kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸

اخبار کوتاه از فوتبال



دایی: گفتم پنالتی سپاهان گل شود فوتبال را کنار می‌گذارم
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران درباره جنجال‌های پیش آمده در بازی با سپاهان گفت: از این که تیمم را 10 نفره کردند ناراحت بودم و تصمیم‌های داور خیلی سختگیرانه بود. علی دایی پس از پیروزی تیمش برابر سپاهان درباره اعلام پنالتی‌ به سود تیم اصفهانی و جنجالی که پس از آن رخ داد و تا بیرون کشیدن تیم از زمین پیش‌رفت، اظهار کرد: سؤال من این است که اگر آن صحنه در زمین سپاهان و روی بازیکن ما رخ می‌داد آیا داور پنالتی‌ می‌گرفت؟ هزار سال دیگر این کار را نمی‌کرد.او ادامه‌ داد: ما 10 نفره شده بودیم و از آن لحظه ناراحت شدیم. کارت اول و حتی کارت دومی که به غلامی داد سختگیرانه بود. در بازی قبلی در جام حذفی هم برابر استقلال چند بازیکن دو کارته ما را مثل آب خوردن سه کارته کردند.دایی درباره آنچه قبل از ضربه پنالتی‌ به دروازه‌بان تیمش گفت‌ هم، اظهار کرد: وقتی بیرون می‌رفتم گفتم که امکان ندارد آن پنالتی‌ گل شود. به دروازه‌بان هم گفتم که اگر آن توپ گل شود فوتبال را کنار می‌گذارم. دنیا هم اگر جمع شود اگر آن بالایی نخواهد نمی‌شود، پس این قدر تقلا نکنند.سرمربی تیم فوتبال نفت تهران درباره این که چرا می‌خواست تیم را از زمین بیرون بکشد، گفت‌: من نمی‌خواستم این کار را بکنم،‌ بلکه بازیکنان می‌خواستند بیرون بیایند.دایی ‌اضافه کرد: کجای دنیا داور وسط به خاطر این که وقت بازی تلف نشود از دروازه‌بان توپ را می‌گیرد و به نقطه کرنر می‌فرستد تا بازیکن کرنر را بزند. وظیفه داور چیز دیگری است. کجای دنیای چنین مسئله‌ای را دیده‌اید؟ اگر دیده‌اید به من بگویید. این مسئله خیلی حساس است.سرمربی نفت درباره توهین‌هایی که در ورزشگاه به او شد هم گفت‌: کاری به این مسائل ندارم. تیمم به فینال جام حذفی صعود کرده و ان‌شاء‌الله در فینال هم پیروز می‌شویم. تیم ما امروز استحقاق پیروزی را داشت. ما چهار بازیکن اصلی‌مان را امروز در اختیار نداشتیم، اما بازیکنان جایگزین عملکرد خوبی داشتند. فقط باید خدا بخواهد تا شما پیروز شوید.
ویسی: نفتی‌ها جو را متشنج کرده بودند
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: هر بار داور به سود ما سوت می‌زد نفتی‌ها اعتراض می‌کردند و بازی می‌خوابید. آنها جو را متشنج کرده بودند.عبدالله ویسی پس از شکست تیمش در نیمه نهایی جام حذفی برابر نفت تهران، گفت‌: شرمنده هواداران شدیم که نتوانستیم به فینال صعود کنیم و آنها را خوشحال کنیم. ما تمام تلاشمان را انجام دادیم.سرمربی سپاهان درباره تصمیم‌های داور مسابقه هم گفت‌: درباره داوری‌ها صحبتی ندارم و آن را به کارشناسان داوری می‌سپارم اما داور هر سوتی که به نفع ما می‌زد نیمکت حریف اعتراض می‌کرد و سه، چهار ‌دقیقه بازی می‌خوابید. آنها جو را متشنج کرده بودند.او درباره حاشیه‌های آخر بازی و از دست رفتن پنالتی‌ برای سپاهان هم گفت‌: وقتی جلوی 40 هزار هوادار از حریف عقب باشید این اتفاقات رخ می‌دهد. جو بسیار سنگین بود و بازی حداقل 15 ‌دقیقه وقت تلف شده داشت. تازه داور گل سالم ما را که توپ از خط رد شده بود را نگرفت.
کریمی: تغییرات مدیریتی در این شرایط به نفع باشگاه نیست
کاپیتان سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تغییرات مدیریتی در این شرایط اصلا به سود باشگاه نخواهد بود.علی کریمی در خصوص آخرین شرایط و اینکه نظرش در مورد وضعیت این تیم چیست، گفت: پرسپولیس نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان رساند که جا دارد یک خسته نباشید به مجموعه باشگاه و یک تبریک به هواداران این تیم بگویم. امیدوارم با حمایت آنها در نیم‌فصل دوم شرایط قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فراهم شود، چون قطعا بازی‌ها در نیم فصل دوم برای همه تیم‌ها سخت است و دیگر نباید به راحتی فرصت از دست داد.کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص شایعاتی که پیرامون تغییر علی‌اکبر طاهری از مدیریت این باشگاه مطرح می‌شود، گفت: همیشه یکی از عوامل موفقیت یک تیم ثبات مدیریت است. من فکر نمی‌کنم تا امروز باشگاه با مدیریت طاهری به مشکل برخورد کرده باشد، در ضمن شرایط فعلی از حساسیت بالایی برخوردار است و بازی‌های نیم‌فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا در پیش است. پس بهتر است شاهد تغییرات در مدیریت باشگاه پرسپولیس نباشیم و این موضوع به صلاح باشگاه نیست.
شکست تاسیسات در روز اخراج شمسایی
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتسال عصر روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و نتایج جالب توجهی در آن رقم خورد. هفته پانزدهم لیگ برتر فوتسال در حالی از ساعت 15 روزپنجشنبه آغاز شد که تمام نتایج به سود صدرنشین رقم خورد. گیتی پسند که پیش از این با اختلاف سه امتیازی در صدر قرار داشت، مقابل شهروند ساری با نتیجه 8 بر 2 به برتری رسید. همچنین با توجه به تساوی چهار بر چهار مس مقابل طرح و توسعه قزوین و شکست چهار بر سه حفاری مقابل ارژن، گیتی پسند دوباره با تفاضل 5 امتیاز در صدر باقی ماند.در تبریز تیم دبیری در دیداری پرحاشیه با نتیجه چهار بر سه از سد تاسیسات دریایی تهران گذشت. وحید شمسایی در این بازی گل به خودی زد و در ادامه هم اخراج شد.اما یکی از نتایج عجیب هفته در قزوین رقم خورد. جایی که تیم بحران زده طرح و توسعه الوند تیم رده دومی مس را با نتیجه چهار بر چهار متوقف کرد. این در حالی است که طرح و توسعه تا دقایق پایانی از حریف قدرتمند خود پیش بود.در یکی دیگر از بازی‌های این هفته یاسین پیشرو قم با هدایت محمدرضا حیدریان با سه گل از سد مقاومت البرزی گذشت که هفته گذشته گیتی پسند را متوقف کرده بود. کاپیتان مقاومت در این بازی اخراج شد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
*محمدرضا خلعتبری مهاجم تیم گسترش فولاد تبریز که ابتدای فصل جاری از تیم سپاهان به جمع شاگردان فراز کمالوند اضافه شده بود امروز (پنجشنبه) بعد از جلسه با مسئولان گسترش فولاد قراردادش را با این تیم فسخ کرد.وی در اواسط این فصل هم با نظر کمالوند مدتی در تمرینات این تیم شرکت نکرد.خلعتبری ظاهرا از تیم‌های سایپا و نفت تهران پیشنهاد دارد.
* میلاد میداوودی مهاجم سابق استقلال بعد از نیم‌فصل بازی نکردن به جمع شاگردان خداداد عزیزی اضافه می‌شود.عباسی مدیر عامل تیم فوتبال سیاه‌جامگان در این خصوص گفت: میداوودی پس از پشت سر گذاشتن تست‌های فنی، به لیست این تیم اضافه خواهد شد.میداوودی که سابقه بازی در تیم‌های استقلال تهران، استقلال خوزستان، نفت تهران و سایپا را دارد، با نظر مثبت خداداد عزیزی در نیم‌فصل دوم برای سیاه‌جامگان به میدان خواهد رفت.
*مسئولان باشگاه استقلال خوزستان پس از مذاکره با آلویس نانگ با او برای نیم فصل دوم لیگ برتر قرارداد داخلی بستند.مدت قرارداد این مهاجم برزیلی تا پایان نیم فصل دوم لیگ برتر است. بر این اساس نانگ آبی‌های خوزستان را در لیگ قهرمانان آسیا نیز همراهی خواهد کرد.قرارداد نانگ امروز به صورت رسمی در هیئت فوتبال استان به ثبت خواهد رسید.استقلالی‌ها پیش از این نیز با مصطفی ماهی به توافق رسیده بودند.همچنین تاکنون جدایی عبدی از این تیم قطعی شده است و گفته می‌شود که رحیم زهیوی نیز با استقلال تهران برای یک فصل و نیم به توافق شفاهی رسیده است.
مشخص شدن فهرست بازیکنان مازاد سایپا
در اولین تمرین تیم سایپا فهرست بازیکنان مازاد این تیم مشخص شدند. تمرینات تیم سایپا بعد از چند روز تعطیلی دیروز آغاز شد و در این تمرین بازیکنانی که کادرفنی آنها را در فهرست مازاد قرار داده بود حضور نداشتند. ابراهیم‌شکوری، مهدی بدرلو، خلیل هلالی، مسعود حسن زاده، رینالدو مهاجم برزیلی و فیلیپ الساندرو دروازه‌بان برزیلی( به دلیل مصدومیت) بازیکنانی هستند که در نیم فصل دوم همراه این تیم حضور نخواهند داشت.
اصفهانیان:دستمزد داوران پرداخت نشده است
رئیس‌کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد: قرار بود پول بلوکه شده ایران در فیفا از طریق یک کشور سوم پرداخت شود که این راه هم هنوز به نتیجه نرسیده است.فریدون اصفهانیان در مورد پرداخت نشدن مطالبات داوران در نیم فصل اول لیگ برتر گفت: متاسفانه هنوز دستمزد داوران پرداخت نشده است. دستمزد داوران برای فصل جاری افزایشی نداشت و همان دستمزد اندکی هم که قرار است پرداخت شود به موقع نداده‌ایم. فدراسیون فوتبال هم مشکل مالی دارد و در تلاش هستیم که این مشکلات حل شود. وی در مورد دستمزد داوران لیگ‌های پایین‌تر گفت: بدهی‌های قبلی داوران پرداخت شده اما در فصل جاری پولی به آنها نیز نداده‌ایم.اصفهانیان در مورد پول بلوکه شده ایران در فیفا گفت: قرار بود این پول را از طریق کشور سومی بگیریم اما از این راه هم نتوانستیم به پول‌مان برسیم.
حضور رحمتی در تمرین استقلال و غیبت خرمگاه
سرمربی و دروازه‌بان استقلال در آغاز تمرین دیروز این تیم برخوردی معمولی داشتند. بعد از حرف و حدیث‌های فراوان درباره اختلاف علی‌رضا منصوریان و مهدی رحمتی که حتی تا اعلام رضایت سرمربی آبی‌پوشان از جدایی رحمتی پیش رفت، دیروز کاپیتان استقلال در تمرین تیمش حاضر شد و در ابتدای تمرین برخوردی معمولی با منصوریان داشت و بعد از دست دادن با او به انجام تمرین پرداخت.رحمتی برخورد گرم و صمیمی با حسین حسینی دروازه‌بان دوم استقلال داشت و در ابتدای تمرین با او به بازی والیبال پرداخت.حضور رحمتی در تمرین استقلال در حالی بود که محمد خرمگاه، مربی استقلال که گفته شده با رحمتی اختلاف شدید دارد، به دلیل کسالت مادرش و سفر به شهر سبزوار در این تمرین غایب بود.امید ابراهیمی، کاوه رضایی و امین حاج محمدی از دیگر غایبین تمرین دیروز استقلال بودند. همچنین محسن کریمی و روزبه چشمی پس از مدت‌ها مصدومیت و غیبت در تمرینات، دیروز در اولین تمرین آبی‌پوشان حضور پیدا کردند و پس از لحظاتی گفتگو با منصوریان و تشویق هواداران، در تمرین حاضر شدند.