kayhan.ir

کد خبر: ۹۲۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
نماینده مردم خرمشهر در مجلس:

دولت به مردم خوزستان واقعیت را نمی‌گوید

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به مردم خوزستان و چهار‌محال و بختیاری واقعیت را نمی‌گوید و به شکل مخفیانه مجوز انتقال آب را صادر کرده اما حاضر به اعتراف نیست.


عبدالله سامری اظهار کرد: متاسفانه دولت با مردم و نمایندگان صادق نیست و در پشت پرده مجوز انتقال آب کارون را از سرچشمه‌ها به سوی فلات مرکزی و سایر استان‌ها صادر کرده است.
وی افزود: نمایندگان خوزستان و چهار‌محال و بختیاری بعد از مشاهده مجوز محرمانه دولت به شدت نسبت به این بی‌صداقتی در گفتار و عمل دولت اعتراض دارند و در حال پیگیری جدی و قاطع برای جلوگیری از محقق شدن اهداف شوم وزارت نیرو در بحث انتقال آب هستند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به مردم خوزستان احترام بگذارد و صادقانه جلوی انتقال آب را که آثار مخرب زیست محیطی و اقتصادی برای خوزستان و حتی کشور به دنبال دارد را بگیرد.
سامری تصریح کرد: در جلسات متعدد با اعضای هیئت دولت و حتی معاون اول رئیس‌جمهور همه آنها منکر بحث برنامه دولت برای انتقال آب می‌شوند اما پشت پرده و در جلسات و مصوبات محرمانه دستور افتتاح تونل بهشت‌آباد و انتقال گسترده آب برای سایر استان‌‌ها می‌دهند.
نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مصوبه محرمانه دولت برای انتقال آب از خوزستان باید لغو و استاندار اگر توان لغو این مصوبه را ندارد باید استعفا بدهد.
علی ساری اظهار کرد: وضعیت استان بسیار بحرانی است و مدام می‌شنویم که مصوبات مختلفی برای انتقال آب می‌آید و وقتی صحبت می‌‌کنیم دولت اعلام می‌کند که این‌طور نیست. چند روز پیش مصوبه جدیدی برای انتقال آب از سوی دولت صادر و برچسب محرمانه هم خورده بود، وقتی از دولت اعتباری تقاضا داشتیم بی‌پولی را بهانه کردند ولی برای انتقال آب در این مصوبه وزیر نیرو مکلف به انجام امور و تامین اعتبار می‌شود.