kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
امام‌جمعه قم:

توجیه سرسپردگی به آمریکا فتنه امروز است

امام جمعه قم با اشاره به شکست فتنه 88 با حضور حماسی ملت در 9 دی، گفت: توجیه سرسپردگی و اعتماد به آمریکای عهدشکن و خائن فتنه امروز کشور است.


قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور گسترده مردم متدین این شهر در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: در فتنه 88 شخص رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر ملعون رژیم صهیونیستی رسما از یکی از نامزدهای ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران نام بردند اما برخی مزورانه می‌خواهند آن فتنه آمریکایی- اسرائیلی را در حد یک اعتراض انتخاباتی تنزل دهند.
وی افزود: اقدامات سران فتنه در حالی بود که رهبرمعظم انقلاب خیرخواهانه و به صورت مستمر در آشکار و نهان از آنان خواست صف خود را از آشوب‌گران جدا سازند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت‌(س) اظهار داشت: فتنه‌گران با هدایت آمریکا و اسرائیل به اموال عمومی خسارت‌های فراوانی وارد کردند و در نهایت هدف خود را سقوط اصل نظام اعلام کردند اما سران فتنه با سخنان و رفتارهای خود زمینه تحرکات را برای آنان فراهم آوردند.
وی گفت: در آن آشوب و غوغا رهبری معظم انقلاب توانست با مدیریت ولایی صف امت حزب‌الله را از آشوبگران حزب شیطان جدا کند و به همین دلیل فتنه ناکام ماند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: در نهایت فتنه‌گران نه تنها به نتیجه نرسیدند بلکه برای همیشه نزد مردم رسوا و سرافکنده شدند.
وی افزود: آشکار است که آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی کاسب فتنه بودند و به همین دلیل مردم با قیام تاریخی 9 دی چنان ضربه سهمگین و سنگینی بر پیکر فتنه زدند که تا امروز نتوانسته‌اند سربلند کنند.
خطیب جمعه قم با اشاره به فهرست طولانی جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا و انگلیس و متحدان آنها علیه ایران چه پیش و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: با اینکه دشمن نتوانسته از راه توطئه‌ها و فتنه‌های رنگارنگ دوباره کشور را تحت استثمار خود درآورد، اینک فتنه توجیه اعتماد به آمریکا را کلید زده است.
وی فتنه توجیه اعتماد و سرسپردگی به آمریکا را بسیار خطرناک عنوان و خاطر نشان کرد: خطر این توطئه از آنجایی است که در داخل مدعیان خط امام(ره) و انقلاب آگاهانه یا ناآگاهانه پرچم‌دار آن شده‌اند.
امام‌جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در آزادسازی حلب را سر آغاز پیروزی‌های بزرگ‌تر سیاسی و نظامی در منطقه مطرح کرد و گفت: این پیروزی در نهایت به بیرون راندن مستکبرین از منطقه غرب آسیا منجر خواهد شد.