kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

ارتش آمریکا پس از بمباران موصل: گویا یک بیمارستان را زدیم!

فرماندهی نظامی آمریکا در خاورمیانه می‌گوید در یکی از حمله‌های هوایی به موصل، یک بیمارستان را هدف قرار داده و غیرنظامیان را کشته‌اند.


به گزارش ایرنا، مرکز فرماندهی نظامی آمریکا در خاورمیانه می‌گوید هواپیماهای ائتلاف آمریکا روز پنجشنبه یک خودروی حامل تروریست‌های داعش را در منطقه‌ای از موصل هدف قرار داد که بعدها متوجه شد این منطقه پارکینگ یک مجتمع بیمارستانی بوده! این حمله به کشته شدن غیرنظامیان  عراقی منجر شده است. این مرکز اما وعده داده حادثه کشتار غیرنظامیان موصل را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد! و یافته‌های تحقیقات خود را به صورت شفاف منتشر می‌کند!  نکته قابل توجه دیگر اینکه ائتلاف آمریکایی مدعی شده بمباران مواضع داعش «با دقت تمام» و با «هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامی» صورت گرفته است! با این حال، ائتلاف مذکور تاکنون به دستکم 173 مورد کشتار غیرنظامیان در حمله‌های هوایی به عراق و سوریه رسمأ اعتراف کرده است؛ رقمی که ناظران مستقل معتقدند بسیار کمتر از آمار واقعی است. گروه غیردولتی «ایروارز» مستقر در لندن برآورد کرده حمله‌های ائتلاف به اصطلاح ضدداعش تاکنون بیش از 2 هزار غیرنظامی را به کام مرگ کشیده است. ائتلاف آمریکا علاوه بر کشتار غیرنظامیان، بارها مواضع نیروهای عراقی را در عملیات مبارزه با داعش هدف قرار داده است. واشنگتن غالبا از این موارد تحت عنوان «اشتباه» یاد می‌کند!
 ارزش حشدالشعبی
خبر دیگر اینکه، «عباس البیاتی» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد: «اگر حشد‌الشعبی نبود، برخی کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس سرنگون می‌شدند.» البیاتی، در گفت‌وگو با ایرنا از اظهارات اخیر «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در مورد حشد‌الشعبی نیز به عنوان «دخالت آشکار در امور داخلی عراق» و «شک و تردید در ملیت این نیروی عراقی» نام برد که «موجودیت قانونی دارد و کاملا مبتنی بر قانون اساسی است.» «الجبیر» در تازه‌ترین اتهامات خود به حشد‌الشعبی که عراقی‌ها از آن به عنوان «فتنه‌انگیزی» یاد می‌کنند، این گروه را که در جنگ علیه داعش تاکنون چند هزار شهید تقدیم کرده است، گروهی «فرقه‌ای» توصیف کرده که تحت کنترل ایران هستند!