kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

اطرافیان برخی وزرا قرارداد بخش خصوصی را از چنگش درمی‌آورند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه وزرا قراردادهای بخش خصوصی را کنسل می‌کنند، گفت: دولت دوباره در حال چاق شدن است.



به گزارش مهر، محمدرضا انصاری در بیست و یکمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در پاسخ به صحبت‌های معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار داشت: بسترساز اقتصاد کشور، دولت است. البته قبول داریم که دست دولت هم باز نیست اما دلیل نمی‌شود وزرا با بخش خصوصی مبارزه کنند.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی با یک شرکت خارجی قرارداد بسته اما وزیر اجازه اجرای آن را نداده است، افزود: بخش خصوصی پس از قرارداد به کشور برگشته اما وزیر آن قرارداد را نپذیرفته و شرکت دولتی را وارد قرارداد کرده است.
رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران با بیان اینکه در حال حاضر شاهد فعال شدن دوباره دولت در عرصه اقتصادی هستیم، اظهار داشت: ما معتقدیم دولت ملوک‌الطوایفی اداره می‌شود و هر وزیر برای خود عمل می‌کند و شما استراتژی واحدی در دولت ندارید.
وی با بیان اینکه وزرای شما به درستی عمل نمی‌کنند، گفت: شاید رئیس‌جمهور مانند شما فکر می‌کند اما وزرا اینطور نیستند و هر وزیر برای خود یک امپراطوری راه انداخته است. چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟
انصاری با تاکید بر اینکه دولت دوباره در حال چاق شدن است، اظهار داشت: شرکت‌های دولتی با حمایت وزرا به میان قراردادهای بخش خصوصی می‌آیند و اجازه تحرک به بخش خصوصی نمی‌دهند.
وی با اشاره به اینکه همه به این دولت امید بسته بودند، گفت: اما متاسفانه می‌بینیم که این اتفاق‌ها در حال رخ دادن است و مشکلات هم حل نشده است.