kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵

9 دی روزی که پشت شیطان لرزید...

چه شب و روزهایی که طی شد و در میانشان شبی «قدر» شد و روزی «یو‌م‌الله». و در این میان جنگ شیطان با خدا ادامه دارد تا نصرت نهایی حزب‌الله... فان حزب‌الله هم الغالبون.



فتنه‌ها و امتحانات از پس هم می‌رسند و انسانیت هر بشری را در مهلتی مشخص در کوره ذوب اراده و اختیار خویش آبدیده می‌کنند، حال عده‌ای آبدیده،  سربلند و عاقبت به خیر می‌شویم و عده‌ای نیز مردود و زنگاری و سرافکنده.
بعد از آن کبر و عصیان ابلیس و سوگند مشروطش، اغوای تلخ و مکرر آدم و رانده شدنش از بهشت، قتل مظلومانه و مکرر‌ هابیل‌ها به دست قابیل‌ها، طوفان مکرر نوح‌ها، تلاش و خون دل خوردن‌های پیاپی هود و صالح و لوط و عاد و ثمود و موسی و عیسی‌‌ها، بت‌شکنی مکرر ابراهیم‌ها و به قربانگاه رفتن اسماعیل‌ها، هجرت هر روزه محمد(ص) و اتمام حجت هر باره‌اش در بدر و احد و حنین و تبوک و احزاب و غدیرها! غربت جانکاه‌ ام ابیها(س) و غصب مستمر فدک‌ها، خیانت مستمر بنی‌سقیفه و ماجرای هر روزه پیراهن عثمان‌ها و به نیزه رفتن قرآن‌ها، در جا زدن و زیاده‌خواهی هر روزه طلحه و زبیر و شرکا، ساده‌لوحی ابوموسی‌ها، مکر و نیرنگ معاویه و عمروعاص‌ها، تنهایی و خانه‌نشینی حضرت مولا(ع) و واگویه‌های مستمرش با چاه، تکرار هر روزه عاشورا و آوارگی زینب کبری(س) و عاقبت غیبت طولانی مولانا و مقتدانا حضرت صاحب‌الزمان(عج)... مائیم و یک انقلاب و ابتلائات و امتحاناتی به وسعت همه آوردگاه‌های تاریخ در جنگ دائمی با ابلیس‌ها...
و اینک در زمانه‌ای دیگر. شیطان در جنگی مستمر است با ما، مایی که عیار انسانیتمان در آزمون‌های پیاپی و فتنه‌های نو به نو شناخته می‌شود. یکی با حب نفس و مقام و جاه، یکی با مال و عیال و منال دنیا و دیگری هم خسر ‌الاخره و الدنیا... مسئولیت  اصلی انسان در بدوش کشیدن بار امانت الهی از همان زمانی شروع شد که ابلیس قسم یاد کرد: فبعزتک لاغوینهم اجمعین... الا عبادک منهم المخلصین.
اگر چه همه روزهای خدا باشکوهند و شاهد غلبه مستمر حزب‌الله بر شیطان‌ها، اما برخی روزها در توالی جدال دائمی شیطان و نوچه‌هایش با بندگان خدا، شکوهی دیگر به تاریخ بخشیده‌اند و خود نیز باشکوه‌تر گشته‌اند. چنین ایامی معروفند به ایام‌الله... همان روزهایی که میزبان و شاهد آزادگی و حریت جماعتی از انسان‌ها هستند که برای دین خدا قیام می‌کنند و خواری شیاطین را رقم می‌زنند.
با عبور از کوچه پس کوچه‌های تاریخ وقتی به معبر امروزی می‌رسیم خواهیم دید چه تجارب و عبرت‌هایی در مقابل دیدگانمان وجود دارد. عبرت‌هایی که آسان به دست ما نرسیده ولی رایگان در اختیار همه ما قرار دارد. از تجارب و مصائب قبل از اسلام و صدر اسلام تا اکنون. انقلاب اسلامی ایران با آرمان‌هایی برگرفته از اصول ناب قرآن و اسلام و سنت انبیاء و  ائمه علیهم‌ السلام، در قلب شوره‌زار آن تاریخی آغاز شد که بیگانگان برای ما نوشته بودند و درهای باغ سبز توسعه و مدرنیته را به اسم انقلاب سفید و به خیال قدم نهادن به دروازه‌های تمدن آن هم تحت لوای چکمه‌های استکبار و وابستگی، با قوانینی نظیر کاپیتولاسیون به ما نشان می‌دادند. اما با رهبری ولایت و اتحاد و بصیرت ملت و اهدای خون‌های پاک در مسیر انقلاب و دفاع مقدس و بعد از آن فتنه‌های پی‌درپی، ورق‌های دیگری از دفتر استقلال و عزت و آزادی گشوده شد تا انقلاب اسلامی ایران، پرچم بیداری اسلامی و سپس بیداری انسانی را در عصر حاکمیت جاهلیت مدرن و در گستره جهان برافراشته نگه دارد.
بی‌شک چنین انقلابی را تحمل اعوجاج، انحراف، قبیله‌گرایی، اشرافیت، فساد، تبعیض، تحقیر و تسلیم نبود و با وجود روشنگری‌های ولایت، حق نیز همین بود. آنجا که مولا و امت، زیاده‌خواهی‌ها، توهمات، تردیدات و انحرافات عده‌ای را یکی پس از دیگری دیدند، همچون قطرات اقیانوسی بیکران بسان طوفان نوح به میدان آمدند و آفات و کژی‌ها را شستند و از چهره تابناک انقلاب زدودند.
نهم دی ماه هشتاد و هشت، تداوم حرکت اقیانوسی بیدار دل و اما دل شکسته بود که فارغ از تحمل دردهایی نظیر سکوت برخی خواص یا حرف‌های دوپهلوی عده‌ای، جانانه وارد میدان کارزار شدند، غبار فتنه را از سیمای انقلاب شستند و انقلاب و رهبرشان را تنها نگذاشتند.
7 سال از آن فتنه عظیم گذشت و 7 سال از آن حماسه‌ای که حباب فتنه را ترکاند. دستگاه‌های حباب‌ساز اما باز مشغولند گرچه حباب‌ساز اعظم یا همان شیطان اکبر خود اسیر حباب‌های خودساخته است و در پیله تناقض، دروغ، فساد، ظلم و فرسودگی دست و پا می‌زند! اما باز هم عواملی محرک وجود دارد که شیطان را برای فتنه‌انگیزی و صید ماهی از آب گل‌آلود تحریک کند.
حباب‌های فتنه دائما تکرار می‌شوند همچنان‌ که نهم دی ماه‌ها نیز هر روز در حال تکرار شدن هستند. نهم دی ماه هر روز تکرار می‌شود مثل خورشیدی که هر صبح طلوع می‌کند گرچه در آن روز بدخواهان اندیشه فتنه‌ای دیگر کنند یا غباری سیاه، چهره خورشید را لحظاتی بپوشاند. مبارک باد یوم‌الله نهم دی  بر ملت بزرگی که طوفان نوح شد و سوار بر کشتی انقلاب جشن بزرگ پیروزی بر فتنه و فتنه‌گران را بر پا نمود و نصرت الهی را بر قلوب خویش و این سرزمین رهنمون ساخت. و مبارک باد بر نهم دی افتخار پیوستن به ایام الله، همان روزهایی که بیشتر رنگ و بوی آسمانی دارند... روزهایی که پشت شیطان در آن بیشتر می‌لرزد و بینی آن به خاک مالیده می‌شود.
گرچه «نهم دی ماه 88» نیشخند و امیدواری پدر فتنه (انگلیس و آمریکا) را دیده بود اما «نهم  دی ماه 95» شاهد است که پدر فتنه پدرش درآمده!، نهم دی ماه امسال، آمریکایی را دیده است که چطور همان توطئه و نقشه‌های شومی که برای انقلاب و مردم‌سالاری دینی ما تدارک دیده بود بر سر خانه پوشالی‌اش خراب شده! و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین!... نهم دی ماه امسال بومرنگ توئیتر و واتساپی را دیده که از غرب ایران را نشانه گرفته بود ولی اکنون به پوزه شیطان اکبر خورده و آنها را در درون گیج و منگ و مبهوت کرده! نهم دی امسال فروپاشی و فرار داعشیان پوشالی و تکفیریسم صهیونی را به دامان کثیف مادرانشان دیده است. نهم دی ماه امسال می‌بیند که استراتژی نفوذ برای فریب و تطمیع برخی‌ها و یا تحریم، فشار، تحقیر و تسلیم ملت بزرگ ایران راه  به جایی نبرده و نخواهد برد گرچه منافقان و شاگردان کندذهن اساتید فتنه و جیره‌خواران مکتب لیبرالیسم غربی از درون و برون کاسه گدایی پیش رئیس جدید ایالات متفرقه بگیرند و خواهان فشار و تحریم بیشتر ملت بزرگ ایران شوند آن هم از کسانی که در زیر فیل و الاغشان مانده‌اند و مردمانشان دستی را تمنا می‌کنند برای نجاتشان از زیر یوغ شیطان بزرگ! «نهم دی ماه امسال» در کنار خالقان و صاحبان اصلی‌اش یعنی ملت بزرگ ایران شاهد رسوایی، تناقض، از هم پاشیدگی و اضطراب اعوان و اذناب و اربابان فتنه است که در آتش فتنه‌های خودساخته می‌سوزند اما با لبخندی مصنوعی یکدیگر را دلداری می‌دهند و نقشه‌ای دیگر می‌‌کشند برای طراحی حبابی دیگر و افتتاح فتنه‌ای عمیق‌تر! غافل از آنکه جبهه انقلاب اسلامی و فرزندان انقلاب آبدیده‌تر و بیدارتر از قبل اجازه نخواهند داد خواب شیطانی فتنه‌گران و بدخواهان تعبیر شود.
(این مطلب تقدیم می‌شود به روح ملکوتی انسانی مخلص و استادی صبور و بصیر مرحوم حاج حسن شایانفر(ره))
علیرضا طلابی