kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
وزیر دفاع روسیه:

اثرگذاری آمریکا در مبارزه با تروریسم از صفر هم کمتر بود

وزیر دفاع روسیه در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود که مشارکت مسکو در مبارزه با تروریسم را تقریبا صفر خوانده بود، تاکید کرد که اثرگذاری ائتلاف به سرکردگی آمریکا در مبارزه علیه تروریسم، از صفر هم کمتر بوده است.



«سرگئی شوبگو» سه‌شنبه در جمع مقامات وزارت دفاع روسیه گفت: «روز گذشته من سخنرانی یکی از همتایان خارجی خود را شنیدم... که گفته بود مشارکت روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه، تقریبا صفر بوده است... همتای من حتما کشور دیگری را جای روسیه اشتباه گرفته و باید بیشتر مواظب اظهارات خود باشد.»
به گزارش فارس، «اشتون کارتر» چند روز پیش در مصاحبه با شبکه «ان.بی.سی» گفته بود که روسیه هیچ اقدامی در مبارزه با تروریست‌های داخلی در سوریه انجام نداده است.
وزیر دفاع روسیه همچنین اظهار داشت نیروی هوایی روسیه در سوریه ماموریت خود را تمام و کمال اجرا کرده، ولی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا فقط موفق شدند اوضاع را بدتر بکنند!... اثرگذاری آنها از صفر هم کمتر بود و من متاسفم که باید بگویم شاهد حمایتی (از جانب ائتلاف) نبودیم و همین مسئله باعث شد تا با تمام انرژی خود را در سوریه به کار بگیریم.»
«والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد، مشارکت روسیه در این کشور جنگ‌زده (سوریه) از سپتامبر 2015 شهریور 1394 تاکنون، مسیر مبارزه با تروریسم را عوض کرده است. وی شمار ماموریت‌های پروازی جنگنده‌های روسی در سوریه را هم 71 هزار ماموریت اعلام کرده است.
گراسیموف اخیرا نیز گفته بود، بمب‌افکن «بی-52» آمریکایی با بمباران منطقه «سرمده» در استان «ادلب» سوریه، بیش از 20 غیرنظامی سوری را کشت. وی تاریخ این بمباران را 14 دی اعلام کرده بود. منطقه سرمده در حوزه آتش‌بس قرار دارد.
پیشروی ارتش سوریه ادامه دارد
نیروهای ارتش سوریه اما دیروز نیز طی عملیاتی در منطقه «وادی بردی» واقع در اطراف دمشق، توانستند راه ارتباطی «بسیمه»- «عبن‌الفیحه» را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند و حدود 20 تروریست‌ را به هلاکت برسانند. به گزارش فارس هدف از این عملیات، پایان دادن به قطع آب بخش‌هایی از دمشق است. عناصر «جبهه النصره» که در وادی‌بردی حضور دارند، آب آشامیدنی مردم دمشق را قطع کرده‌اند.
همچنین، خبر رسیده یگان‌های موشکی و توپخانه ارتش سوریه و مقاومت مواضع تروریست‌ها را در شهرک‌های «عین‌الخضیره»، «الفیجه»، و حومه «یرمقرن» هدف قرار دادند. این شهرک‌ها در مسیر ارتباطی شهر دمشق و مرزهای لبنان قرار دارند و همین مسئله، به این عملیات، اهمیت فوق‌العاده می‌دهد.
دیروز همچنین، یک فرمانده ارتش سوریه خبر داد، ارتش در مراحل پایانی عملیات در حومه دمشق قرار دارد و بیشتر روستاها و مناطق اطراف این شهر، از عناصر تروریستی، پاکسازی شده است.
سایر رویدادها
* روزنامه سعودی «الحیات» نوشت، 7000 عنصر مسلح که در سوریه سرگرم نبرد هستند، گذرنامه ترکیه را دارند و 3000 نفر از آنها عضو «داعش» و «جبهه النصره» هستند.
* ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد، ناو بزرگ هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف» وظایف خود را در سوریه انجام داده است و به روسیه برمی‌گردد.