kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

سفیر یونان در برزیل را آتش زدند!

پلیس برزیل روز پنج‌شنبه خودروی سوخته متعلق به سفارت یونان را یافت و اعلام کرد که «احتمالاً» شخص سوخته در داخل ماشین سفیر یونان در برزیل بوده است.


 روز دوشنبه هفته گذشته کارمندان سفارت یونان در برزیل به پلیس دیپلماتیک این کشور خبر مفقود شدن سفیر کشورشان را می‌دهند. به پلیس برزیل گفته می‌شود «کراکاس آمیریدیس» به مناسبت تعطیلات سال نو میلادی به شهر «ریودوژانیرو» رفته است و آخرین بار از طریق پیامک با وی در ارتباط بوده‌اند و پس از آن هیچ خبری از وی ندارند. پلیس برزیل بلافاصله تحقیقات خود را آغاز می‌کند و نهایتا روز پنج‌شنبه لاشه خودروی سوخته «آمیریدیس» پیدا می‌شود. هر چند که به احتمال «قوی» جنازه سوخته فرد داخل ماشین، سفیر یونان است، اما پلیس برزیل از اعلام قطعی این خبر خودداری کرده و گفته باید منتظر نتیجه آزمایش دی.ان‌.ای بود و پاسخ این آزمایش سرنوشت قطعی آقای سفیر را مشخص خواهد کرد.
وزارت خارجه یونان تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق نشان نداده است. سفارت یونان در برزیلیا پایتخت برزیل فعلا تا به سرانجام رسیدن این پرونده تعطیل است. این سومین خبر قتل  یک دیپلمات در ماه اخیر است. هفته گذشته، خبر پیدا شدن جسد «یفس شاندلون» نماینده حسابرس ارشد ناتو در امور تروریسم و پولشویی در بلژیک منتشر شد، که هنوز هم علت آن مشخص نشده است. دو هفته پیش نیز سفیر روسیه در ترکیه مقابل دوربین‌های تلویزیونی به قتل رسید.
هر چند که پلیس برزیل هیچ اظهار نظری در رابطه با انگیزه قتل سفیر برزیل اعلام نکرده اما این احتمال وجود دارد با توجه به ناامنی جدی در برزیل، سفیر یونان گرفتار دزدان خیابانی و یا خلافکاران شمال ریودوژانیرو شده باشد.