kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

حوادث کوتاه از کشور


    
    کشف 100 تن برنج قاچاق
زاهدان – خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از کشف 100 تن برنج قاچاق توسط اداره اطلاعات سپاه استان خبر داد.
حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد اظهار داشت: در بازرسی از دو دستگاه خودروی تریلر 50 تن برنج قاچاق کشف شد.
وی ادامه داد: متهمان قصد داشتند این برنج‌ها را در انبار ذخیره‌سازی کنند که در انبار نیز 50 تن برنج دیگر کشف شد.
موحدی‌راد از دستگیری دو متهم در این زمینه خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای بررسی بیشتر و دستگیری دیگر عوامل در حال انجام است.
نابودی 5 هزار بوته خشخاش
ساری - ایرنا: فرماندار سیمرغ گفت: طی سال جاری پنج هزار و 50 بوته خشخاش در این شهرستان استان مازندران کشف شد.
فرج الله یدالله پور افزود: این بوته‌های خشخاش گلدانی در مزارع شهرستان شناسایی و تخریب شد.وی گفت که پرونده متهمان برای برخورد قانونی تحویل دستگاه قضایی شد.
دستگیری قاچاقچیان لوازم آرایشی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: ماموران انتظامی این شهرستان از فعالیت دو نفر در زمینه نگهداری لوازم آرایشی قاچاق در انباری در مراغه با خبر شدند.
سرهنگ رضا اصلانی‌فر افزود: در تحقیقات پلیس، انبار مذکور شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ویژه اقلام مذکور حین بارگیری به داخل وانت توقیف شد.وی با اشاره به کشف 3 هزار و 600 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و 35 قلم لوازم برقی آرایشی تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است.
سرهنگ اصلانی فر اظهار داشت: در این رابطه دو متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
انهدام 2 باند موادمخدر
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان سرباز از جابه‌جایی مقدار زیادی مواد مخدر توسط افراد مسلح در مناطق کوهستانی این شهرستان مطلع شدند.
سرهنگ محمدرضا نصیری افزود: مأموران پلیس، خودرو نیسان حامل مواد مخدر متعلق به اعضای این باند را شناسایی کرده که قاچاقچیان با مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند اما پس از مدتی تعقیب و گریز، سوداگران مرگ با رها کردن خودرو و با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه از محل متواری شدند.این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو480 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
سرهنگ نصیری با اشاره به شناسایی یک باند توزیع‌کننده مواد مخدر توسط مأموران انتظامی شهرستان زاهدان گفت: مأموران پلیس در یک عملیات هدفمند سه دستگاه خودرو متعلق به اعضای این باند را توقیف و ضمن دستگیری چهار قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه‌دار، 100 کیلو حشیش و 86 کیلو تریاک را کشف کردند.
سرعت غیرمجاز قربانی گرفت
جزیره کیش- خبرنگار کیهان: سرعت‌ غیرمجاز خودروهای لوکس در جزیره کیش قربانی گرفت.
یک دستگاه خودرو سواری تویوتا  با سرعت غیرمجاز با یک عابر پیاده در یکی از بلوارهای جزیره برخورد کرد که دراثر این حادثه عابر پیاده جان خود را از دست داد.
آتش به انبار افتاد
ساری – ایرنا: سخنگوی اورژانس مازندران از وقوع آتش‌سوزی در انبار یک شرکت ریسندگی درشهرستان آمل خبر داد و گفت: 11 نفر در این آتش‌سوزی دچار مصدومیت شدند .
زکریا اشکپور افزود: این مصدومان 3 خانم و 8 آقا بودند که در اثر استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی توسط امدادگران به بیمارستان امام رضا(ع) آمل منتقل شدند.به گفته وی،  پس از انجام اقدامات درمانی لازم 10 نفر از مصدومان مرخص شدند.
علت این آتش‌سوزی توسط کارشناسان تحت بررسی است.
پلمب 10 واحد صنفی متخلف
هرسین – خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: در راستای اجرای طرح بازدید پلیس از واحدهای صنفی این شهرستان 10 واحد صنفی متخلف به‌دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات پلمب شد.
سرهنگ همت‌علی شکری افزود: این واحدهای صنفی در راستای اجرای طرح پایش و نظارت بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس در هرسین پلمب شدند.
وی اظهار افزود: در این طرح 43 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که در جریان آن برای 11 واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمب صادر شد.
مرگ درخواب
کرمانشاه- ایرنا: مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان کرمانشاه، اظهار کرد: سه کارگر که از استانی دیگر برای خرید کاشی به کرمانشاه سفر کرده بودند شب هنگام دچار حادثه شدند.حجت الله جهانبخشی افزود: این افراد در یکی از کارگاه‌های تولید کاشی نزدیک محله جعفرآباد دچار گازگرفتگی شدند و جان خود را از دست دادند.جهانبخشی یادآور شد: علت حادثه بسته شدن دودکش و پخش گاز منوکسید کربن در فضای اتاقی بود که این سه کارگر جوان در آن حضور داشتند.
متلاشی شدن باند سارقان حرفه‌ای
تبریز- خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی تبریز اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و داخل خودرو در منطقه‌ای از تبریز، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار  پلیس  قرار گرفت
سرهنگ فرهنگ نوروزی افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی موفق شدند یکی از سارقان اصلی را شناسایی کرده و وی را هنگام پرسه زنی با یک خودروی مسروقه طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند
وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیس به 12 فقره سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو با همدستی 5 سارق دیگر و محل اختفای آنان اعتراف کرد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در ارتباط با این پرونده، دو نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
حمل سیگار خارجی
رشت ـ خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف و ضبط 3 میلیون و 130 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش بیش از 5 میلیارد ريال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی سه راه قلعه آستارا حین کنترل خودروهای عبوری به یکدستگاه خودروی کامیونت و یکدستگاه خودروی پژو آردی مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها موفق شدند 3 میلیون و 130 هزار نخ سیگار قاچاق خارجی را کشف و ضبط کنند.
سرهنگ عزیزی، ارزش ريالی این 2 محموله را 5 میلیارد و 634 میلیون ريال عنوان کرد و گفت: 2 راننده 37 و 41 ساله این خودروها  دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
نخود قاچاق به بازار نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان جم استان بوشهر گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت زنی در محور جم – فیروز آباد به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را توقیف کردند.
سرهنگ روح الله گراوند افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، 800 کیسه 20 کیلوگرمی حبوبات(نخود) در مجموع به وزن یک تن و 600 کیلوگرم که به صورت قاچاق وارد کشور شده و در پوشش کالای ایرانی در حال انتقال بود، کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان جم با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را یک میلیارد و 50 میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده اتهامی به مراجع قضایی معرفی شد.