kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۹۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

اعتراض دانشجویان دندانپزشکی بوشهر به کمبود تجهیزات پزشکی

بیش از 100 دانشجوی دندان‌پزشکی بوشهر در اعتراض به مشکلات اساسی تنها کلینیک آموزشی دندانپزشکی استان بوشهر مقابل در سالن اجتماعات شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تحصن کردند.

بوشهر- خبرنگار کیهان:

بصری رئیس دانشکده دندانپزشکی به میان دانشجویان معترض رفته و تهدید کرد که اگر بر سر کلاس حاضر نشوید از نمره پایانی شما کم خواهد شد. وی آنها را دانشجویانی ضعیف در عرصه دندانپزشکی خطاب کرد اما دانشجویان معترض با توهین خواندن این سخنان رئیس دانشکده، خواستار آمدن اقبالی، معاون آموزش دانشگاه در میان دانشجویان معترض شدند که با پاسخ منفی وی روبه‌رو شدند.
نبود امکاناتی همچون یونیت دندانپزشکی، استریل کردن تجهیزات، کمبود آب و دیگر تجهیزات دندانپزشکی باعث شده است که مدت‌ها این کلینیک با مشکلات خدمات‌دهی برای دانشجویان و بیماران روبرو باشد. علاوه بر دانشجویان دندانپزشکی که به علت کمبود تجهیزات پزشکی کلاس‌های عملی آنها مختل شده است. بیمارانی همه روزه از نقاط مختلف استان برای عمل دندانپزشکی به این کلینیک مراجعه می‌کنند ولی به علت نبود امکانات لازم دست خالی به شهر خود باز می‌گردند.
به گفته دانشجویان این کلینیک، بیماران بارها به نبود امکانات این کلینیک اعتراض کرده‌اند اما با وجود قول مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از سال گذشته تا به امروز هیچ گونه اقدامی انجام نشده است و کماکان کلینیک دندانپزشکی با کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کند.
علیرضا رئیسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر چندی پیش برای تمام این مشکلات مطرح شده تصمیمات خوبی گرفتیم و به زودی قرار است به مرحله اجرا درآید تا تمام امکاناتی که این دانشجویان نیاز دارند تأمین شود.