kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

قیمت لوازم خانگی به دلیل گران شدن دلار افزایش یافت

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: گران شدن دلار و مواد اولیه موجب افزایش پنج تا هفت درصدی قیمت لوازم خانگی شده است.


محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی اظهار کرد: افزایش نرخ دلار و قیمت مواد اولیه از جمله مس، آلومینیوم و مواد پتروشیمی از دلائل افزایش قیمت لوازم خانگی است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی به دلیل رقابت شدید تمایل به افزایش قیمت ندارند، گفت: در دو سال گذشته قیمت لوازم خانگی هیچ‌گونه افزایشی نداشته، اما این بار تولیدکنندگان این بخش به دلایل مذکور مجبور به افزایش قیمت کالاهای تولیدی خود شده‌اند.
طحان‌پور با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی بین پنج تا هفت درصد افزایش یافته است، افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش تقاضا برای خرید در این فصل اصلا زمان خوبی برای افزایش قیمت کالا نیست، ضمن اینکه قیمت تمام شده کالا در کشور هم بالاست.
وی تصریح کرد: بر اساس آماری که در اختیار دارم، میزان تولید کالاهای با کیفیت در بخش لوازم خانگی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که این موضوع حاکی از آن است که مردم نیازشان را خریداری می‌کنند و رکودی در این بخش مشاهده نمی‌شود.
طحان‌پور با بیان اینکه در بخش لوازم خانگی صادرکننده نیستیم، گفت: بنابراین وقتی تولیدات افزایش می‌یابد و روی دست تولیدکننده هم نمی‌ماند، نشانه آن است که قطعا مصرف‌کنندگان داخلی آن را خریداری کرده‌اند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان داشت: تولیدکنندگانی که کالای خوب و با کیفیت تولید می‌کنند، کالایشان به فروش می‌رود و تولیدکنندگانی که مدعی رکود در این بازار هستند کالای با کیفیت تولید نمی‌کنند، تا محصولاتشان مشتری داشته باشد.
طحان‌پور گفت: ‌در بخش لوازم خانگی وارداتی و خارجی هم به دلیل افزایش افزایش قیمت دلار همان پنج تا هفت درصد افزایش قیمت را شاهد هستیم.