kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

انتقاد دادستان کرج از ساخت خودروهایی که در چند ثانیه به سرقت می‌روند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کرج با اشاره به افزایش پرونده‌های سرقت از خودرو، گفت: کارخانه‌های سازنده خودرو برای پیشگیری از سرقت باید چاره‌اندیشی کنند.



حاجی رضا شاکرمی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین پرونده‌ها مربوط به سرقت و پس از آن درگیری است، افزود: یکی از موضوعاتی که با آن درگیر هستیم، سرقت خودرو و وسایل داخل خودروها است که 50 درصد جرایم را به خود اختصاص می‌دهد.
وی اضافه کرد: سوال ما از برخی خودروسازان این است که چرا در تولید دقت نمی‌کنند، مسئولیت نمی‌پذیرند و شاهد هستیم سارقان ظرف کمتر از یک دقیقه خودرو را روشن و یا وسایل درون خودرو را سرقت می‌کنند، ما نمی‌توانیم تنها صاحب خودرو را مسئول بدانیم، بلکه خودروسازان نیز مسئولیت دارند.
شاکرمی گفت: سارقان به دنبال سرقت از خودروهای مدل پایین نیستند، چرا که سرقتشان زمان‌بر است بلکه به دنبال خودروهایی هستند که زیر یک دقیقه بتوانند آن را باز کرده و به سیستم آن دسترسی پیدا کنند، نقطه‌هایی در برخی از خودروها وجود دارد که با یک ضربه به نقطه‌ای خاص در کمتر از سه ثانیه باز می‌شود، این خودروها ایمن نیستند و کارخانه های سازنده خودرو برای این مسئله باید چاره‌اندیشی کنند.