kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی در چابهار

پایگاه اورژانس هوایی چابهار با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار سیستان و بلوچستان، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در بندر شهید بهشتی چابهار راه‌اندازی شد.

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم راه‌اندازی اورژانس هوایی اظهار داشت: این اورژانس در کشور بیست و دومین و در سیستان و بلوچستان دومین پایگاه اورژانس هوایی است.
ایرج حریرچی افزود: پراکندگی و وجود مناطق سخت گذر و حوادث و سوانح گوناگون در سیستان و بلوچستان  سبب شد که این استان در اولویت خاصی قرار گیرد.
وی ادامه داد: بالگرد اورژانس هوایی در هر سورتی پرواز توانایی جابه‌جایی پنج بیمار را دارد و گستره‌ای به شعاع 200 کیلومتر را می‌تواند زیر پوشش قرار دهد.
وی گفت: تا چند روز آینده سه آمبولانس هوایی در دیگر نقاط کشور راه اندازی می‌شود و پوشش اورژانس هوایی به 25 فروند بالگرد خواهد رسید.
حریرچی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی اورژانس هوایی بسیاری از مشکلات گذشته و حمل بیماران و مدت زمان رسیدن به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش پیدا کند. وی گفت: مقرر شده بود 22 دستگاه آمبولانس به سیستان و بلوچستان تحویل شود که 10 دستگاه تحویل شده است و 12 دستگاه دیگر تا 22 بهمن تحویل خواهد شد.