kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸

اخبار ورش جهان


 هزینه 14 میلیون پوندی برای درمان شوماخر
تاکنون 14 میلیون پوند هزینه درمان میشائیل شوماخر شده است. میشائیل شوماخر، یکی از برترین راننده‌های فرمول یک جهان که به دلیل حادثه در هنگام اسکی کردن در کوه‌های آلپ به حالت کما رفت، چندی بعد توانست از کما خارج شود، اما ظاهرا شرایط چندان خوبی ندارد. هر چند که خانواده‌ و مدیر برنامه‌های او اطلاع زیادی از وضعیت شوماخر در اختیار رسانه‌ها قرار ندادند و همچنین عکسی هم از او منتشر نشده است ولی صورت حساب پزشکی شوماخر نشان می‌دهد که تاکنون 14 میلیون پوند هزینه درمان این ورزشکار آلمانی شده است. درمان شوماخر هر روز باید انجام شود به طوری که هزینه هفتگی شوماخر به 115 هزار پوند می‌رسد که این هزینه در طول سه سال گذشته برای بهبود وضعیت شوماخر ثبت شده است.شوماخر در دسامبر 2013 در سرآشیبی کوه‌های آلپ فرانسه دچار سانحه شد و از ناحیه سر به شدت مجروح گردید و صدمه زیادی به نیمکره‌های مغزی او وارد شد. در روزهای گذشته چندین خبرگزاری درخواست دادند تا آخرین عکس شوماخر را به مبلغ یک میلیون پوند از خانواده‌ او خریداری کنند که هنوز با رضایت خانواده‌ شوماخر روبرو نشده است.
رونالدو پیشنهاد نجومی چینی‌ها را رد کرد
مدیر برنامه‌های کریستیانو رونالدو اعلام کرد این بازیکن پیشنهاد 300 میلیون یورویی چینی‌ها را رد کرده است. کریستیانو رونالدو چندی پیش قرارداد خود را با رئال مادرید تمدید کرد تا به حضور در این تیم اسپانیایی تداوم ببخشد. در این بین در حالی که تیم‌های چینی پیشنهادات زیادی به ستارگان جهان دادند، خورخه مندس مدیر برنامه‌های رونالدو اعلام کرد این بازیکن پیشنهاد 300 میلیون یورویی از لیگ چین را رد کرده است. رونالدو می‌توانست با حضور در چین سالی 100 میلیون یورو درآمد داشته باشد ولی ترجیح داده است تا فوتبال خود را در بالاترین سطح در اسپانیا ادامه دهد. خورخه مندس درباره این موضوع گفت: یک باشگاهی چینی پیشنهاد 300 میلیون یورویی به رونالدو داد که هر سال بیش از 100 میلیون یورو به این بازیکن می‌رسید ولی پول همه چیز نیست و رئال مادرید مثل خانه او محسوب می‌شود و به همین خاطر ترجیح داده است تا در رئال بماند. کریستیانو رونالدو که چهارمین توپ طلای خود را در سال 2016 دریافت کرد قرارداد خود را تا سال 2021 تمدید کرده است تا به حضور در رئال ادامه دهد. تیم‌های چینی با هزینه‌های سرسام آور توانسته‌اند در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی را جذب کنند که آخرین آنها کارلوس توس بود که به شانگهای پیوست تا بیشترین دریافتی را بین فوتبالیست‌های جهان داشته باشد. همچنین هفته قبل نیز اسکار با 60 میلیون یورو به لیگ چین رفت تا ستاره دیگری در این لیگ حضور داشته باشد.
گزینه جدی بارسلونا برای جایگزینی انریکه
روزنامه مارکا اسپانیا از گزینه جدی بارسلونا برای جایگزینی انریکه در صورت توافق نکردن با این مربی برای تمدید قراردادش سخن به میان آورد. لوئیس انریکه قرارداد خود را با بارسلونا تمدید نکرده و همین باعث شده تا گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال پایان همکاری او با آبی‌آناری‌ها به گوش رسد. روزنامه مارکا اسپانیا از ارنستو والورده به عنوان گزینه اصلی جایگزینی انریکه سخن به میان آورد. مارکا نوشت: اگر سران بارسلونا با انریکه برای تمدید قرارداد به توافق نرسند والورده سرمربی اتلتیکو بیلبائو گزینه اصلی نیمکت آبی اناری‌ها است.قرارداد والورده با بیلبائو با پایان فصل جاری به پایان می‌رسد و بارسلونا این امکان را دارد که بدون هیچ مشکلی این مربی باتجربه را جذب کند. والورده سابقه مربیگری در ویارئال و والنسیا را هم در کارنامه دارد. او دو سال در بارسلونا هم سابقه بازی کردن دارد.
توس ثروتمندترین فوتبالیست جهان شد
مهاجم آرژانتینی بوکاجونیورز به عضویت تیم شانگهای در چین درآمد تا بیشترین حقوق را بین فوتبالیست‌ها دریافت کند. کارلوس توس مهاجم آرژانتینی که در بوکاجونیورز فعالیت می‌کرد به شانگهای در لیگ چین پیوست تا یک ستاره دیگر نیز به لیگ پرستاره چین اضافه شود. توس ۳۲ ساله در این تیم چینی هفته‌ای ۶۵۰ هزار پوند به جیب خواهد زد تا بیشترین حقوق را بین فوتبالیست‌های جهان دریافت کند. کارلوس توس که چند وقتی است به تیم ملی کشورش دعوت نمی‌شود در تیم‌های کورینتیانس برزیل، وستهام، منچستریونایتد، منچسترسیتی و یوونتوس بازی کرده است و در نهایت با حضور در بوکاجونیورز مدتی نیز در این تیم بازی کرد. در حالی که قبلا گفته بود در لیگ آرژانتین از فوتبال خداحافظی خواهد کرد ترجیح داد به لیگ چین نیز برود و بازی در این لیگ را نیز تجربه کند.
چک: با کسب 88 امتیاز قهرمان می‌شویم
سنگربان آرسنال براین باور است که تیمش با کسب 88 امتیاز قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به دست خواهد آورد. آرسنال در فصل جاری رقابت‌های لیگ جزیره یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌آید. این تیم با 37 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی جای دارد و با چلسی صدرنشین 9 امتیاز فاصله دارد.پتر چک سنگربان آرسنال از شرط قهرمانی تیمش سخن به میان آورد و گفت: اگر می‌خواهیم که جام قهرمانی را بالای سر بریم باید 88 امتیاز به دست آوریم. از نظر من چگونه رسیدن به این تعداد امتیاز مهم نیست بلکه مهم این است که بتوانیم به آن برسیم.او ادامه داد: طبیعی است که تیم‌ها در نیم فصل دوم امتیاز از دست دهند. نباید اشتباهات نیم فصل نخست را تکرار کنیم و به راحتی امتیاز از دست دهیم. جدول رده‌بندی به زودی دستخوش تغییر می‌شود و امیدوارم که این تغییر به سود ما باشد.
لیورپول سنگربان سابق رئال را می‌خواهد
لیورپول به دنبال تقویت خط دروازه خود است و می‌خواهد دیگو لوپز سنگربان سابق رئال و میلان را جذب کند. با وجود آنکه لیورپول در تابستان کاریوس را جذب کرد اما عملکرد ضعیف این سنگربان آلمانی از یک طرف و اعتماد نداشتن کلوپ به مینیوله از طرف دیگر باعث شده است تا قرمزپوشان آنفیلد به دنبال جذب یک سنگربان در زمستان باشند. روزنامه دیلی استار اعلام کرد که دیگو لوپز سنگربان سابق رئال مادرید و میلان گزینه مورد علاقه کلوپ است. این دروازبان اسپانیایی با میلان قرارداد دارد اما به صورت قرضی در اسپانیول بازی می‌کند و از بهترین‌های لالیگا در فصل جاری بوده است. لیورپول در فصل جاری عملکرد خوبی از خود نشان داده است و با 40 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی جای دارد و از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌آید.