kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

کوتاه از شهرستان‌ها



مذاکرات خرید کشتی اقیانوس‌پیما
جزیره کیش- خبرنگار کیهان: مذاکرات خرید و پیوستن کشتی اقیانوس‌پیمای مسافری کروز به ناوگان دریایی جزایر کیش و هندورابی برای جابجایی گردشگران داخلی و خارجی آغاز شد.مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش با اعلام این خبر از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط کشتیرانی گردشگری دریایی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مسیر که قشم و چابهار نیز از مقاصد این سفرها است گردشگری دریایی بین جزایر و بنادر خلیج فارس راه‌اندازی می‌شود.اسماعیل موسوی با اشاره به علاقه‌مندی و تمایل زیاد بخش خصوصی در بخش گردشگری دریایی اظهار امیدواری کرد بتوانیم تا قبل از پایان سال جاری کشتی اقیانوس پیمای کروز را به جزیره کیش بیاوریم.
پیوستن جزیره هندورابی به کیش
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از پیوستن جزیره هندورابی به یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش خبر داد.
علی اصغر مونسان با بیان اینکه فرودگاه، بندرگاه و هتل در این جزیره آماده شده است گفت: این جزیره زیبای گردشگری در ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. وی گفت: در شرایط کنونی سفر به جزیره هندورابی از طریق بندرگاه جزیره کیش انجام وبه زودی امکان سفر هوایی نیز از فرودگاه کیش با هواپیما انجام خواهد گرفت که قطعاً با افزایش گردشگران پروازها نیز به این جزیره افزایش می‌یابد.
وی افزود: ما 6 فروند هواپیمای کوچک را خریداری کردیم که به زودی به ناوگان شرکت هواپیمایی کیش خواهند پیوست و تلاش خواهیم کرد تا مراکز استانهای کشور را به جزایر کیش و هندورابی متصل کنیم.
تبدیل زباله به ثروت
تنکابن- خبرنگار کیهان: امام جمعه تنکابن گفت: تبدیل طلای سیاه (زباله) در مازندران به یک ثروت و سرمایه ملی مورد تأکید است.
حجت‌الاسلام پوراکبر هشدار داد اگر بر روی زباله و فاضلاب فکری نشود به زودی مازندران در این زباله‌ها دفن خواهد شد.
وی افزود دنیا به زباله به عنوان یک ثروت و سرمایه نگاه می‌کند اما در اینجا نه تنها برای زباله فکری نشده بلکه فاضلاب خانگی نیز به دریا می‌ریزد.پوراکبر از شهردار جدید تنکابن خواست برای طرح بازیافت و ثروت طلای سیاه در این شهرستان فکر اساسی معمول دارند و آن‌را در دستور کار خود قرار دهد.
تولید انواع ماهی
بردسکن- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی بردسکن از تولید 97 تن انواع ماهی گرمابی و سردآبی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد.حسین محمدی افزود: شهرستان بردسکن 110 استخر ذخیره آب کشاورزی دارد که بیش از 200 نفر در بخش شیلات اشتغال‌زایی دارند.وی عنوان کرد: در 6 ماهه اول امسال 90 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در 38 استخر ذخیره آب کشاورزی رهاسازی شد که در مجموع از این تعداد استخر 72 تن ماهی کپور برداشت شد.محمدی همچنین از رهاسازی 50هزار قطعه بچه‌ماهی سردآبی (قزل‌آلا) در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 25 تن ماهی قزل‌آلا برداشت شود. محمدی ارزش ماهی تولیدی شهرستان بردسکن را بالغ بر 700 میلیون تومان اعلام کرد.
کاهش حوادث کار
همدان- خبرنگار کیهان: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، گفت: حوادث ناشی از کار طی هشت ماه گذشته سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است.احمد توصیفیان افزود: تعداد حوادث ناشی از کار از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه در استان نیز، 171 مورد گزارش شده است.وی یادآور شد: امسال همچنین، تعداد 5 هزار و 976 مورد بازرسی از کارگاههای مشمول قانون کار استان انجام شده که نسبت به تعهد 5 هزار و 600 موردی، شاهد تحقق مثبت 7/6 درصدی در حوزه بازرسی هستیم.
تکمیل نمازخانه گردشگری
یاسوج- خبرنگار کیهان:  شهردار یاسوج اظهار داشت: اولین نمازخانه و حسینیه گردشگری شهری کهگیلویه و بویراحمد در پایتخت طبیعت ایران (یاسوج) آماده بهره‌برداری شده است. محمدعلی جاوید گفت: این مکان مذهبی در مجموعه گردشگری آبشار یاسوج در مدت پنج ماه براساس آخرین تکنولوژی معماری، گردشگری و سنتی اسلامی احداث شده است.
وی افزود: این مجموعه دینی مذهبی 264 متر مربع زیربنا دارد و برای ساخت آن سه میلیارد ریال از محل اعتبارات درآمدهای شهرداری یاسوج سرمایه‌گذاری شده است.جاوید اضافه کرد: این مکان به یک مکان فرهنگی در محیط گردشگری تبدیل شده که می‌تواند به عنوان پناهگاهی در حوادث غیر مترقبه و اسکان مسافران نوروزی هنگام برودت هوا مورد استفاده قرار گیرد.
افتتاح ساختمان دادگاه
* رئيس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از ساختمان جدید دادسرا و دادگاه عمومی و انقلاب بویراحمد را افتتاح کرد.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی گفت: تاکنون حدود 14 میلیارد تومان از اعتبارات خاص قوه قضائیه به توسعه زیربنایی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته و از این اعتبارات علاوه بر سه شهرستان بزرگ استان در بخش‌های چاروسا، دیشموک و مارگون برای توسعه دستگاه قضایی نیز هزینه شده است.
تجهیز شبکه آبیاری
بندرعباس- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان از تجهیز دوهزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی میناب با هزینه افزون بر یک میلیارد و 250 میلیون تومان به شبکه آبیاری خبر داد و گفت: این اقدام در راستای شبکه‌ای کردن آب‌رسانی به باغ‌های شهرستان میناب با همکاری شرکت مهاب قدس اجرا می‌شود.
هوشنگ ملایی شنبه بیان داشت: همچنین به منظور تامین آب مورد نیاز شرب و کشاورزی طرح انتقال آب از سواحل مکران از طریق سد جگین به میناب در دست اجرا است.وی ادامه داد: ‌با توجه به پایان عمر مفید خط اول شبکه آبرسانی میناب به بندرعباس، کار تعویض لوله‌های این خط آغاز شده و خط سومی در این مسیر در دستور کار نیست.ملایی شنبه اظهار کرد: هم‌اکنون 600 دشت با مشکلات بی‌آبی و فروچاله در کشور وجود دارد که یکی از این دشت‌ها در میناب واقع شده لذا کار احیای آن با اجرای 10 طرح تغذیه مصنوعی در اولویت وزارت نیرو قرار گرفته است.
عرضه مستقیم محصولات کشاورزی
* مدیر تنظیم بازار محصولات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: به منظور کم کردن فاصله بین مزرعه تا بازار مصرف، غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس راه‌اندازی شد.
عزیز سیدی گفت: با توجه به لزوم حمایت از تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان و برای خدمات‌دهی و عرضه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب به شهروندان، تعداد 4 غرفه در اختیار کشاورزان استان در سطح شهر بندرعباس قرار داده شده است تا بدون واسطه نسبت به عرضه محصولات خود اقدام کنند.
وی افزود: این غرفه‌ها به صورت موقت و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی در اختیار بهره‌برداران قرار داده شده تا ضمن فروش محصولات، شهروندان نیز از محصولات فصلی استان با قیمت پایین‌تر از بازار و کیفیت مطلوب بهره‌مند شوند.
بررسی مسائل منابع طبیعی
رشت- خبرنگار کیهان: استاندار گیلان از تشکیل کارگروه بررسی مسائل منابع طبیعی در پروژه‌های مهم استان با اختیارات ملی خبر داد.
محمدعلی نجفی اظهار داشت: در این نشست مقرر شد کارگروهی به صورت منظم به منظور تصمیم‌گیری برای اعطای مجوزهای منابع طبیعی برای پروژه‌های مهم استان که نیاز به اختیارات کشوری دارد، در گیلان تشکیل شود.
وی بر رفع موانع سرمایه‌گذاران برای تولید و ایجاد اشتغال تاکید کرد.