kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
رئیس ‌سازمان راهداری: به زودی

تمام جاده‌های اصلی کشور به دوربین ثبت تخلفات مجهز می‌شود

رئیس‌ سازمان راهداری گفت: از سال گذشته اعتبارات مربوط به خدمات راهداری با مشکل مواجه بوده است.



داوود کشاورزیان با اشاره به اهمیت هوشمندسازی جاده‌های کشور و وجود 680 دستگاه دوربین نظارت تصویری برای نظارت بر وضعیت جاده‌ها، بازبینی و کنترل سرعت وسایل نقلیه در راه‌های شریانی کشور اظهار کرد:‌ نصب این دوربین‌ها نه تنها بر مکانیزه شدن کنترل راه‌ها منجر شد بلکه بسیاری از نهادهای ذی‌ربط مانند پلیس راه ،سازمان امداد و نجات و هلال‌احمر و مراکز مدیریت بحران در استان‌ها نیز با اتصال به این سامانه‌، امکان دستیابی به اطلاعات راه‌ها را داشته و خدمات خود را انجام می‌دهند.
وی یادآور شد: طی 8 سال گذشته ثبت تخلفات سرعت دربخشی ازراه‌های اصلی کشور توسط دوربین‌ها انجام شده ولی به زودی تمام 36 هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور به سیستم مکانیزه ثبت تخلفات عبور و مرور وسرعت مجهز می‌شود.
وی با اشاره به مشکل کمبود اعتبارات جهت خدمات راهداری نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه از سال گذشته بودجه واعتبارات مورد نیاز به بخش راه و حمل و نقل اختصاص نیافته و عملا  این بخش از سال گذشته برای تامین بودجه پروژه‌ها با مشکل مواجه بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: با ادغام حوزه راهداری با حمل و نقل وپایانه‌ها در استان‌ها وتشکیل ادارات کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در سراسر کشور طی ماه‌های اخیر مسئولیت نگهداری، بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌ها تحت مسئولیت کامل این سازمان انجام می‌شود.
به گزارش تسنیم، کشاورزیان با اشاره به اهمیت راه‌ها در توسعه کشور تصریح کرد: در صورت تحقق بودجه‌های کافی از طریق منابع پایدار می‌توان امید داشت که ضمن افزایش ایمنی درسفرهای بین شهری و سرعت در ترددهای کشور، راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی نیز به خوبی نگهداری و بر ظرفیت اشتغالزایی کشور نیز افزوده شود.