kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
پس لرزهای ناکامی تیم ملی تکواندو در جام جهانی

آغاز تغییرات؛ مدیر و سرمربی تیم ملی کناره‌گیری کردند!

پس لرزه‌های نتایج ضعیف تیم ملی تکواندو در رقابت‌های جام جهانی خیلی زود مشخص شد تا جایی که مدیر و سرمربی تیم ملی از سمت خود کناره‌گیری کردند.


سرویس ورزشی-

بعد از ناکامی تکواندو در المپیک ریو این تیم تقریبا رنگ آرامش را ندید و تیمی که قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، همچنان روی ریل ناکامی قرار دارد. بعد از المپیک مسئولان فدراسیون اعلام کردند که جلساتی را در راستای آسیب شناسی و بررسی دلایل ناکامی تکواندو در المپیک برگزار می‌کنند که خبرنگاران هر گاه درخصوص این جلسات جویا شدند، هیچ پاسخی دریافت نکردند.
اردوهای تیم ملی در حالی آغاز شد که فدراسیون تصمیم گرفت با بیژن مقانلو همکاری خود را ادامه دهد. حسن ذوالقدری نیز در سمتش به عنوان مدیر تیم‌های ملی باقی ماند و هیچ آبی از آب تکان نخورد. شاید تنها قربانی ماجرا، مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی بودند که با فدراسیون قطع همکاری کردند و انگار مقصر ناکامی المپیک این دو نفر بودند اما کسانی که در راس این تیم و فدراسیون بودند، حاضر به استعفا نشدند.
در شروع اردوها تکواندوکاران المپیکی غیبت داشتند که در نهایت با اضافه شدن مردانی و عاشورزاده اردوها ادامه یافت اما خدابخشی در این اردوها حاضر نشد تا حرف و حدیث‌ها درخصوص اختلاف نظر وی و مقانلو رنگ بیشتری بگیرد.
مسئولان فدراسیون، ناکامی المپیک را یک اتفاق می‌دانستند اما آیا ناکامی در جام جهانی و شکست عنوان دارانی نظیر حجی زواره، اسبقی و یعقوبی در جایزه بزرگ باکو نیز یک اتفاق است؟ تیم ایران در فینال گرند پری به یک طلا بسنده کرد که مردانی به نوعی آبروی تیم را خرید اما در جام جهانی تیم ایران حتی از گروه خود نیز صعود نکرد. این تیم که نام قهرمانی جهان را یدک می‌کشد به تیم کم‌نام و نشان ترکیه نتیجه را واگذار کرد.
در ترکیب تیم تکواندوکارانی مثل عاشورزاده، حجی‌زواره و یعقوبی حضور داشتند که سال گذشته در قهرمانی جهان مدال‌ها را درو کردند. حالا باید دید چه بر سر این تیم آمده است که با تکواندوکاران نامی نیز نمی‌تواند نتیجه بگیرد. تیم تکواندوی ایران سال گذشته با ترکیبی ضعیف‌تر، نایب قهرمان شد اما حالا با تنها یک پیروزی به کار خود پایان داد.
کناره‌گیری مدیر تیم‌های ملی
پس لرزهای این ناکامی خیلی زود خود را نشان داد؛ دوشنبه شب ابتدا ذوالقدری از مدیریت تیم‌های ملی کناره‌گیری کرد و پس از آن نوبت به مقانلو رسید تا از سرمربیگری تیم ملی استعفا کند. دوشنبه شب ذوالقدری با کناره‌گیری از سمت تیم‌های ملی اعلام کرد: هرگز خود را خالی از اشکال ندانسته و همواره از هرگونه نقد سازنده و فنی استفاده کرده‌ام ولی متاسفانه برخی از افراد خاص و اتاق‌های فکر پنهان برای تخریب دستاوردهای فدراسیون و ناکارآمد نشان دادن اینجانب و کادر فنی تیم ملی عزم خود را جزم کرده‌اند و با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی سعی در وارونه جلوه دادن مسائل و بدبین ساختن خانواده بزرگ تکواندو نسبت به عملکرد اینجانب داشته‌اند. این جانب علیرغم این که تمامی توان خود را برای ایجاد نظام نوین آموزش و اصول مبارزه و نهایتأ کسب افتخارات بی‌شمار به کار گرفته‌ام در حال حاضر دیگر خود را قادر به ادامه خدمت در این عرصه نمی‌بینم و مایلم ریاست فدراسیون بتواند در فضای آرام و خالی از تنش برنامه‌های خود را دنبال کند لذا بدینوسیله استعفای خود را تقدیم می‌دارم.
مقانلو:می روم تا ببینم نفر بعدی چه کار می‌کند
پس از ذوالقدری نوبت به مقانلو رسید تا در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا خبر کناره‌گیری خود را رسما اعلام کند. مقانلو روز گذشته در این باره اظهار داشت: سه سال است که در موج‌های مخالف کار می‌کنم. حرکت کردن در این موج بسیار سخت است. همین حاشیه‌های پنهان و موج‌های منفی تاثیرش را در المپیک گذاشت. فقط من شرمنده خانواده‌ام شده‌ام، زیرا در این چند سال از نظر روحی و روانی تحت فشار بودند و من به هر سفری که می‌رفتم برای آنها با استرس همراه بود. من زمانی که در ایران نبودم خانواده‌ام دوری من را تحمل کرد. در اصل در حق آنها خیلی ظلم شد. خدا از سر تقصیرات من بگذرد.
وی در خصوص انتقادات نیز اظهار کرد: دوستانی که تئوری می‌دادند حالا بیایند و تئوری خود را اجرا کنند تا المپیک 2020 وقت زیاد است. حرف زدن با عمل خیلی متفاوت است. من خودم تکواندوکار بوده‌ام ، افتخار می‌کنم اگر ایران بتواند در رقابت‌های بین‌المللی مقام کسب کند.
سرمربی مستعفی تیم‌ ‌ملی تکواندو گفت‌: امیدوارم که پولادگر استعفای من را قبول کند. من برای وی نامه‌ای را تهیه کرده‌ام و استعفایم را اعلام کرده‌ام. امیدوارم که بعد از من تفکر جدیدی بیاید و سعی در تغییر این رویه داشته باشد. من هر چه که داشتم گذاشتم و خیلی تلاش کردم. در برهه‌هایی نیز ما با این تیم قهرمان جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی شدیم، اما حواشی‌گریبانگیر این تیم شد و منتقدان نتوانستند صبور باشند و خیلی پیش‌تر از این حرف‌ها انتقادات شان را شروع کردند. من می‌روم تا ببینم نفر بعدی چه کار می‌کند.
آغاز تغییرات در تکواندو
همین کناره‌گیری‌ها نیز از باعث کاهش انتقادات از فدراسیون تکواندو نشد تا جایی که روز گذشته برخی بر این نکته اشاره داشتند که در تکواندو مردان فنی یکی بعد از دیگری در حال استعفا هستند و باید منتظر ماند آیا موج استعفا از بخش فنی، به بخش مدیریتی وارد می‌شود؟!
پس از این تغییرات، این موضوع نیز در فضای رسانه‌ای مطرح شد که برنامه‌های فدراسیون برای تغییر در ارکان تیم ملی کلید خورده است تا جایی که رضایی رئیس ‌بعدی سازمان تیم‌های ملی خواهد بود. پست سرمربی تیم ملی نیز حذف شده و تیم ملی با مدیر فنی و دو مربی اداره خواهد شد. خانلرخانی و خلیفه که تنها موفقیت تکواندو مردان در سال ۲۰۱۶ را با کسب عنوان قهرمانی آسیا رقم زدند به همراه بی‌باک و نصرآزادانی از گزینه‌های مدنظر فدراسیون هستند که باید دید کدام دو نفر قرار است زیر نظر مدیرفنی فعالیت کنند؟!