kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴

اخبار کوتاه از فوتبال




منصوریان: آندو و جپارف به استقلال ریتم می‌دهند
سرمربی تیم فوتبال استقلال امیدوار است هواداران استقلال دیگر از تماشای دیدارهای این تیم محروم نباشند.علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال خوزستان، گفت: متاسفانه ما فردا یار دوازدهم را نداریم. دوست داشتیم هواداران را پشت سر خودمان داشته باشیم. امیدوارم آخرین باری باشد که ما محروم می شویم. هوادار باید متوجه باشد که در روزهای حساس نباید محروم باشد.منصوریان درباره وضعیت نقل و انتقالاتی تیمش، عنوان کرد: دلیل خرید بازیکنانی مثل آندو و جپارف، وجود بازیکنان زیاد جوان در تیممان است. برای پیدا کردن ریتم باید تلاش کنید. حرکت بازیکن با تجربه به شما ریتم می‌دهد. ما نیاز به یک بالانس داریم. ریتمی که رجب‌زاده و مبعلی و سیدجلال حسینی و مهدی کیانی به تیم‌هایشان می‌دهند. سر پیکان جوانی تیم ما خیلی تیز است و هیچ تیمی نمی‌تواند از دست این جوانان ما فرار کند. با جوانانمان محکم جلو می‌رویم و اگر السد را ببریم، وارد یک چالش جدید می‌شویم و چهار روز یک بار بازی می‌کنیم.سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا چون رحمتی نتوانست رهبر تیمش باشد، به دنبال آندو است، گفت: هیچکس گارانتی بازی کردن در تیم ما را ندارد و بزرگترهای تیم جای خودشان را پیش ما را دارند. من به هیچکس شرط یازده نفر را نداده‌ام ولی بزرگترهای تیم باید یار و یاور تیم باشند.
خداحافظی جهانبازی از دنیای داوری
پس از محسن ترکی یک داور با تجربه دیگر از دنیای قضاوت خداحافظی کرد.یدالله جهانبازی بعد از ظهر دیروز ضمن حضور در فدراسیون و دیدار با علی کفاشیان خداحافظی خود را از دنیای داوری اعلام کرد. جهانبازی پس از خداحافظی از دنیای داوری گفت: از همه کسانی که در این زمینه به من کمک کردند، تشکر می‌کنم،  به ویژه از فدراسیون فوتبال، کمیته و دپارتمان داوری. البته یک گله هم دارم از کسانی که مرا از لیست بین المللی خارج کردند که این امر تاثیر زیادی در زندگی من گذاشت و باعث شد شرایطم برای زندگی تغییر جدی داشته باشد.
افتخاری: مجیدی و حاج محمدی چیزی می‌دانند، بگویند
مدیرعامل باشگاه استقلال با انتقاد از اظهارات اخیر دو بازیکن در آستانه جدایی از این تیم گفت: میثم مجیدی و امین حاج محمدی چه چیزی را می‌خواهند افشا کنند. سید رضا افتخاری مدیرعامل استقلال بعد از جدایی بختیار رحمانی گفت: ما برای اضافه کردن بازیکنان جدید نیاز داریم تا بازیکنانی را از لیست فعلی خارج کنیم. با جدایی بختیار رحمانی می‌توانیم جپارف را به جای او در لیست‌مان قرار دهیم.وی در پاسخ به این پرسش که نظرش راجع به اینکه میثم مجیدی و امین حاج محمدی گفته‌اند به زودی مسائل زیادی را درباره استقلال افشا می‌کنند چیست، بیان کرد: چه چیزی را می‌خواهند افشا کنند. ما چیزی نداریم که بخواهند افشا کنند. چند ده میلیارد بدهی داریم، این‌ها را می‌توانند افشا کنند. به خود آن‌ها هم گفته‌ایم که بهتر است تیم‌های مد نظرشان را به ما معرفی کنند. در کل هر کس هرچه می‌داند بگوید تا مردم در جریان قرار بگیرند.او درباره عملکرد استقلال در فصل نقل و انتقالات و اینکه آیا تیموریان به این تیم می‌پیوندد یا نه گفت: ما تاکنون با درخواست منصوریان جلو رفته‌ایم. بازیکنانی که منصوریان خواسته را جذب کرده‌ایم. چند بازیکن هم ماندن‌شان به صلاح استقلال و خودشان نبود. درباره تیموریان هم باید بگویم که لازم است این بازیکن در تست پزشکی شرکت و جواب تست را به ما بدهند. دقیقا مثل جپارف که تست پزشکی داد و با او قرارداد بستیم. بعد از تست‌های پزشکی هم نسبت به قرارداد تیموریان اقدام می‌کنیم. ضمن اینکه باید بگویم این پروسه دو، سه روز زمان می‌برد.
جدایی  قطعی رحمانی از استقلال
هافبک تیم فوتبال استقلال قراردادش را با این تیم فسخ کرد. بختیار رحمانی که طی چند روز گذشته در مصاحبه‌های مختلف عنوان کرده بود از شرایطش در استقلال راضی نیست و به دنبال گرفتن رضایت نامه‌اش است. پس از کش و قوس‌های فراوان، دیروز توانست با فسخ قرارداد و دریافت رضایت نامه از استقلال جدا شود.گفته می‌شود مقصد بعدی این بازیکن فولاد خوزستان است.
سعید آقایی در تراکتورسازی می‌ماند
مدافع تیم فوتبال تراکتورسازی پس از صحبت با امیر قلعه‌نویی در تراکتورسازی ماندگار شد. مدافع چپ تراکتورسازان که دیروز دوشنبه با لباس شخصی در تمرین‌های این تیم حاضر شده بود و روز یکشنبه نیز با تراکتورسازان تمرین نکرد، دیروز در جلسه‌ای با امیر قلعه‌نویی درباره ادامه فعالیتش در تراکتورسازی صحبت کرد و تصمیم خود را مبنی بر ادامه فعالیتش در این تیم گرفت. سعید آقایی پس از پایان این جلسه ضمن اینکه ابراز کرد همچنان پیراهن تراکتورسازان را بر تن خواهد کرد، گفت: امیدوارم به همراه این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی برسیم. آقایی همچنین امروز به جمع نفرات تراکتورسازی اضافه می‌شود تا در تمرین‌های این تیم پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان حاضر شود.
پرسپولیس به دنبال جذب مدافع نیروی هوایی عراق
باشگاه نیروی هوایی عراق از پیشنهاد رسمی پرسپولیس برای جذب مدافع این تیم خبر داد و تاکید کرد که به زودی تصمیم نهایی خود در این باره را اعلام خواهد کرد. با وجود این که پرسپولیس در فصل جابجایی زمستانی سامان نریمان جهان و سروش رفیعی را جذب کرد اما به نظر می‌رسد که فعالیت سرخ‌پوشان در فصل جابجایی هنوز تمام نشده است. برانکو ایوانکوویچ به دنبال جذب بازیکن در خط دفاعی است. سایت عربی کوره اعلام کرد که پرسپولیس مدافع نیروی هوایی عراق را مد نظر دارد و به دنبال جذب او است. جاسم کاطع، عضو هیئت مدیره باشگاه نیروی هوایی عراق در گفت‌وگویی که با سایت عربی کوره داشت، گفت‌: باشگاه پرسپولیس ایران درخواست رسمی را به باشگاه ما ارسال کرده و در آن خواستار جذب سعد ناطق است. به زودی با سرمربی تیم و خود سعد ناطق جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد تا تصمیم نهایی خود را در این زمینه بگیریم. او ادامه‌ داد: به خوبی می‌دانیم که پرسپولیس یکی از تیم‌های بزرگ ایران و آسیا است ولی  باید تصمیم نهایی خود را بعد از مشورت بگیریم. سعد ناطق که در خط دفاعی بازی می‌کند از کمند مصدومیت رهایی یافته و به شرایط بازی رسیده است.
شمسایی و حسن‌زاده بالاخره به جایزه خود می‌رسند!
کمیته فوتسال طی مراسمی جایزه‌ای که AFC برای شمسایی و حسن‌زاده ارسال کرده را به این دو بازیکن خواهد داد. وحید شمسایی و علی‌اصغر حسن‌زاده به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خود کردند اما با توجه به حذف فوتسال از مراسم معرفی برترین‌های آسیا توسط AFC، جایزه این دو به ایران ارسال شد. جایزه AFC برای وحید شمسایی ابتدا قرار بود در حاشیه یکی از بازی‌های لیگ توسط کفاشیان به او داده شود اما این اتفاق نیفتاد. همچنین جایزه اصغر حسن زاده چندی پیش توسط AFC به فدراسیون فوتبال ارسال شد و هنوز به دست این بازیکن نرسیده است.کمیته فوتسال در نظر دارد این دو جایزه را در مراسمی که به بهانه تقدیر از تیم ملی برگزار خواهد شد، به وحید شمسایی و اصغر حسن‌زاده بدهد. ناظم‌الشریعه پیش از این به نقل از تاج اعلام کرده بود، این مراسم در دی ماه برگزار خواهد شد اما به نظر می‌‌رسد فدراسیون فوتبال به دلیل مشکل مالی در فراهم کردن پاداش ملی‌پوشان، این مراسم را با تاخیر برگزار کند. فدراسیون فوتبال در این مراسم، پاداش مربوط به کسب مقام سومی جام جهانی را به اعضای تیم ملی تقدیم خواهد کرد.
حساب باشگاه پرسپولیس مسدود نشده است
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با تکذیب خبر مسدود شدن حساب باشگاه پرسپولیس گفت: با تشکیل کارگروهی دوجانبه در حال بررسی وضعیت بدهی‌ها و تعیین سازوکار وصول آن از باشگاه هستیم. حسین بنی‌صفار با بیان اینکه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال جزو بدهکاران مالیاتی محسوب می‌شوند گفت: هنوز حساب هیچ کدام از این دو باشگاه مسدود نشده است. وی با اشاره به جلسه مشترک سازمان امور مالیاتی و باشگاه پرسپولیس که روز شنبه ۲۵ دی ماه برگزار شد، افزود: گروه کارشناسی سازمان امور مالیاتی و مدیر مالی باشگاه پرسپولیس در حال بررسی وضعیت بدهی باشگاه و تعیین سازوکار وصول آن هستند که تا هفته آینده تصمیم نهایی اتخاذ و اعلام خواهد شد. رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه از تمام کسانی که بایستی مالیات پرداخت کنند طبق قانون نسبت به اخذ مالیات اقدام می‌شود، خاطرنشان کرد: باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمامی مودیان مالیاتی موظف است مالیات معوق خود را پرداخت کند.
پاشازاده سرمربی جدید آلومینیوم اراک
پیشکسوت باشگاه استقلال سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک شد. نجفی مدیرعامل باشگاه آلومینیوم دیروزخبر از عقد قرارداد با پاشازاده داد و افزود: پس از انجام بررسی‌های لازم از میان گزینه‌های هدایت آلومینیوم با مهدی پاشازاده به توافق رسیدیم و با امضای قرارداد وی هدایت تیم را برعهده گرفت. پاشازاده پیش از این در سال 93 هدایت آلومینیوم را برعهده داشت و توانست با این تیم به لیگ یک صعود کند. پاشازاده جانشین داود مهابادی در تیم آلومینیوم اراک شد.
دوری یک ماهه ربیع‌خواه از میادین
پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با توجه به معاینات تکمیلی و دریافت جواب تصویربرداری، طول درمان مدافع مصدوم تیم، چهار هفته از شروع آسیب‌دیدگی به طول می‌انجامد. دکتر حقیقت اظهار داشت: اقدامات درمانی را از همان روز جمعه آغاز کردیم. جواب MRI هم دریافت شد که بر اساس آن، تشخیص اولیه مورد تائید قرار گرفت. وی ادامه داد: ربیع‌خواه از ناحیه همسترینگ پای چپ دچار کشیدگی نوع متوسط شده که برای بهبود چنین آسیب‌هایی نیز، حداقل 3 تا 4 هفته زمان لازم است و پس از آن بازیکن در اختیار کادر فنی قرار می‌گیرد.