امتیاز تیمش را در این بازی مقابل قرمزپوشان تبریزی به میدان بفرستد.
تراکتوری‌ها در این بازی برای اولین بار در این فصل در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) بازی خواهند کرد اما به حکم کمیته انضباطی از داشتن تماشاگر محروم هستند.
صبای قم- پیکان
در دومین دیدار هفته هفدهم، صبا میزبان پیکان است. شاگردان مجید جلالی اکنون با ۲۶ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند. از طرفی پیکان می‌تواند با برتری بر صبا جای ذوب‌آهن را در رده سوم بگیرد ولی از سوی دیگر سایه سنگین استقلال را پشت سر خود احساس می‌کند. نتیجه دیدار پیکان و صبا به همراه نتیجه بازی استقلال برابر هم‌نام خوزستانی‌اش می‌تواند کاملا ترکیب بالای جدول را دچار تغییر کند. دیدار پیکان و صبا ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) قم آغاز می‌شود.
استقلال - استقلال خوزستان
اما در سومین دیدار و شاید تماشایی‌ترین بازی روز سه‌شنبه، از ساعت ۱۶:۴۰ در ورزشگاه آزادی، دو تیم هم‌نام آبی‌پوش به مصاف هم می‌روند. نبرد آبی‌پوشان تهرانی و اهوازی با حکم کمیته انضباطی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. فضای سرد و ساکت ورزشگاه آزادی فقط با یک بازی جذاب و تماشایی گرم خواهد شد. آبی‌پوشان تهرانی در دیدار رفت 2 بر یک در اهواز شکست خوردند و اولین شکست فصل را تجربه کردند.
استقلال در این بازی امید ابراهیمی هافبک ملی‌پوش خود را در اختیار ندارد. به نظر می‌رسد سید حسین حسینی دروازه‌بان جوان استقلال بازهم از دروازه استقلال تهران محافظت کند و سیدمهدی رحمتی از روی نیمکت بازی را دنبال کند.
حیف است که این مسابقه بدون تماشاگر برگزار می‌شود اما کمیته انضباطی همچنان تصور می‌کند با چنین آرایی می‌تواند فرهنگ رفتاری تماشاگران فوتبال ایران را اصلاح کند. شاگردان منصوریان شانس رسیدن به رتبه چهارم را در پایان این مسابقه دارند. استقلال خوزستان یازدهم به دنبال صعود دو پله‌ای در جدول است. برادرکُشی یا بهتر است بگوییم استقلال کشون در سکوت ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و مساوی هم خیلی به سود دو تیم نیست.
برنامه کامل دیدارهای هفته هفدهم به این شرح است:
سه‌شنبه ۲۸ دی:
 *تراکتورسازی ............................ صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۱۵
*صبا .............................................................. پیکان؛ ساعت ۱۵:۳۰
*استقلال ................................ استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۶:۴۰
چهارشنبه ۲۹ دی:
 *سپاهان .............................................. نفت تهران؛ ساعت ۱۴:۳۰
*سیاه‌جامگان ..................................................... پدیده؛ ساعت ۱۵
*گسترش فولاد ..................................... ماشین‌سازی؛ ساعت ۱۵
*سایپا ...................................................... ذوب‌آهن؛ ساعت ۱۶:۴۰
*فولاد ......................................................... پرسپولیس؛ ساعت 15